گوگل به کاربران آلوده به بدافزار DNS Changer هشدار میدهد

گوگل به کاربران آلوده به بدافزار DNS Changer هشدار میدهد
  • 1391/3/4
  • علیرضا
  • 2

شرکت گوگل در بلاگ امنیتی خود اعلام کرد که به کاربرانی که به بدافزار DNS Changer آلوده باشند و از وبسایت گوگل بازدید کنند ، هشدار خواهد داد .

اگر نمیدانید که بدافزار DNS Changer چیست باید به شما بگوییم که این بدافزار با تغییر تنظیمات دی.ان.اس باعث میشود تا کاربران از دی.ان.اس سرورهای مخرب استفاده کرده و به وبسایت های جعلی و خطرناک هدایت شوند . این موضوع وقتی بدتر خواهد شد که بدافزار مذکور تلاش میکند تا تنظیمات روتر خانگی شما را نیز تغییر دهد و بدین ترتیب تمامی دستگاه هایی ( مثل کامپیوتر ، تلفن های همراه و تبلت ها ) که برای دسترسی به اینترنت از آن روتر استفاده میکنند نیز به وبسایت های خطرناک هدایت میشوند.

از زمانی که پلیس فدرال آمریکا ( FBI ) و سازمان های قضایی کشور استونی گروهی از افراد مرتبط با این قضیه را در بازداشت کردند و کنترل دی.ان.اس سرورهای مخرب به کنسرسیوم سیستم های اینترنتی منتقل شد ( در تاریخ نوامبر 2011 ) ، گروه ها و سرویس دهنده های اینترنتی مختلف سعی در اطلاع رسانی به کاربران را داشته اند . گوگل اشاره میکند که اکثر این اطلاع رسانی ها موفقیت های محدودی در پی داشته اند و دو دلیل برای این موضوع ذکر میکند :

* هدف قرار ندادن کاربرانی که تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته اند .

* اطلاع رسانی بدون در نظر گرفتن زبان کاربران .

گوگل اشاره میکند تا زمانی که حکم دادگاه مبنی بر خاموش کردن دی.ان.اس سرورهای مخرب تا تاریخ 9 جولای اجرا شود ، تعداد زیادی دستگاه آلوده باقی خواهند ماند و تا آن زمان ممکن است که این دستگاه ها دسترسی کندی به اینترنت داشته باشند و یا حتی دسترسی شان به اینترنت کاملا قطع شود .

گوگل در پایان هدف خود را از این کار بالا بردن آگاهی کاربران آلوده از بدافزار DNS Changer عنوان میکند و همچنین یادآور میشود که اطلاع رسانی به کاربران با استفاده از یک وبسایت معتبر و همچنین با زبان خود کاربر میتواند تاثیر بسیار بالایی داشته باشد . گوگل انتظار دارد که در عرض یک هفته بتواند بیش از پانصد هزار کاربر آلوده را مطلع کند . پس از اطلاع رسانی به کاربران ، گوگل توضیحاتی نیز در مورد روش های مقابله با این بدافزار خواهد داد . البته گوگل تضمینی در مورد روش های ذکر شده نمیدهد و اذعان میکند که برخی کاربران ممکن است به راهنمایی های بیشتر نیاز داشته باشند .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *