تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک

تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک
  • 1391/2/18
  • عليرضا اسكندرپور شوفری
  • 1110

علیرضا اسکندرپور شوفری، نویسنده‌ی میهمان می‌نویسند: مردم کشور‌های توسعه یافته به حریم خصوصی خود بسیار اهمیت می‌دهند و خواستار تنظیمات متفاوتی برای حفظ آن در هر سرویس به ویژه شبکه‌های اجتماعی هستند. در شبکه اجتماعی فیسبوک هم با صفحه تنظیمات حریم خصوصی قاعدتا یکبار روبرو شدید. در این مقاله میخواهیم نگاهی عمیق به حریم خصوصی در فیسبوک داشته باشیم.

تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک

  • بازرسی حریم خصوصی برای اپلیکیشن‌های فیسبوک که قابلیت تنظیم سطح دسترسی نوشته ندارند

این تنظیم بر روی نوشته‌هایی که از سمت اپلیکیشن‌های فیسبوک (مانند اپلیکیشن فیسبوک برای Blackberry) که قابلیت تنظیم سطح دسترسی برای نوشته را ندارند اعمال می‌شود. به عبارتی، اپلیکیشن ذکر شده هنگام ارسال کردن نوشته بر روی تایم‌لاین اجازه‌ی تنظیم اینکه نوشته به چه کسانی نمایش داده شود را به شما نمی‌دهد. این تنظیم روی بروزرسانی‌های وضعیت و تصاویری که به تایم‌لاین خود ارسال می‌کنید اعمال میشود و سه وضعیت برای آن وجود دارد.

  1. همگانی برای همه آزاد است
  2. دوستان فقط دوستان مجاز هستند
  3. سفارشی تفکیک کسانی که مجاز هستند از کسانی که مجاز نیستند (نیازمند توضیح بیشتر است)
Privacy settings for mobile apps without the inline audience selector
  • وضعیت سفارشی

وضعیت سفارشی ویژه بخش قبلی نیست و برای تنظیم حریم خصوصی حتما با آن بار‌ها روبرو خواهید شد که نیاز به توضیح بیشتر دارد. اگر شما بخواهید عده‌ای را مجاز به مشاهده بروزرسانی‌های خود کنید و عده‌ای دیگر را نه، باید این وضعیت را کلیک و به دلخواه آن را تنظیم کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پنجره‌ی فوق به دو بخش زیر تقسیم می‌شود.

  1. Make this visible to – مشخص ساختن فرد یا افراد/گروه مجاز
  2. Hide this from – مشخص ساختن فرد یا افراد/گروه غیرمجاز
نکات مربوط به این پنجره
  • با انتخاب کردن گزینه Friends of those tagged دوستانی که برچسب خورده‌اند هم مجاز خواهند بود.
  • برای انتخاب فرد یا گروهی، باید تکه‌ای از نام آن را بنویسید و سپس از فهرست تهیه شده روی نام آن کلیک کنید.
  • گستردگی ارتباط شما

گاهی پیش آمده بخواهید هیچکس به شما درخواست دوستی ارسال نکند؟ یا کسی برای شما پیام خصوصی نفرستد؟ یا حتی چون فیسبوک این امکان را میدهد که با جستجوی پست الکترونیکی و شماره تلفن به فرد مورد نظر برسیم، آن را غیرفعال کنید تا کسی نتواند شما را جستجو کند؟ هر سه این ویژگی‌ در این بخش قابل تنظیم بوده و میتوانید حساب کاربری خود را خصوصی تر کنید.

با کلیک بر روی پیوند Edit Settings (که در تصویر فوق مشخص است) پنجره‌ای مشابه تصویر زیر گشوده خواهد شد.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح می‌دهم.

  1. چه کسانی می‌توانند بوسیله شماره تلفن، پست الکترونیک و نام‌تان شما را جستجو کنند؟
  2. دریافت درخواست‌های دوستی را محدود می‌کند.
  3. اگر دریافت پیام‌های خصوصی هرز و آزاردهنده شما را ناراحت می‌کند این گزینه را تنظیم کنید.

اخیرا فیسبوک مدیریت تنظیم دریافت پیام‌های خصوصی را از صفحه‌ی تنظیمات حریم خصوصی خارج کرده و به صفحه‌ی پیام‌ها قسمت دیگر(others) برده است. برای مدیریت تنظیم دریافت پیام‌ها در ادامه توضیح می‌دهم.

پس از کلیک بر روی عبارت Edit Preferences پنجره‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید گشوده خواهد شد.

  1. ساده فیلتر کردن، بیشتر پیام‌هایی که از طرف دوستان یا کسانی که می‌شناسید ارسال شده‌اند را می‌بینید
  2. سخت فیلتر کردن، بیشتر پیام‌هایی که از طرف دوستان ارسال شده‌اند را خواهید دید. پیام‌هایی که از طرف کسانی که ممکن است بشناسید یا افراد ناآشنا به قسمت دیگر پیام‌ها میروند.
  • تایم‌لاین و برچسب‌زنی

افرادی هستند بی جهت نام شما را در تصاویر برچسب می‌زنند درحالی که تصویر اصلا ربطی به شما ندارد و باعث آزار دوستانتان و خود شما می شود. اگر بخواهید تایم‌لاین خود را خصوصی تر کنید این بخش به شما کمک می کند.

با کلیک بر روی پیوند Edit Settings (که در تصویر فوق مشخص است) پنجره‌ای مشابه تصویر زیر گشوده خواهد شد.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح می‌دهم.

  1. گروهی که میتواند روی تایم‌لاین شما چیزی بنویسد مشخص می‌شود و دو وضعیت برای آن در نظر گرفته شده است یکی دوستان و دیگری هیچکس یعنی تایم‌لاین شما کاملاً شخصی خواهد بود و فقط خودتان قادر به نوشتن بر روی تایم‌لاین خود هستید.
  2. این قسمت وقتی کاربرد دارد که قسمت اول را روی دوستان تنظیم کنید. در این قسمت مشخص می‌کنید چه گروهی میتواند هرچیزی که دیگران روی تایم‌لاین شما ارسال کردند را ببیند و سه وضعیت کلی بعلاوه یک وضعیت سفارشی و گروه‌هایی که ساختید برای آن در نظر گرفته شده است.
  3. این قسمت که بطور پیشفرض خاموش است به شما این امکان را میدهد پست‌های دوستانتان که شما روی آنها برچسب خورده اید را پیش از ظاهر شدن در تایم‌لاین بازبینی کنید.
  4. اگر میخواهید تنظیم کنید که چه گروهی میتواند پست‌هایی که شما روی آنها برچسب خورده اید را ببیند این قسمت برای این ساخته شده است و همانند قسمت دوم وضعیت‌های مختلف دارد.
  5. دوستانتان تصمیم میگیرند روی تصاویر شما برچسب بزنند که شما در این قسمت تنظیم می کنید قبل از اینکه تغییرات آنها اعمال شوند برای بازبینی به شما اطلاع داده شود.
  6. فیسبوک این امکان را میدهد اگر دوستانتان تصویری را به این شبکه اجتماعی فرستادند و شباهت به تصویر شما داشت به آنها برچسب زدن نام شما پیشنهاد شود. تنظیم گروه مجاز به مشاهده برچسب‌های پیشنهاد شده در این قسمت ممکن است. (احتمالا این گزینه فعلا برای همه یا عده‌ای غیرفعال است)
  • آگهی، اپلیکیشن و وبسایت‌ها

آگهی‌ها، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و وبسایت‌ها را از این قسمت مدیریت کنید.

با کلیک روی Edit Settings مربوط به این بخش وارد پنجره تازه‌ای می‌شوید که مهم ترین تنظیم در این صفحه مربوط به اپلیکیشن‌ها است زیرا امنیت حساب کاربری تقریبا با مدیریت آنها تامین می شود.

آگهی، اپلیکیشن و وبسایت‌ها

در فیسبوک نام شما، تصویر پروفایل، جنسیت، شبکه‌ها، نام کاربری و شناسه کاربری همیشه در دسترس عموم از جمله اپلیکیشن‌ها قرار دارند. همچنین بصورت پیشفرض، اپلیکیشن‌ها به خواندن فهرست دوستان شما و اطلاعاتی که شما دسترسی به آنها را همگانی قرار دادید مجاز هستند.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح می‌دهم.

  1. اگر شما به یک وبسایت اجازه دادید تا اطلاعات شما را از روی فیسبوک بخواند نام اپلیکیشن آن وبسایت در این قسمت درج می شود. (نیازمند توضیح بیشتر است)
  2. پیش می آید یکی از دوستان شما از اپلیکیشنی استفاده می کند که آن اپلیکیشن میخواهد به فهرست دوستانش که شما هم جزئی از آنها هستید دسترسی داشته باشد. تنظیمات این بخش آنها را مدیریت می کند. با کلیک بر روی دگمه Edit Settings پنجره‌ای گشوده می شود که فهرستی در آن تهیه شده و شما هر کدام که مایل نبودید در دسترس اپلیکیشن‌ها قرار بگیرد را غیرفعال می کنید.
  3. از ویژگی‌های خوب فیسبوک این است که ارتباط نزدیکی با چندین وبسایت چون بینگ(موتور جستجوگر مایکروسافت) دارد که باعث می‌شود فعالیت‌های دوستانتان در آن وبسایت‌ها مثلا در آن لحظه چه آهنگی گوش میکند را زیر نظر بگیرید. فعال و غیرفعال سازی این ویژگی در این قسمت ممکن است.
  4. اگر این قسمت فعال باشد کاربران می توانند با جستجوی نام شما در یک موتور جستجوگر به ویژه بینگ جزء کوچکی از تایم‌لاین شما را ببینند.
  5. آگهی‌ها تنها قسمتی است که کاربران ایرانی به تنظیم کردن آن نیازی ندارند پس من هم توضیحی در رابطه با این قسمت نمی دهم.
  • تنظیم پیشرفته اپلیکیشن‌هایی که استفاده می کنیم

با کلیک بر روی دگمه Edit Settings مربوط به بخش Apps you use وارد صفحه‌ای تازه می شوید و فهرست کامل تری برای مدیریت اپلیکیشن‌هایی که اجازه دسترسی به اطلاعات شما در فیسبوک دارند نمایش داده می شود. در این فهرست روبروی نام هر اپلیکیشن یک نماد x و واژه Edit وجود دارد که به ترتیب امکان حذف اپلیکیشن از فهرست و ویرایش سطح دسترسی آن اپلیکیشن به اطلاعات شما در فیسبوک را فراهم می کند.

  • محدود ساختن مخاطب پست‌های قدیمی

با گذشت زمان پست‌های شما روی تایم‌لاین انباشته می شود و شاید پستی باشد که بدون اطلاع شما ارسال شده است و نخواهید غیر از دوستانتان کسی آنها را ببیند. تأیید این بخش مخاطب پست‌های قدیمی را که گروه‌های دوستان دوستان و همگانی بوده اند را به دوستان تغییر میدهد.

  • مردم و اپلیکیشن‌های مسدود شده

برای آن دسته از کاربران فیسبوک که پروفایلشان مخاطب زیاد دارد مزاحم هم بسیار است. مسدود ساختن مزاحم‌ها که هم میتواند کاربر باشد و هم اپلیکیشن در این بخش امکان پذیر است.

با کلیک روی Edit Settings مربوط به این بخش وارد پنجره تازه ای می شوید که برخلاف ظاهرش بسیار ساده است.

مطابق تصویر فوق قسمت به قسمت توضیح میدهم.

  1. در فیسبوک، ما فهرستی داریم که هرکس داخل آن قرار بگیرد ارتباطش با ما محدود می شود که اصطلاحاً به این فهرست restricted گفته می شود. (نیازمند توضیح بیشتر است)
  2. در این قسمت هم میتوانید فهرست کامل کاربران مسدود شده را مشاهده کنید یا آنها را از مسدود بودن خارج کنید و هم فرد تازه ای را با وارد کردن نام یا پست الکترونیک او به فهرست مسدود شدگان بیفزایید.
  3. حتما پیش آمده برای شما هم که دوستی از اپلیکیشنی در فیسبوک استفاده می کند که پس از شروع استفاده به دوستان او هم یک دعوت نامه برای تجربه این اپلیکیشن فرستاده می شود. شما این دعوتنامه‌ها را هم در این قسمت میتوانید مسدود کنید. کافیست نام دوست خود را وارد کنید تا دیگر دعوتنامه ای از سوی او به شما ارسال نشود.
  4. رویداد‌ها که با عنوان events و نماد  در فیسبوک شناخته می‌شوند؛ تعداد بالای آنها دردسر ساز خواهد بود. برای اینکه دعوتنامه‌های دوستان برای رویداد‌ها را مسدود کنید در این قسمت نام آن دوست را وارد کنید.
  5. اگر اپلیکیشنی در فیسبوک برای شما دردسر درست می کند میتوانید تکه ای از نام آن را در این قسمت نوشته و از فهرستی که فیسبوک تهیه می کند نام کامل آن را انتخاب کنید تا دیگر نتواند با شما ارتباط برقرار کند یا اطلاعات غیر عمومی شما را از طریق فیسبوک دریافت کند.
  • فهرست محدود شدگان

با کلیک روی پیوند Edit List مربوط به قسمت Add friends to your Restricted list پنجره‌ای مطابق تصویر زیر باز میشود.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، فهرستی برای شما تهیه شده که بصورت پیشفرض On This List انتخاب شده است و فهرست کاربران محدود شده را نمایش میدهد. با انتخاب گزینه دوستان، فهرست دوستان شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی تصویر هر کدام او را برای قرار گرفتن در فهرست محدود شدگان آماده می کنید.

راه‌هایی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت حساب کاربری در فیسبوک

پس از خواندن مقاله طولانی پیش‌روی خود اگر آشنا با فیسبوک و امنیت در فضای مجازی نباشید مسلما نمی‌توانید حریم خصوصی خود را طوری تنظیم کنید که امنیت حساب کاربری‌تان تامین شود. در ادامه برای شما فهرستی از باید‌ها و نباید‌ها را تهیه کرده‌ام که پایان این مقاله جای خوبی برایش است.

  • در فیسبوک افرادی که مایلند شما را به فهرست دوستان‌شان اضافه کنند ولی شما تمایلی ندارید، میتوانند به خوراک(feed) تایم‌لاین شما مشترک شوند و بهتر‌ است شما هرکس را به فهرست دوستان‌تان اضافه نکنید.
  • حریم خصوصی خود را بواسطه مقاله پیش‌روی خود طوری که مایلید حتما تنظیم کنید.
  • اگر اپلیکیشن یا فردی برای شما دردسر درست کرد کافیست آن را مسدود(block) کنید. اینکار به پاک ماندن فیسبوک از ابزار‌ها و افراد مخرب نیز کمک میکند.
  • هر از چند گاهی به فهرست اپلیکیشن‌هایی که به حساب شما متصل هستند بروید و دسترسی را از اپلیکیشن‌هایی که از آن دیگر یا کمتر استفاده میکنید را حذف کنید.
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 1,110 دیدگاه
  1. سلام. خسته نباشید. گزینه ی public در پیج من حخذف شده و 3 گزینه ی دیگر به نام دوستان دوستان,دوستان و فقط خودم هست. خواهش می کنم ممکنه کمکم کنید درستش کنم.

    1. توی تنظیمات‌تون طوری عمل کردید که دیگه نیازی به گزینه پابلیک نیست. تنظیمات رو تغییر بدید. فقط توی حریم خصوصی رو نگرد. توی account settings هم بگرد.

  2. داداشم میشه دیگه برام ایمیل نفرستی؟ هرکی اینجا کامنت میذاره میاد تو ایمیلم.

    1. من ایمیل نمیدم عزیز دلم. شما مشترک شدی به این صفحه. زیر ایمیل ها رو بخون. نوشته اگر مایل نیستی دریافت کنی اینجارو کلیک کن. هرچی گفته عمل کن.

  3. سلام .من سرچ رو بستم و در قسمت پابلیک سرچ هم تیک رو برداشتم.اما تو گوگل اسمم سرچ می شه اکانت فیس بوکم. اسمم رو عوض کردم اما بازم با اسم قبلی سرچ پیدا می کنه تو گوگل .ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. گوگل هست دیگه. شما اگر تغییری میدید همون لحظه اعمال نمیشه. قبلا ببدون اینکه تغییر بدید ایندکس شده و الآن مدتی طول میکشه تغییر کنه. تازه اگر تغییر کنه.

  4. با سلام و عرض خسته نباشید، من میخواهم فقط دوستانم کامنت بذارن و فقط هم همونا بتونن کامنتها رو بخونن ، نه غریبه ها. در واقع راه ارتباطی من با غریبه ها فقط از طریق ایمیل یا پیام خصوصی باشه نه از طریق کامنت گذاشتن روی پستهایی که توی صفحه خودم قرار میدم. ممکنه من رو راهنمایی کنین ؟

    1. سلام فرزین جونم. مرسی که خیلی واضح توضیح دادی.
      ببین ، برای دریافت پیام از هرکس باید وارد صفحه حریم خصوصیت، بخش How you connect بشی و قسمت مربوط به دریافت پیام‌ها، گزینه public یا anyone رو انتخاب کنی.
      برای مسدود کردن کامنت‌ها روی میهمان‌ها، به صفحه تنظیمات حساب کاربری (Account Settings) برو و در قسمت Subscribers، گزینه‌هایی وجود داره که توضیحش هم جلوش یا پشتش نوشته. هر‌کدوم که مایل بودی رو تنظیم کن.
      اگر هم می‌خوای میهمان‌ها پست‌هاتو نبینن، توی حریم خصوصی اولین قسمت، گزینه Friends رو انتخاب کن. بعد پست‌هات رو برای دوستان ارسال کن نه همگانی. (زیر ارسال پست گزینه‌ای برای این مشخصه)

  5. salam dostan
    mikhastam beporsam chera chiziro nemitonam like konam fagat mitonam eshterak gozari ya didgah bedam….

    1. سلام احسان،
      اون مربوط به حساب کاربری شخصی میشه که میخوای براش کامنت بذاری یا فقط می‌تونی شیر کنی. حساب کاربری شما تنظیمات دیگری داره که برای دیگران اعمال میشه.

  6. سلام یه مشکلی واسم پیش اومده گیج شدم توروخدا سریع به من کمک کنید؛من شماره یکی از دوستامو گذاشتم واسه پسورد بعد چند روز پ۷ش میخاستم وارد شم فکرکردم پسورد میخاد وارد کردم بعد دیدم رفته تو پروفایلم شماره هر کاری کردم پاک نشد الان دی اکتیوکردم؛نگران شماره هستم؛من فکر میکنم شمارو اد کردم؛اگز نگردم اینAsa Aalافبیمه؛من امان جه کار کن۸؛!_‏

    1. سلام،
      نه اد نکردید.
      وقتی دی اکتیو میکنی دیگه دسترسی بهش کسی نداره الا خودتون.
      واسه پسورد چه شماره بدی چه هرچی ربطی نداره. اون پسورده شماست. اون دفعه دوم پسورد نبود. شماره تلفن میخواست برای امنیت بیشتر. که شما وارد کردی و شاید نتونی پاکش کنی ولی میتونی تنظیم کنی فکر کنم که کسی میتونه ببینه یا نه. توی فیسبوک اد نکن . بهم پیام بده.

  7. الان دی اکتیو کردم میتونم بااون میل قبلی صفحه جدید بسازم

    1. الآن سوال کردی یعنی؟

  8. من بعضی از دوستام را که در خواست میفرستم با این پیام مواجه میشم:
    This Request Can’t Be Sent‎
    ‎Do you know this user personally? To prevent misuse of Facebook, this request can’t be sent. To learn more, please visit the Help Center. If you believe you’re seeing this message in error, you can report the problem

    در حالی که بعضی دیگه را میتونم اد کنم درخاستامم کمه نمیدونم چرا این پیغام را میده راهی هست که اینا دور زد ممنون

    1. وقتی زیاد اد میکنی تو طول یه روز فیسبوک جلوتو میگیره. یکی دو روز صبر کن. ادامه بدی اکانتت قفل میشه.

  9. سلام
    ببخشيد من ٢تا سوال دارم
    اول تاريخ تولدم رو اشتباه وارد كردم ايا مي تونم اديت كنم؟
    دوم اينكه چطوري يه پرسش ٤ گزينه اي تو پيج بزارم كه امارش هم جلوش باشه
    مرسي

    1. سلام،
      ۱. آره
      ۲. ایجاد پرسش توی تایم لاین پروفایلتون ممکن نیست. ولی توی صفحات فیسبوک، گروه ها و رویداد ها میتونید فقط بپرسید.

  10. سلام ببخشید یه سوال داشتم .اگه کسی تیک پ.شش خبری شما رو برداشته باشه که اشتراک گذاری هاتون نبینه می شه کاری کرد که بتونیم مطالب براش نمایش بدیم ؟؟؟؟؟از طریق دوستان نزدیک چطور ؟؟؟؟؟

  11. aya ba har email mishe yek facebook dasht?chetor mishe yek safhe ra az beyn bord va ba un email yek safhe dg sakht?ba tashakor.

    1. بله میشه. اکانتت رو برای اینکه پاک کنی باید بری توی account settings . اونجا مشخصه.

  12. درود بر شما
    ممنون از اموزشهای بسیار مفیدتان
    در صورت امکان میشه راهنمایی کنید که ایا بخش ticker در فیسبوک تنظیماتی دارد که بشود لایک و کامنت ها از دید سایر دوستان مخفی بماند ؟؟
    با سپاس

    1. درود بهار خانوم،
      نه متاسفانه هنوز تیکر تنظیماتی برای ساخته نشده.

  13. سلام يك سوال داشتم چطوري ميشه براي كسي كه جز فرندات نيست پيغام خصوصي بدم اما نميخوام پيغامم در قسمتother بره چون اينجوري براش پيغام نميره و نميبينش

    1. سلام. نمیشه نگین. پیام اگر برای بار اول میفرستی میره توی other .

  14. Mr alireza bazi az kamenta ro kheli bahal javabidi koli khandidam,vali damet garm komak mikoni.

    1. خواهش میشه 😉 ولی کدومشون خنده دارن؟!

  15. سلام دوست عزیز ببخشید هر چند وقت میشه که هر کار میکنم نمیشه که عکسی چیزی آپلود کنم یعنی گزینه Add Photos/Video غیر فعال است. مشکل از کجاست لطفا رهنمایی کنید ممنون میشم تشکر

    1. مشکل از جایی نیست. بر میگرده به خود فیسبوک. اگر مطمئنید راه رو درست میرید و اون گزینه براتون غیرفعاله خب غیرفعال شده. باید صبر کنید.

  16. سلام من سرچ اسمم رو تو فيس بوك بستم ولي وقتي با اكانت ديگه اسمه خودمو بصورت سر هم تايپ و سرچ مي كنم صفحه تايم لاينم باز ميشه خيلي كلافه شدم خواهش مي كنم راهنمايي كنيد

    1. اگر درست بسته باشید و این اکانتتون توی لیست دوستان اون اکانتت نباشه جستجو انجام نمیشه. مطمئن باش.

  17. سلام
    سوال من درباره مخفی کردن لیست دوستان هست تمام کامنت هارو خوندم شاید کسی مشکلی مشابه مشکل من داشته باشه ولی متاسفانه نبود
    من وارد قسمت account settinh شدم و باید روی your profile کلیک کنم ولی به جای این گزینه your timeline رو دارم روشم که کلیک می کنم میره تو که صفحه که مربوط به تنظیمات دیگس و basic info باز میشه نمیدونم چی کار باید کنم
    لطفا راحنمایی کنید
    تشکر

    1. سلام،
      عزیزم پس درست کامنتارو نخوندی. البته حقم میدم. دسته بندی نیست و با این تعداد کامنت (۵۴۹ تا) سخته به نتیجه برسی. عیبی نداره.
      جایی که میری اشتباست. توی تایم لاین خودت روی باکس friends کلیک کن. بعد اون بالا یه دگمه هست نوشته edit . روی اون کلیک کن و میخوای برای همه مخفی کنی گزینه‌ی only me رو انتخاب کن.

    2. خیلی متشکرم بابت راهنمایی خوبتون

    3. خواهش می‌کنم عزیزم <3

  18. سلام. من به یک مشکلی در فیس بوک برخوردم، فکر کنم حدود نصف پستها رو خوندم ولی این سوال رو ندیدم، اون هم اینه که عکس کاور آیدی من رو کسی نمیتونه ببینه، ولی خودم میبینم، به نظرت مشکل از چیه؟

    1. از کجا میدونی کسی نمیتونه ببینه؟ مشکل از جایی نیست. کاور اگر درست باشه همیشه پابلیکه. تنظیم خاصی هم براش نیست و قراره همینطورم باشه. مگر خود فیسبوک به مشکل برخورده باشه.

    2. هم از دوستام پرسیدم هم اینکه روی گزینه view as … که کلیک کنی میشه آیدی خودت رو در حالت پابلیک ببینی، قبلا یه عکس گذاشته بودم دیده میشد ولی از دیشب تا حالا 4-5 تا عکس عوض کردم ولی هیچی نشون نمیده، معلوم نیست چش شده

    3. حالا که تو فیسبوک پیام دادی همونجا این مسئله رو دنبال می‌کنیم.

  19. سلام. من چه جوری میتونم بفهمم که کدام یک ار دوستام منو از لیست خودش حذف کرده؟ ممنون

    1. راهی نیست. کافیه اگر طرف رو میشناسی بری تو پروفایلش ببینی نوشته add friend یا نه. اگه نبود که تو لیستته اگه بود یعنی پاکت کرده.

  20. با سلام مجدد، به یک نکته جالبی برخوردم گفتم اینجا هم بگم شاید به درد کسی بخوره، بعد از تلاشهای زیاد، اینبار ابتدا عکس رو توی قسمت photo آپلود کردم بعد از اون قسمت آوردم داخل کاور، الان دوستام میتونن کاور رو ببینن ولی برای اشخاصی که توی لیست من نیستن باز هم قابل دیدن نیست.

    1. کاریست اشتباه برادرم. کاور باید توی پوشه‌ی کاور باشه. سطح دسترسی پوشه‌ی کاور رو هم چک کن. ببین نوشته پابلیک یا نه.

Comments are closed.