رشد سه برابری استفاده از اینترنت موبایل در آسیا

رشد سه برابری استفاده از اینترنت موبایل در آسیا
  • 1391/2/23
  • علیرضا
  • 5

تنها در طی دو سال ، استفاده از اینترنت موبایل در قاره آسیا سه برابر شده است . در بعضی کشورها نیز این رشد بسیار بیشتر بوده است و نیمی از ترافیک وب مربوط به استفاده از اینترنت موبایل میباشد . در قاره آسیا کشور هند رکوردار استفاده از اینترنت موبایل است . در این کشور حدود 50 % استفاده از اینترنت مربوط به دستگاه های همراه میباشد . در بین پیشتازان استفاده از اینترنت موبایل ، نام چند کشور آسیایی و آفریقایی نیز به چشم میخورد .

اگر به لیستی از کشورها بر پایه تعداد تلفن های همراه نگاهی بیاندازید ، مشاهده میکنید که کشورهای چین ، هند ، ایالات متحده آمریکا ، برزیل و اندونزی به ترتیب در رده های اول تا پنجم قرار دارند .

اما اگر همین لیست را با تعداد کاربران اینترنت موبایل و اینترنت دسکتاپ مقایسه کنیم ، این لیست دچار تغییراتی خواهد شد . در اواخر سال 2010 شرکت Pingdom تحقیقی را در رابطه با استفاده از اینترنت موبایل در سطح دنیا انجام داد و اکنون نتایج حاصل از آن تحقیق را با جدیدترین اطلاعات آماری موجود مقایسه میکند . همه چیز در این تصویر خلاصه میشود :

در تصویر بالا مشاهده میکنید که هیچ قاره ای دچار کاهش استفاده از اینترنت موبایل نشده است . مشاهده میکنید که بیشترین رشد را قاره آسیا با 192.5 % به خود اختصاص داده است و اکنون 17.84 % از کاربران اینترنت آسیا از اینترنت موبایل استفاده میکنند . پس از آسیا نیز بیشترین تعداد کاربران اینترنت موبایل بر پایه قاره ها به شرح زیر است :

1- آفریقا با 14.85 %

2- آمریکای شمالی با 7.96 %

3- اقیانوسیه با 7.55 %

4- اروپا با 5.13 %

5- آمریکای جنوبی با 2.86 %

در مجموع نیز حدود 10 % از کل کاربران اینترنت در سراسر دنیا از اینترنت موبایل استفاده میکنند . در جدول زیر نیز مقایسه ای بین سال های 2010 و 2012 در سایر قاره ها انجام شده است :

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، استفاده از اینترنت موبایل در قاره آسیا رشدی سه برابری داشته است و از حدود 6 % در سال 2010 به حدود 18 % در سال 2012 رسیده است که رشدی خیره کننده به حساب می آید .

همانطور که گفتیم از نظر میزان رشد ، قاره آسیا با 192.5 % در مکان اول قرار دارد . بعد از آن نیز قاره های اروپا با رشد 183.4 % و اقیانوسیه با  162.1 % به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار دارند . رشد جهانی استفاده از اینترنت موبایل نیز 162.7 تخمین زده میشود .

کشورهایی با بیشترین میزان استفاده از اینترنت موبایل

پس از بررسی هایی که شرکت Pingdom در رابطه با اینترنت موبایل در سطح جهانی انجام داده است ، اظهار میکند که برخی کشورها از نظر استفاده از اینترنت موبایل در حال رسیدن به میزان استفاده از اینترنت دسکتاپ هستند . آقای ” جان راسل ” یکی از کارشناسان وبسایت معتبر The Next Web پیشبینی میکند که به احتمال بسیار زیاد در طول سال جاری میزان استفاده از اینترنت موبایل در کشور هند به میزان استفاده از اینترنت دسکتاپ خواهد رسید .

در حال حاضر کشورهایی که بیشترین میزان استفاده از اینترنت موبایل را دارند عبارتنداز :

1- هند با 48.87 %

2- زامبیا با 47.09 %

3- سودان با 44.95 %

4- ازبکستان با 42.36 %

5- نیجریه با 40.65 %

6- زیمبابوه با 37.95 %

7- لائوس با 35.46 %

8- برونئی با 34.66 %

9- اتیوپی با 31.79 %

10- کنیا با 29.2 %

همانطور که میبیند ، قاره های آفریقا و آسیا به ترتیب با شش و چهار کشور این لیست را بین خود تقسیم کرده اند . در قاره اروپا نیز کشور انگلستان با 10.71 % استفاده از اینترنت موبایل در مقام اول قرار دارد . در قاره آمریکا نیز کشور آمریکا با 8.61 % استفاده از اینترنت موبایل در مقام اول قرار دارد .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. salam.taze umadam tu face,chizi azash nemidonam.vagti miram fb va miam birun az page badan k miram esmam baz unjas faghat pass ro vared mikonao.nemikham injori beshe,chikar konam?az tarafiam khaharammikhad ozve fb beshe miram baz esme mane,login ham nemiram k!mishe begi chikar konam?age manzoramo resunde basham.merc

    1. سلام بهار جان .
      دقیقا واسم روشن نشد که مشکل شما چیه . ولی برداشتی که از مشکل شما داشتم اینه که شما باید اول از فیسبوک Log out کنید . اگر لاگ آوت کنید دیگه مشکلی باقی نمیمونه .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *