تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک

تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک
  • 1391/2/18
  • عليرضا اسكندرپور شوفری
  • 1110

علیرضا اسکندرپور شوفری، نویسنده‌ی میهمان می‌نویسند: مردم کشور‌های توسعه یافته به حریم خصوصی خود بسیار اهمیت می‌دهند و خواستار تنظیمات متفاوتی برای حفظ آن در هر سرویس به ویژه شبکه‌های اجتماعی هستند. در شبکه اجتماعی فیسبوک هم با صفحه تنظیمات حریم خصوصی قاعدتا یکبار روبرو شدید. در این مقاله میخواهیم نگاهی عمیق به حریم خصوصی در فیسبوک داشته باشیم.

تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک

  • بازرسی حریم خصوصی برای اپلیکیشن‌های فیسبوک که قابلیت تنظیم سطح دسترسی نوشته ندارند

این تنظیم بر روی نوشته‌هایی که از سمت اپلیکیشن‌های فیسبوک (مانند اپلیکیشن فیسبوک برای Blackberry) که قابلیت تنظیم سطح دسترسی برای نوشته را ندارند اعمال می‌شود. به عبارتی، اپلیکیشن ذکر شده هنگام ارسال کردن نوشته بر روی تایم‌لاین اجازه‌ی تنظیم اینکه نوشته به چه کسانی نمایش داده شود را به شما نمی‌دهد. این تنظیم روی بروزرسانی‌های وضعیت و تصاویری که به تایم‌لاین خود ارسال می‌کنید اعمال میشود و سه وضعیت برای آن وجود دارد.

  1. همگانی برای همه آزاد است
  2. دوستان فقط دوستان مجاز هستند
  3. سفارشی تفکیک کسانی که مجاز هستند از کسانی که مجاز نیستند (نیازمند توضیح بیشتر است)
Privacy settings for mobile apps without the inline audience selector
  • وضعیت سفارشی

وضعیت سفارشی ویژه بخش قبلی نیست و برای تنظیم حریم خصوصی حتما با آن بار‌ها روبرو خواهید شد که نیاز به توضیح بیشتر دارد. اگر شما بخواهید عده‌ای را مجاز به مشاهده بروزرسانی‌های خود کنید و عده‌ای دیگر را نه، باید این وضعیت را کلیک و به دلخواه آن را تنظیم کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پنجره‌ی فوق به دو بخش زیر تقسیم می‌شود.

  1. Make this visible to – مشخص ساختن فرد یا افراد/گروه مجاز
  2. Hide this from – مشخص ساختن فرد یا افراد/گروه غیرمجاز
نکات مربوط به این پنجره
  • با انتخاب کردن گزینه Friends of those tagged دوستانی که برچسب خورده‌اند هم مجاز خواهند بود.
  • برای انتخاب فرد یا گروهی، باید تکه‌ای از نام آن را بنویسید و سپس از فهرست تهیه شده روی نام آن کلیک کنید.
  • گستردگی ارتباط شما

گاهی پیش آمده بخواهید هیچکس به شما درخواست دوستی ارسال نکند؟ یا کسی برای شما پیام خصوصی نفرستد؟ یا حتی چون فیسبوک این امکان را میدهد که با جستجوی پست الکترونیکی و شماره تلفن به فرد مورد نظر برسیم، آن را غیرفعال کنید تا کسی نتواند شما را جستجو کند؟ هر سه این ویژگی‌ در این بخش قابل تنظیم بوده و میتوانید حساب کاربری خود را خصوصی تر کنید.

با کلیک بر روی پیوند Edit Settings (که در تصویر فوق مشخص است) پنجره‌ای مشابه تصویر زیر گشوده خواهد شد.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح می‌دهم.

  1. چه کسانی می‌توانند بوسیله شماره تلفن، پست الکترونیک و نام‌تان شما را جستجو کنند؟
  2. دریافت درخواست‌های دوستی را محدود می‌کند.
  3. اگر دریافت پیام‌های خصوصی هرز و آزاردهنده شما را ناراحت می‌کند این گزینه را تنظیم کنید.

اخیرا فیسبوک مدیریت تنظیم دریافت پیام‌های خصوصی را از صفحه‌ی تنظیمات حریم خصوصی خارج کرده و به صفحه‌ی پیام‌ها قسمت دیگر(others) برده است. برای مدیریت تنظیم دریافت پیام‌ها در ادامه توضیح می‌دهم.

پس از کلیک بر روی عبارت Edit Preferences پنجره‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید گشوده خواهد شد.

  1. ساده فیلتر کردن، بیشتر پیام‌هایی که از طرف دوستان یا کسانی که می‌شناسید ارسال شده‌اند را می‌بینید
  2. سخت فیلتر کردن، بیشتر پیام‌هایی که از طرف دوستان ارسال شده‌اند را خواهید دید. پیام‌هایی که از طرف کسانی که ممکن است بشناسید یا افراد ناآشنا به قسمت دیگر پیام‌ها میروند.
  • تایم‌لاین و برچسب‌زنی

افرادی هستند بی جهت نام شما را در تصاویر برچسب می‌زنند درحالی که تصویر اصلا ربطی به شما ندارد و باعث آزار دوستانتان و خود شما می شود. اگر بخواهید تایم‌لاین خود را خصوصی تر کنید این بخش به شما کمک می کند.

با کلیک بر روی پیوند Edit Settings (که در تصویر فوق مشخص است) پنجره‌ای مشابه تصویر زیر گشوده خواهد شد.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح می‌دهم.

  1. گروهی که میتواند روی تایم‌لاین شما چیزی بنویسد مشخص می‌شود و دو وضعیت برای آن در نظر گرفته شده است یکی دوستان و دیگری هیچکس یعنی تایم‌لاین شما کاملاً شخصی خواهد بود و فقط خودتان قادر به نوشتن بر روی تایم‌لاین خود هستید.
  2. این قسمت وقتی کاربرد دارد که قسمت اول را روی دوستان تنظیم کنید. در این قسمت مشخص می‌کنید چه گروهی میتواند هرچیزی که دیگران روی تایم‌لاین شما ارسال کردند را ببیند و سه وضعیت کلی بعلاوه یک وضعیت سفارشی و گروه‌هایی که ساختید برای آن در نظر گرفته شده است.
  3. این قسمت که بطور پیشفرض خاموش است به شما این امکان را میدهد پست‌های دوستانتان که شما روی آنها برچسب خورده اید را پیش از ظاهر شدن در تایم‌لاین بازبینی کنید.
  4. اگر میخواهید تنظیم کنید که چه گروهی میتواند پست‌هایی که شما روی آنها برچسب خورده اید را ببیند این قسمت برای این ساخته شده است و همانند قسمت دوم وضعیت‌های مختلف دارد.
  5. دوستانتان تصمیم میگیرند روی تصاویر شما برچسب بزنند که شما در این قسمت تنظیم می کنید قبل از اینکه تغییرات آنها اعمال شوند برای بازبینی به شما اطلاع داده شود.
  6. فیسبوک این امکان را میدهد اگر دوستانتان تصویری را به این شبکه اجتماعی فرستادند و شباهت به تصویر شما داشت به آنها برچسب زدن نام شما پیشنهاد شود. تنظیم گروه مجاز به مشاهده برچسب‌های پیشنهاد شده در این قسمت ممکن است. (احتمالا این گزینه فعلا برای همه یا عده‌ای غیرفعال است)
  • آگهی، اپلیکیشن و وبسایت‌ها

آگهی‌ها، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و وبسایت‌ها را از این قسمت مدیریت کنید.

با کلیک روی Edit Settings مربوط به این بخش وارد پنجره تازه‌ای می‌شوید که مهم ترین تنظیم در این صفحه مربوط به اپلیکیشن‌ها است زیرا امنیت حساب کاربری تقریبا با مدیریت آنها تامین می شود.

آگهی، اپلیکیشن و وبسایت‌ها

در فیسبوک نام شما، تصویر پروفایل، جنسیت، شبکه‌ها، نام کاربری و شناسه کاربری همیشه در دسترس عموم از جمله اپلیکیشن‌ها قرار دارند. همچنین بصورت پیشفرض، اپلیکیشن‌ها به خواندن فهرست دوستان شما و اطلاعاتی که شما دسترسی به آنها را همگانی قرار دادید مجاز هستند.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح می‌دهم.

  1. اگر شما به یک وبسایت اجازه دادید تا اطلاعات شما را از روی فیسبوک بخواند نام اپلیکیشن آن وبسایت در این قسمت درج می شود. (نیازمند توضیح بیشتر است)
  2. پیش می آید یکی از دوستان شما از اپلیکیشنی استفاده می کند که آن اپلیکیشن میخواهد به فهرست دوستانش که شما هم جزئی از آنها هستید دسترسی داشته باشد. تنظیمات این بخش آنها را مدیریت می کند. با کلیک بر روی دگمه Edit Settings پنجره‌ای گشوده می شود که فهرستی در آن تهیه شده و شما هر کدام که مایل نبودید در دسترس اپلیکیشن‌ها قرار بگیرد را غیرفعال می کنید.
  3. از ویژگی‌های خوب فیسبوک این است که ارتباط نزدیکی با چندین وبسایت چون بینگ(موتور جستجوگر مایکروسافت) دارد که باعث می‌شود فعالیت‌های دوستانتان در آن وبسایت‌ها مثلا در آن لحظه چه آهنگی گوش میکند را زیر نظر بگیرید. فعال و غیرفعال سازی این ویژگی در این قسمت ممکن است.
  4. اگر این قسمت فعال باشد کاربران می توانند با جستجوی نام شما در یک موتور جستجوگر به ویژه بینگ جزء کوچکی از تایم‌لاین شما را ببینند.
  5. آگهی‌ها تنها قسمتی است که کاربران ایرانی به تنظیم کردن آن نیازی ندارند پس من هم توضیحی در رابطه با این قسمت نمی دهم.
  • تنظیم پیشرفته اپلیکیشن‌هایی که استفاده می کنیم

با کلیک بر روی دگمه Edit Settings مربوط به بخش Apps you use وارد صفحه‌ای تازه می شوید و فهرست کامل تری برای مدیریت اپلیکیشن‌هایی که اجازه دسترسی به اطلاعات شما در فیسبوک دارند نمایش داده می شود. در این فهرست روبروی نام هر اپلیکیشن یک نماد x و واژه Edit وجود دارد که به ترتیب امکان حذف اپلیکیشن از فهرست و ویرایش سطح دسترسی آن اپلیکیشن به اطلاعات شما در فیسبوک را فراهم می کند.

  • محدود ساختن مخاطب پست‌های قدیمی

با گذشت زمان پست‌های شما روی تایم‌لاین انباشته می شود و شاید پستی باشد که بدون اطلاع شما ارسال شده است و نخواهید غیر از دوستانتان کسی آنها را ببیند. تأیید این بخش مخاطب پست‌های قدیمی را که گروه‌های دوستان دوستان و همگانی بوده اند را به دوستان تغییر میدهد.

  • مردم و اپلیکیشن‌های مسدود شده

برای آن دسته از کاربران فیسبوک که پروفایلشان مخاطب زیاد دارد مزاحم هم بسیار است. مسدود ساختن مزاحم‌ها که هم میتواند کاربر باشد و هم اپلیکیشن در این بخش امکان پذیر است.

با کلیک روی Edit Settings مربوط به این بخش وارد پنجره تازه ای می شوید که برخلاف ظاهرش بسیار ساده است.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح میدهم.

  1. در فیسبوک، ما فهرستی داریم که هرکس داخل آن قرار بگیرد ارتباطش با ما محدود می شود که اصطلاحاً به این فهرست restricted گفته می شود. (نیازمند توضیح بیشتر است)
  2. در این قسمت هم میتوانید فهرست کامل کاربران مسدود شده را مشاهده کنید یا آنها را از مسدود بودن خارج کنید و هم فرد تازه ای را با وارد کردن نام یا پست الکترونیک او به فهرست مسدود شدگان بیفزایید.
  3. حتما پیش آمده برای شما هم که دوستی از اپلیکیشنی در فیسبوک استفاده می کند که پس از شروع استفاده به دوستان او هم یک دعوت نامه برای تجربه این اپلیکیشن فرستاده می شود. شما این دعوتنامه‌ها را هم در این قسمت میتوانید مسدود کنید. کافیست نام دوست خود را وارد کنید تا دیگر دعوتنامه ای از سوی او به شما ارسال نشود.
  4. رویداد‌ها که با عنوان events و نماد  در فیسبوک شناخته می‌شوند؛ تعداد بالای آنها دردسر ساز خواهد بود. برای اینکه دعوتنامه‌های دوستان برای رویداد‌ها را مسدود کنید در این قسمت نام آن دوست را وارد کنید.
  5. اگر اپلیکیشنی در فیسبوک برای شما دردسر درست می کند میتوانید تکه ای از نام آن را در این قسمت نوشته و از فهرستی که فیسبوک تهیه می کند نام کامل آن را انتخاب کنید تا دیگر نتواند با شما ارتباط برقرار کند یا اطلاعات غیر عمومی شما را از طریق فیسبوک دریافت کند.
  • فهرست محدود شدگان

با کلیک روی پیوند Edit List مربوط به قسمت Add friends to your Restricted list پنجره‌ای مطابق تصویر زیر باز میشود.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، فهرستی برای شما تهیه شده که بصورت پیشفرض On This List انتخاب شده است و فهرست کاربران محدود شده را نمایش میدهد. با انتخاب گزینه دوستان، فهرست دوستان شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی تصویر هر کدام او را برای قرار گرفتن در فهرست محدود شدگان آماده می کنید.

راه‌هایی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت حساب کاربری در فیسبوک

پس از خواندن مقاله طولانی پیش‌روی خود اگر آشنا با فیسبوک و امنیت در فضای مجازی نباشید مسلما نمی‌توانید حریم خصوصی خود را طوری تنظیم کنید که امنیت حساب کاربری‌تان تامین شود. در ادامه برای شما فهرستی از باید‌ها و نباید‌ها را تهیه کرده‌ام که پایان این مقاله جای خوبی برایش است.

  • در فیسبوک افرادی که مایلند شما را به فهرست دوستان‌شان اضافه کنند ولی شما تمایلی ندارید، میتوانند به خوراک(feed) تایم‌لاین شما مشترک شوند و بهتر‌ است شما هرکس را به فهرست دوستان‌تان اضافه نکنید.
  • حریم خصوصی خود را بواسطه مقاله پیش‌روی خود طوری که مایلید حتما تنظیم کنید.
  • اگر اپلیکیشن یا فردی برای شما دردسر درست کرد کافیست آن را مسدود(block) کنید. اینکار به پاک ماندن فیسبوک از ابزار‌ها و افراد مخرب نیز کمک میکند.
  • هر از چند گاهی به فهرست اپلیکیشن‌هایی که به حساب شما متصل هستند بروید و دسترسی را از اپلیکیشن‌هایی که از آن دیگر یا کمتر استفاده میکنید را حذف کنید.
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 1,110 دیدگاه
  1. سلام عليرضا جان ، من نميدونم چه مشكلي دارم وقتي واسه بعضي أفراد message ميدم به دست طرف نميرسه حالا چه add من باشه چه نباشه و چند بار هم اينكار رو ميكنم ولي نميرسه بهش حتي اومدم يه فيس بوك جديد ساختم و بهش message زدم ولي چيزي دريافت نكرد

    1. سلام پوریا جون، پیام‌ها که همیشه ارسال میشن. اما اونایی که تو لیستت نیستن و برای بار اول بهشون پیام میدی میرن تو قسمت Other در صفحه پیام‌ها. اونجا رو هم چک کردی؟ اگر مشکلت هنوز حل نشده، باید بدونی این مسئله مرتبط با حساب کاربری تو نیست. یا فعلا فیسبوک در حال تعمییره. یا هرچی. ولی اگر خواستی تو فیسبوک بهم پیام بده با هم تست میکنیم.

  2. من چند هفته قبل توی فیس بوک بودم و داشتم با دوستانم چت میکردم که ناگهان سرور منو از صفحه فیس بوک خارج کرد وبه قسمت ورود اعضا برد ونوشته بود لطفا برای ورود پس ورد را وارد کنید من وارد کردم نشد الان چند وقته نمیشه این پیغامو میده

    ‎Please complete a security check‎

    ‎Please complete a security check‎

    ‎No verification methods are currently available. Please come back later. چیکار کنم

    1. ببخشید دیر شد، مسافرت یه روزه بودم تازه رسیدم.
      برای تامین امنیت حساب‌های کاربری فیسبوک الزام میکنه کاربران رو که از سیستم امنیتیش استفاده کنن که خیلی هم خوبه. توی اون صفحه اگر اشتباه نکنم یه شماره ایرانسل با کد ایران +98 باید وارد کنی که کد امنیتی بهت ارسال بشه. بعد اون کد رو اونجا وارد کنی. اگر نتونستی اطلاعات ورودت بعلاوه تلفن همراهت رو برام ایمیل کن cyletech@gmail.com خودم درستش میکنم.

  3. سلام ببخشید
    من کامنت نمیتونم بزارم یعنی میخوام جواب دوستامو بدم باید با مسیج بگم نمیتونم با کامنت جواب بدم
    اگه بگین چیکار کنم این مشکل درست بشه ممنون میشم

    1. نیما جان این مربوط به حساب کاربری شما نیست. شاید مربوط به حساب کاربری طرف باشه. جهت تست روی پست اشخاص دیگه ای تست کن.

  4. با سلام وخسته نباشید
    چند روزی میشه که در فیس بوک نه میتونم کامنت بذارم نه لایک کنم درواقع وقتی دکمه لایک رو میزنم با این پیغام خطا رو به رو میشمAn error occurred. Please try again in a few minutes.اگه برای حل مشکل راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. سلام،
      یاسی جونم این مربوط به تنظیمات حساب کاربری تو نمیشه. دقیقا اطلاع ندارم مشکل از کجاست چون دلایل زیادی داره. اگر برات مقدوره تو فیسبوک بهم پیام بده اونجا با کمک هم حللش میکنیم.

  5. ببخشید اول صفحه ی من میگه اسم یه دیوایس رو وارد من! کدوم دیوایس؟؟ یعنی چی؟؟
    من نوار بالای همون صفحه رو دادم بعد دیگه پیامش رفت.

    1. وقتی از دستگاه غریبی وارد میشید ازتون میخواد اسمش (هرچی که خواستی) رو وارد کنی. بعد دیگه از اون دستگاه اون سوال رو نمی پرسه. دلیلش اینه که. اگر کسی از یک دستگاه دیگه وارد شد و تونست به حسابت دسترسی داشته باشه، حتما اون مرحله یه اسم دیگه وارد میکنه. بعد اون اسم بهمراه اطلاعات دیگه به ایمیل تو ارسال میشه که مطلعت کنه.

  6. ایمیلم بهتون رسید
    اگه رسیده
    ممنون میشم زودتر درستش کنین

    1. خودم بهت ایمیل دادم. ایمیل شما نرسیده.

  7. درضمن شرمنده من هواسم نبود وروی دکمه ای کلیک کردم که سیستم دیگر نظرات دوستان رو برام نمیفرسته میخواستم اونم از بلوک حذف کنید تا نظرات دوستان برای من هم ارسال بشه ممنون مرسی

    1. کاری که باید انجام بدم رو توی ایمیل برام بنویس.

  8. پیام دوستی میدم یه نوشته میاد پیامم نمیره.کمکم کنید

    1. بیشتر و بهتر توضیح بده /:

  9. با سلام چطوری میتونم کاری کنم که نشه عکسم رو save کنند؟؟؟باتشکر

  10. باسلام برام اين پيغام رو ميزنه ن اجازه اضافه كرن دوستان رو ميده نه اينكه اجازه پيام دادن ميده چه كار كنم فقط فوووووووووووووووووووووووووري
    لطفا به ايميلم پاسخ رو ارسال كنيد ممنون ميشم اگر ممكنه
    ‎This Feature is Temporarily Blocked‎
    ‎You’re temporarily blocked from using this feature. Sorry for the inconvenience.

    In the meantime, review our Community Standards or send us feedback.

    1. احتمالا از بس زیاد اد کردی این و اون رو این امکان رو ازت گرفته.

  11. سلام میخوام پیامهایی که برام میاد و فقط خودم ببینم . دوستام نبینن چیکار باید بکنم؟

    1. سلام عزیزم. پیام هایی که برای شما ارسال میشه خصوصی هستن. کسی نمیتونه ببینه.

  12. سلام
    یکبار سوالمو نوشتم ولی نمی دونم چرا ثبت نشد ؟
    مشکل من توی فیس بوک این هستش که مطالبی که می نویسم وپست می کنم پایینش پیش لایک و کامنت گزینه شیر نداره نیست
    که دوستانم شیر کنن اما اگه عکسی رو پست کنم گزینه شیر وجود داره
    لطفا منو زودتر راهنمایی کنید
    سپاس

    1. سلام آزاده جونم، بابت ثبت نشدن کامنتت عذرخواهی میکنم. به صفحه Account Settings برید بعد به قسمت Subscribers برید. یه تیک هست اونجا بزنید تیکشو بعد هرچی گزینه میبینی رو به public یا anyone‌ تغییر بده و ذخیره کن.

  13. سلام.خسته نباشید
    چطور میتونم تنظیماتی انجام بدم که پیام های فیسبوک به ایمیلم نیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام الهه خانوم. به صفحه Account Settings برید و بعد به بخش Notifications برید. اونجا هرچی که نمیخواهید از طرف فیسبوک براتون ایمیل بیاد رو غیرفعال کنید.

  14. سلام . لطفا توضیح بدید که چطور میتونم عکس پروفایلم رو از حالت پابلیک در بیارم؟
    چون تازه امروز متجه شدم که کسایی که دوستم نیستند هم میتونن روی عکس کلیک کنن و اون رو بزرگتر ببینند.
    ممنون

    1. عکسی که الآن نصبه همیشه پابلیکه. نمیتونی. ولی باقی عکسا رو بری توی آلبومشون میتونی دونه دونه تنظیم کنی که اگر یکی وارد آلبومت شد بتونه ببینه یا نه.

  15. salam. man ye soali az hozoreton daram. shoma midonid chetori bayad toye face book naghsheharo hazf kard. hamoni ke jahaei ke raftimo neshon mide
    .

    1. سلام سروش جان. سوال بسیار خوبی کردی. من جوابشو نمیدونستم البته مطمئن نبودم به جوابم. به همین خاطر جستجو کردم و به این نتیجه رسیدم که روی دگمه Activity Log در صفحه تایم لاین‌تون کلیک کنید و اون پستی که مربوط به موقعیت شما روی نقشه میشه رو پیدا کنید. بعد اون پست رو از روی تایم لاین با گزینه‌هایی که در اختیارتون میده پاک کنید. اگر با این روش موفق نشدید، روش بهتری هست که روی دگمه Update Info کلیک کنید و اسم شهر مورد نظر رو توی قسمت Education و living پیدا کن و پاک کن.

  16. سلام سلام
    من علی هستم
    الان 2 روزه که فیسبوک من یه مشکلی پیدا کرده
    من نمیتونم به پست های دیگران لایک بدم یا کامنت بزارم، ارور میده…یه پیغام انگلیسی میده ، میگه :
    this feature is temporary blocked
    you’re temporary blocked from using this feature.sorry for the inconvenience .
    in the meantime,review our community standards or send feedback.
    این یعنی چی؟
    من باید چکار کنم؟
    بازم یاداوری می کنم که من میتونم وارد فیسبوک بشم و حتی چت کنمو مطلب به اشتراک بزارم، اما نمیتونم لایک بدم یا نظر بدم به مطالب دیگران
    ترو خدا یه جواب درست حسابی به من بده….راه چاره چیه؟

    1. سلام علی جان، منم علیرضا 😉 به احتمال زیاد کامنت بی‌خودی زیاد گذاشتی و اونها رو بعنوان اسپم/هرز معرفی کردند و مدیریت فیسبوک موقتا امکان ارسال کامنت و لایک کردن رو ازت گرفته.

  17. سلام. میخواستم یکی از دوستانمو پیدا کنم که فقط شمارشو دارم که خاموشه . ولی میدونم از شمارش تو فیس بوک استفاده کرده . میشه کمکم کنید بگید چطور پیداش کنم البته اسم و فامیلشو یادم نیست؟

    1. اگر تنظیم نکرده باشه که کسی پیداش نکنه از تو جستجو، و شماره تلفن صحیحی هم ازش داشته باشی، اون رو اونطوری که فکر میکنی استفاده کرده بعد از لوگین کردن به حساب کاربریت از بالای صفحه جستجو کن. اگر نتیجه بده که هیچ اگر نده هم نداده دیگه.

  18. سلام و عرض ادب دارم خدمتتون؛ من مشکلی برام پیش اومده که به شدت کلافم کرده. چند روزه وارد صفحه پسندهام میشم. نمیتونم ویرایش کنم. پسندهام هستن ولی تیک ویرایش رو که میزنم هیدن میشن. و نمیتونم چیزی رو حذف یا اضافه کنم. خیلی ممنون میشم اگه بگید باید چکار کنم.

    1. سلام و قربان این عرض ادب کردنت. مرسی فاعظه جان. بعد از وارد شدن به این صفحه باید یه دگمه بعنوان ویرایش/Edit وجود داشته باشه. بعد از زدن اون دگمه روی عکس هر صفحه برید و صبر کنید پنجره دیگری باز بشه بعد توی اون پنجره روی دگمه Liked با موس برید و بعد از باز شدن باکس دیگر در زیرش روی unlike کلیک کنید.
      البته من شک دارم دقیقا این همون پسند ها باشه که مد نظر شماست. منظور شما اگر همون پسند ها هست که روی تایم لاین قرار داره که هیچ اگر نه بیشتر راهنمایی کنید دوستم. مرسی

  19. سلام. دوتا سوال داشتم. یکی اینکه چطور باید سرچ از طریق ایمیل رو قفل کنم؟who can look u up using the email or phone number رو روی دوستان گذاشتم. ولی باز هم از طریق ایمیل میتوانند مرا پیدا کنندو ازطریق اسم نمیتوانند. و اینکه subscribe چیست؟و اگر کسی به من درخواست دوستی بدهد و به فرض من جوابی ندهم،ان شخص جزو subscribe های من میشود؟می خواهم بدانم مثلا بعضی ها 2000 subscribe دارند این چطور میشود؟

    1. سلام ندا جان،
      ۱. وقتی شما درست تنظیم کرده باشید که دوستانتون شما رو فقط سرچ کنن که حتما همینطور میشه. با اسم هم اگر درست وارد کنید شما رو پیدا میکنه.
      ۲. سابسکریب/subscribe/مشترک شدن به زبان ساده یعنی جای اینکه تو لیست دوستان شما باشن و از تغییرات شما مطلع بشن، به خوراک/feed تایم لاین شما مشترک میشن و پست هایی که پابلیک منتشر میکنید رو بهشون دسترسی پیدا کنن.
      ۳. نه، فقط در صورتی به خوراک تایم لاین شما مشترک میشه که یا یه بار ادتون کرده باشه یا مستقیما مشترک شده باشه. پیام خصوصی دادن ربطی نداره.
      ۴. دلیل اون همه سابسکریب میتونه هرچیزی باشه. مثلا طرف بازیگره محبوبیه. همه ادش میکنن یا به خوراکش مشترک میشن. یا طرف یه کاره‌ایه. هرچی. یا حتی طرف زنه و روابط نامناسب برقرار میکنه و خیلی ها هم که دنبالشن مثل من D: شوخی کردم. نه شوخیم نکردم. اصلا نه شوخی کردم نه جدی گفتم. اااا ولش کن. ولی راه رسیدن به اون تعداد مشترک اینه که شما یکم هدف از خلق خدمات رو بدونید و جای اینکه درخواست دوستی آدم ناآشنا رو قبول کنید رد کنید که فقط مشترک بشه.

  20. salam
    mishe begid vaghti ke ye nafar az ye group ban shod dobare chejuri mishe bareshgardund ke messe avalesh beshe??
    albate man admin nistama mikham bebinam age mishe be man begid ke man be un admin begam!
    mersi…

    1. سلام علیرضا جان،

      من نمی‌تونم تست کنم ولی توی گروه بخش All Members برید از فرم جستجویی که در اختیارت گذاشته گزینه‌ی Blocked رو انتخاب کنید. احتمالا اونجا زیر هر بلوک شده‌ای دگمه ای چیزی داره که از بلوک خارجش کنی.

Comments are closed.