کارل زایس؛ لنزی برای ثبت لحظات ناب

کارل زایس؛ لنزی برای ثبت لحظات ناب
  • 1391/2/5
  • ITTeach
  • 0

اگرتاکنون شما از گوشی‌های نوکیا استفاده کرده باشید، احتمالا لنزهای کارل زایس را نیز تجربه کرده‌اید. لنز کارل زایس جزء جدا نشدنی نوکیا808 PureView  بهترین گوشی دوربین دارنوکیا است و مطمئن باشید به اندازه دوجین گوشی دیگر به شما در گرفتن عکس و ضبط ویدیوهای خارق العاده کمک می‌کند. ولی آیا تاکنون فکر کرده اید دقیقا دلیل خاص بودن لنز کارل زایس چیست؟

  • بیش از یک و نیم قرن مهارت

کارل زایس بیش از 160 سال است که در زمینه اپتیک و تصویربرداری فعالیت می‌کند. نمونه‌های مهارت لنزهای کارل زایس در ثبت تصویر طی این مدت سال‌ها مشاهده است. حتی این لنزها در تولید قطعات هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها نیز استفاده می‌شود. در ساخت فیلم‌های تاثیر گذار بسیاری مانند “ارباب حلقه‌ها” تصاویر بی نظیری ثبت شد که فقط با لنزهای زایس امکان پذیر بود. کارل زایس بیش از 40 سال است که در ساخت و کوچک‌سازی ریز پردازنده‌ها پیشگام است.

 

تقریبا 60 درصد از ریزپردازنده‌ها در گوشی‌های موبایل و دیگر دستگاه‌های مدرن، از اپتیک کارل زایس استفاده می‌کنند. کاربران نوکیا از لنزهای عکاسی کارل زایس در زمینه‌های مختلف بهره برده‌اند؛ از سینما تا لنزهای دوربین برای کاربردهای صنعتی که در همه جا مورد استفاده قرار گرقته است یا از فرود در ماه تا گوشی‌های نوکیا.

  • ·         یک همکاری بی نظیر با تمرکز بر کیفیت

کارل زایس با مشارکت نوکیا زمان زیادی را به منظور ایجاد راهکارهایی برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن در تصویربرداری صرف کردند. اپتیک‌های کارل زایس به طور ناگهانی وارد بازار نشدند. کارل زایس علاقه‌ای نداشت که با کاهش اندازه هر پیکسل برای ایجاد پیکسل‌های بیشتر در یک حسگر مشابه مگاپیکسل راافزایش دهد ولیاپتیک راثابت نگه دارد. کارل زایس سعی کرد به طور مداوم اپتیک‌ها را ارتقا دهد، زیرا لنز سرآغاز زنجیره تصویر است. هر گونه اطلاعات تصویر که به درستی از طریق لنزها به حسگر نرسد از بین می رود.

در همان زمان کارل زایس از مهارت‌های خود در زمینه تصویربرداری به منظور بهینه‌سازی تمام اجزا در سراسر زنجیره تصویربرداری استفاده کرد. زیرا لنز تنها بخشی از کل داستان بود. با درنظر گرفتن تمامی عناصر، کارل‌زایس تجربه خارق‌العادهو به دست آوردن نتایج مطلوب در تصویربرداری را تضمین می‌کند.

  • لنزهای تزار و تولد عکاسی موبایل

خوب است در اینجا از لنزهای تزار یاد کنیم. لنز تزار که در دوربین‌های همراه به کار می‌رود، درصنعت اپتیک الگوی خوبی به شمار می‌رود. در سال 1902، برای اولین بار اجزای مختلف لنز در یک لنز منحصر پردازش شدند. (لنز تزار توسط پل رادولف طراحی شد؛ وی دانشمند بسیار بااستعدادی بود که با کارل زایس کار می‌کرد). وضوح بالا در طراحی لنز کلاسیک تزار با 4 عضو، اولین طرح لنز فشرده بود. اسم تزار یک نماد واضحی از ساختار اصلی لنز است: کلمهtessares در زبان یونانی به معنی 4 است که نشان می دهد لنز شامل 4 عنصر است. با چنین وضوح بالایی، این لنز مبتکرانه صنعت عکاسی با موبایل را امکان پذیر کرد. لنزهای تزار برای اولین بار، ثبت فرمت‌های کوچک فیلم (حسگرهای امروزی) را میسر کرده و به نوبه خود باعث کوچکتر ، سبک‌تر و قابل حمل شدن دوربین‌ها شدند. همه لنزهای فشرده دوربین بر اساس ابتکار اولیه (اصلی) کارل زایس است.

  

ارسال شده توسط: 

حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *