کاربران کروم سریع تر در گوگل جستجو کنید

کاربران کروم سریع تر در گوگل جستجو کنید
  • 1391/2/12
  • عليرضا اسكندرپور شوفری
  • 2

جعبه جستجو در گوگل کروم

علیرضا اسکندرپور شوفری، نویسنده‌ی میهمان می‌نویسند: اگر از آن دسته کاربران فعال باشید که زیاد جستجو می کنند ، موتور جستجوی محبوبشان گوگل/یاهو و مرورگر محبوبشان کروم هست ، باید در مورد یکی از صد ویژگی مرورگر گوگل کروم به شما توضیح کوتاهی بدهم. از این پس راحت و سریع تر میتوانید عمل جستجو در گوگل را انجام دهید.

  • omnibox نامی ناآشنا

گوگل در این رابطه نوشته است: آدرس باری که در بالای پنجره مرورگر (که گاهی اوقات omnibox هم صدا زده می شود) بعنوان یک جعبه جستجو هم عمل می کند. در همین صفحه از ویژگی های درون omnibox سخن به میان آورده شده است که بد نیست آنها را هم مطالعه کنید.

  • omnibox در تنظیمات مرورگر

اگر مایل باشید میتوانید این ویژگی را غیر فعال کنید. که البته تنها تأثیر فعال بودنش این است که بدون فشردن دگمه Enter یا انتخاب نتیجه مربوط به جستجو در گوگل ، بصورت خودکار وارد صفحه نتایج گوگل می شوید. در ادامه به نحوه غیرفعال سازی omnibox می پردازیم.

تنظیمات مربوط به omnibox در گوگل کروم

مسیر زیر را در مرورگر دنبال کرده و گزینه Enable Instand for faster searching را غیرفعال کنید.

Settings>Settings

  • بواسطه omnibox در یاهو جستجو کنید

اگر شما علاقه ای به موتور جستجوگر گوگل و خدماتش ندارید این مژده را به شما میدهم که در همان مسیری که در بخش “omnibox در تنظیمات مرورگر” ذکر شد میتوانید موتور جستجوی پیشفرض را از گوگل به یاهو تغییر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. برای من و شما و امثال ما بله. ولی بعضی ها بجای ساده ای شیکی و سرعت بالا ، دنبال تجملات یا اصلاً نمیدونن دنبال چی هستن. البته موزیلا فایرفاکس هم خودم سالها ازش استفاده می کردم و جداً جز کرش کردن دردسر سازش هیچ چیز بدی ازش ندیدم. روزهای خوبی هم با اون داشتم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *