Flash Dock و امکان اتصال گوشی به دوربین

Flash Dock و امکان اتصال گوشی به دوربین
  • 1391/2/2
  • زهرا معبودی
  • 0

امکانات جدید برای دوربین ها هر روزه گسترش می یابند و با این تکنولوژی ها میتوان به استفاده بهتر و راحت تر از دوربین ها نایل شد .تکنولوژی جدید که برای دوربین های DSLR در نمایشگاه لاس وگاس رونمایی شد استفاده از گوشی های هوشمند نظیر آیفون در این نوع از دوربین ها بود که مورد استقبال بسیاری از آن ها تماشاچیان و بازدید کنندگان قرار گرفت و این خود دلیل محکمی بود تا دست اندرکاران در همانجا تصمیم بگیرند تولید امکان جدید را در سطح جهانی گسترش دهند .در  Flash Dock که برای DSLR در نظر گرفته شده  مکانی برای قرار دادن گوشی هوشمند در دوربین تعبیه شده است که میتوان از طریق آن ، هم گوشی را بهتر مدیریت کرد و هم بدون مزاحمت گوشی از ان در حین عکاسی استفاده کرد و در نهایت بوسیله آن داده هایی را بین دو دستگاه یعنی گوشی هوشمند و دوربین DSLR تبادل کرد .همانطور که در تص.یر زیر مشاهده میکنید می توان قابلیت های اینترنت و بلوتوث و تصویر برداری را در بین این دو دستگاه فعال کرد .

برای عکاسان اغلب این مشکل است که بتوانند همزمان هم گوشی را مدیریت کنند و هم با دوربین خود کار کنند .به هر حال گوشی یک وسیله ارتباطی با سایرین است و استفاده از آن در دنیای کنونی که دنیای ارتباطات است اجتناب ناپذیر است .پس با قرار دادن گوشی در این قسمت میتوانید هم کوشی را تحت اختیار داشته و هم از دوربین استفاده کنید .

از نکته های جالب آن می توان بهآن اشاره کردد این است که در صورت نبودن منبع نور خارجی یا پروژکتور و..می توان از فلش گوشی بجای فلش دوربین استفاده کرد .تصویر زیر به خوبی گویای این مدعاست .

جایگاهی که برای گوشی هوشمند در این دوربین تعبیه شده است به طرق مختلف قابل تنظیم است تا عکاس بتواند در نهایت راحتی از آن استفاده کند . در تصویر زیر این حالات را مشاهده می کنید .

اما باید توجه داشته باشید که کوشی را به طور کامل به صورت امن در این دوربین تعبیه و تنظیم کنید تا به دلیل حرکات غیر منظره و ناگهانی موجب افتادن و ضربه وارد شدن به گوشی  نشوید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *