آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری

آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری
  • 1391/2/16
  • آزاد
  • 4

اگر دوست ندارید هنگامی که برای مدت کوتاهی از پشت رایانه بلند می شوید کسی به فایل های باز یا اطلاعات خصوصی رایانه شما دسترسی داشته باشد ، می توانید با استفاده از برنامه کوچک اما کارآمد Predator  رایانه تان را طوری قفل کنید که هیچ کس نتواند بدون کلید آن را باز کند .

کلید ورود به رایانه فلش مموری ای است که قبلا با استفاده از برنامه کد گذاری کرده اید . با داشتن این برنامه هر زمان که کلید را  از درگاه USB بیرون بکشید صفحه نمایش تیره می شود و هیچ کس به هیچ بخشی از سیستم دسترسی نخواهد داشت .

برای ورود دوباره به سیستم کافی است کلید را به دستگاه بزنید تا همه چیز به حالت پیش از قفل شدن برگردد.

یکی از حسن های بزرگ برنامه Predator  این است که هنگام قفل کردن سیستم ، قابلیت Autoran  را نیز از کار می اندازد . به این ترتیب حتی خرابکارها هم نمی توانند در غیاب شما با استفاده از فلش مموری برنامه مخربی را به سیستم منتقل کنند . این را هم بدانید که تبدیل کردن فلش مموری به کلید باعث نمی شود که نتوانید مانند قبل از آن استفاده کنید .برنامه Predator  تنها بخش کوچکی از فلش مموری را اشغال می کند و همچنان  می توانید از فضای ذخیره سازی آن استفاده کنید .

اگر از این برنامه خوش تان آمده و علاقمند به امنیت بیشتر در رایانه تان هستید و فلش مموری هم در اختیار دارید با استفاده از آموزش زیر کلید مطمئنی برای سیستم خود بسازید .

گام 1 : دانلود برنامه

آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری

واضح است که نخستین کار گرفتن برنامه Predator  از این شنانی است .

www.montpellier-informatique.com

دکمه Download  را در بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه جدیدی بروید و در آنجا نگارش مورد نظرتان را انتخاب کنید ( این نگارش Predator Free Edition  است ) .

لینک مربوط به آن را کلیک کرده ، تعیین کنید که سیستم عامل تان 32 بیتی است یا 64 بیتی . با این کار دریافت برنامه 1/6 مگابایتی Predator  آغاز می شود . پس از دریافت برنامه را روی سیستم نصب کنید تا در پایان کار برنامه به طور خودکار اجرا شود و از شما بخواهد فلش مموری تان را به رایانه وصل کنید .

پس از وصل کردن دکمه OK  را بزنید تا پنجره تنظیمات برنامه نمایان شود . تنظیماتی که این برنامه به طور پیش فرض تعیین می کند برای کاربران شخصی مناسب است اما اگر دوست دارید می توانید نگاهی به گزینه های گوناگون بیندازید و تنظیمات را مطابق نیاز و سلیقه خود تعیین کنید .

گام 2 : کلید سازی

آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری

وقت کلید سازی است ! مهم ترین کاری که در پنجره تنظیمات انجام می دهید ، تعیین کردن رمز عبور است . رمز دلخواه را در کادر مناسب بنویسید و مطمئن شوید که درایو مربوط به فلش مموری در کادر Crate Keyon Drive انتخاب شده باشد . تنها کار باقی مانده کلیک کردن دکمه Crate Key است . پس از پایان کار دکمه OK  را کلیک کنید . اگر درخواست شد ، برنامه را شروع مجدد کنید . با اجرا شدن برنامه کلید شما هم فعال می شود .

اکنون باید آیکون سبز برنامه Predator  را در بخش پایین سمت راست صفحه نمایشگر خود ببینید .

گام 3 : کلید کجاست ؟

روش کار Predator  این گونه است که هرچند ثانیه یک بار نگاهی به سیستم می اندازد تا مطمئن شود کلید سرجایش است. بنابراین برای قفل کردن رایانه تنها کاری که باید انجام دهید بیرون کشیدن فلش مموری ( کلید ) از درگاه USB  است . اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که وقتی برنامه مشغول بررسی کردن وجود کلید است رنگ آیکون آن برای چند ثانیه قرمز می شود در این حالت نباید کلید را از رایانه جداکنید ، صفحه نمایش بی درنگ تیره می شود و دیگر هیچ کسی نمی تواند هیچ کاری با آن انجام دهد ( مگر اینکه دستگاه را خاموش و روشن کنید ) . در این حالت اگر کسی با موس یا صفحه کلید رایانه کار کند ، تصویر ترسناکی به نمایش در می آید و از شخص می خواهد که رمز عبور را وارد کند او 20 ثانیه فرصت دارد این کار را انجام دهد و اگر رمز صحیح را نزند ، تصویر ورود ممنوع بزرگی بر صفحه نقش می بندد و صدای آژیر بلند می شود تا همه بفهمند که کسی قصد سرک کشیدن به رایانه شما را داشته است .

آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری

گام 4 : غیر قابل کپی

پیش از این بخش تنظیمات برنمه را دیدید . هر زمان که بخواهید تغییراتی در این بخش بدهید می توانید روی آیکون برنامه کلیک راست بزنید و گزینه Preferences  را انتخاب کنید . پنجره تنضیمات برنامه دوزبانه دارد که اولی رای تنظیمات اصلی و دومی برای تنظیمات پیشرفته است . گزینه های مهم در بخش تنضیمات اصلی شامل موارد زیر است :

Read Interval : زمان وقفه میان هر بار گشتن به دنبال کلید است و تعیین می کند که برنامه هرچند ثانیه یک بار بررسی کند و ببیند آیا کلید به دستگاه وصل است یا خیر .

Write Interval : کسی نمی تواند با کچی گرفتن از فلش مموری شما برای خودش کلید یدکی بسازد چون Predator  کدام کد امنیتی را که مشخص کننده اصل بودن کلید است تغییر می دهد تا فقط کلید ( کلیدهای ) معرفی شده در برنامه بتوانند قفل سیستم را باز کنند.

این گزینه فاصله زمانی میان هر بار تغییر دادن کد امنیتی است .

Multiple Monitors : یکی از راههای دور زدن اینگونه برنامه ها وصل کردن نمایشگر دوم به رایانه است . با علامت زدن این گزینه دیگر کسی نمی تواند با این ترفند وارد سیستم شود .

گزینه های موجود در بخش تنظیمات می توانند کارهایی مانند تغییر دادن آژیر خطر ، تعداد دفعات پخش شدن آژیر ، مقدار تیرگی صفحه نمایش هنگام قفل شدن سیستم ، تغییر رمز عبور و نمایش دادن یا ندادن پیغام هنگام قطع بودن نظارت را کنترل کنند .برنامه Predator  در هنگام بار بودن پنجره تنظیمات کار نظارت را متوقف می کند .

گام5 : قفل را باز کنید

آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری

وقتی به سراغ رایانه تان بازگشتید کافی است فلش مموری را به دستگاه وصل کنید . می بینید که پس از چند ثانیه دسک تاپ ویندوز به نمایش در می آید و می توانید کار خود را ادامه دهید . در ضمن برای راه اندازی مججد نظارت برنامه باید روی ایکون آن کلیک راست بزنید و Resume Monitoring  را انتخاب کنید .

یکی از کارهای جالب برنامه Predator  این است که وقایع نگاری ( Log)  عملکرد خود را روی سیستم دخیره می کند . این فایل حاوی تمام تلاش ها برای ورود به سیستم به همراه زمان و شرح وقایع است .

هر بارر که با وصل کردن کلید به سیستم وارد می شوید برنامه به طور خودکار این فایل را نمایش می دهد تا ببینید در غیاب شما چه کسی سعی در استفاده از رایانه را داشته است .

هر زمان که بخواهید با کلیک راست روی آیکون برنامه در نوار وظایف ویندوز و انتخاب Show Log  می توانید به این وقایع نگار دسترسی داشته باشید .

گام 6 : کلید یدکی بسازید

آموزش ساخت قفل نرم افزاری با فلش مموری

می توانید هر تعداد دلخواه کلید یدکی برای ورود به سیستم بسازید. اما برای انجام دادن این کار حتما باید کلید ها در برنامه تعریف شده باشند .

برای تبدیل کردن هر فلش مموری دیگر به کلید کافی است بخش تنظیمات برنامه را باز کنید ، فلش مموری جدید را به دستگاه بزنید ، نام درایو آن را در کادر Create Keyon Drive  انتخاب و سرانجام دکمه Create Key را کلیک کنید .

با این روش می توانید هر تعداد کلید بسازید و به برنامه معرفی کنید . همچنین با برداشتن علامت تایید مقابل نام هرکلید در ستون Enable  می توانید به برنامه بگویید که این کلید را به طور موقت غیر فعال کند . با علامت زدن کلید می توانید دوبارهان را فعال کنید .

نکته مهم دیگر این است که اگر زمانی کلیدتان را گم کردید با رمز عبور وارد برنامه بشوید و در بخش تنظیمات کلید گم شده را لغو اعتبار کنید . برای انجام این کار از دکمه Revoke Key  استفاده کنید .

به عنوان اخرین نکته یادتان باشد که اگر رمز عبورتان را فراموش کردید باید به سراغ ابزار مدیریتی برنامه که Predator Admin  نام دارد بروید ، این ابزار در پوشه ای که برنامه در آن نصب شده است قرار دارد . به کمک این ابزار می توانید علاوه بر برداشتن رمز عبور فعلی ، تنظیمات برنامه را نیز به حالت پیش فرض برگردانید یا تمام کلیدهای USB  موجود را لغو کنید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *