بهترین راه های بک آپ گیری

بهترین راه های بک آپ گیری
  • 1391/2/20
  • آزاد
  • 2

پاک شدن فایل های شخصی از روی کامپیوتر دردسری است که همه با آن سروکار داشته ایم و اولین راهکاری که به ذهن هر کسی می رسد این است که یک کپی از تمام اطلاعات خود را روی هارددیسک کپی کند . که این راه هم خالی از دردسر نیست . در زیر 6 راه را بررسی می کنیم که با استفاده از آنها بدون نیاز به داشتن هارد دیسک شما می توانید از یک فاجعه جلوگیری کنید آن هم به صورت آنلاین .

1-    Dropbox

2 گیگ رایگان / 220000ریال برای هر ماه

یکی از بزرگترین معضلات نرم افزارهای بک آپ این است که هنگام بازگردانی فایل ها تمام دسته بندی ها از بین می رود و فایل ها به صورت نامنظمی در یک فایل قرار می گیرند . اما اگر این مساله برای شما مهم نیست و اهمیتی نمی دهید که تمام اطلاعاتتان در یک پوشه قرار بگیرد Dropbox  به شما کمک زیادی خواهد کرد .

Dropbox  به صورت رایگان 2 گیگ را در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید از این فضا برای بازگردانی نسخه های قدیمی تر فایل هایتان استفاده کنید .

همچنین ویژگی دیگر Dropbox  این است که روی بیشتر سیستم ها نسب می شود.

2-    بهترین راه های بک آپ گیری Jungledick

1 مگابایت رایگان / 70000 ریال برای هر ماه

اگر چه این روش راه اندازی کمی رنج آور است ولی می توانید مطمئن باشید که فایل های خود را در جای بسیار امنی قرار داده اید . زیرا فایل های شما روی سرور ابری آمازون SS قرار می گیرد و در اصل به این معنا است که فایل های شما به هیچ جا نمی رود .

به طور کلی می توان گفت شما هزینه ای برای خرید یک هارددیسک پرداخت کرده اید که بر روی وب قرار دارد با این تفاوت که با پشتیبانی خودکار و رمزنگاری بالایی دارد .

3-    بهترین راه های بک آپ گیری Carbonite

1500000 برای هر سال

بهترین روش برای بازگردانی فایل های از بین رفته و فراموش شده را در اختیار شما قرار می دهد . اگر به صورت تصادفی یک یا تعدادی از فایل های موسیقی یا دیگر فایل هار رسانه ای شما از کامپیوترتان پاک شده است می توانید یک بار دیگر آنها را دانلود کنید.

اما نقطه ضعف بارزی که در Carbonite  دارد این است که نمی توانید برای پشتیبانی از تمام فایل های خود روی این روش حساب کنید بلکه فقط بازگردانی تعداد انگشت شماری از فایل های شما امکان پذیر است .

4-    بهترین راه های بک آپ گیری Mozy

2 گیگابایت رایگان / 180000 برای هر ماه

Mozy  در ابتدا به شما 2 گیگابایت فضای مجازی رایگان می دهد . اما اگر می خواهید آرشیو کاملی از فایل های خود را به وسیله Mozy  پشتیبانی کنید می توانید با پرداخت 5 پوند برای هر ماه از فضای 5 گیگابایتی آن لذت ببرید .

امکان دیگری که این فضای مجازی در اختیار شما قرار می دهد این است که در صورتی به علت کم بودن پهنای باند اینترنت نمی توانید فایلهایتان را دانلود کنید ، شما این امکان را دارید که اطلاعات خود را روی DVD  سفارش دهید . اما این روش برای ما ایرانی ها غیر قابل استفاده است .

5-    بهترین راه های بک آپ گیری Livedrive

180000 ریال برای هر ماه

با پرداخت 5 پوند در هر ماه می توانید پشتیبانی نامحدودی از کامپیوتر خود داشته باشید و یک بک آپ نامحدودی از آن بگیرید . این ویژگی با توجه به قیمت این نرم افزار بد نیست . Livedrive  به سبک Dropbox  است ولی فضای عظیم 2 ترابایتی آن را ندارد .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. با سلام و احترام
    قرار دادن اطلاعات در یک مکان نامعتبر و غیر امن که امکان دسترسی به آن ها توسط دیگران وجود دارد، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *