تحول صنعت بهداشت و درمان با حسگرهای دیجیتال تشخیص سلامت

تحول صنعت بهداشت و درمان با حسگرهای دیجیتال تشخیص سلامت
  • 1391/3/7
  • ITTeach
  • 0

Nokia Sensing X CHALLENGE

جست‌وجوی قدرتمندترین حسگرهای دیجیتال تشخیص سلامت در جهان برای تحول صنعت بهداشت و درمان

 

نوکیا و  X PRIZE Foundationرقابت ترغیب‌کننده جهانی و جدیدی را معرفی کردند که روش‌های کاملا جدیدی برای نظارت، دسترسی و بهبود سلامت مشتری به ارمغان می‌آورد.

نوکیا و X PRIZE Foundation امروز شروع رقابت Nokia Sensing X CHALLENGE را اعلام کردند. این رقابت جهانی 2.25 میلیون دلاری برای ایجاد انگیزه در توسعه نسل جدید فناوری‌های حسی و حسگرهای تشخیص سلامت است که می‌تواند کیفیت، دقت و سهولت در نظارت بر سلامت افراد را به میزان زیادی ارتقا دهد. پیشرفت‌ها در این فناوری‌ها به اشخاص قدرت می‌دهد تا بدون زحمت بر اطلاعات سلامت خود در لحظه نظارت داشته و آنها را جمع‌آوری کنند. در نتیجه دسترسی راحت به اطلاعات حیاتی در هر زمان و مکانی که به آنها نیاز دارند برای مشتری و تأمین‌کنندگان بهداشت و درمان میسر می‌شود.

 

این معرفی توسط پیتر اچ.دیامندیس، رییس و مدیر ارشد اجرایی X PRIZE Foundation و دکتر هانری تیری، مدیر و معاون اجرایی و مأمور ارشد فناوری نوکیا، در طی سخنرانی‌های آنها در اجلاس همگرایی WLSA در ساندیگو کالیفرنیا صورت گرفت.

دکتر دیامندیس گفت: «مشارکت با نوکیا یک اقتضای بدیهی برای این رقابت است. فناوری‌های حسی تشخیص سلامت که به هوش مصنوعی، آزمایشگاه روی یک تراشه، تصویربرداری دیجیتال تجهیز شده‌اند، به صورت تصاعدی در حال پیشرفت هستند و در نهایت با تلفن همراه شما یکپارچه می‌شوند. ما به توسعه حسگرها و فناوری تشخیص حسی بیش از مدیریت بیماری‌ها و در حوزه‌هایی مانند سلامت عمومی و تناسب اندام نیاز داریم.»

وی افزود: «Nokia Sensing X CHALLENGEنوآوری‌های بنیادینی در فناوری‌های تشخیص حسی و حسگرهای سلامت به ارمغان خواهد آورد و زمینه را برای انتخاب بهتر در زمان، مکان و شیوه‌ دریافت مراقبت‌های سلامتِ اشخاص آماده می‌کند. در نهایت، بهداشت و درمان راحت‌تر، ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر برای مشتریان سراسر جهان از طریق این راهکارهای یکپارچه سلامت دیجیتال خواهد بود.»

عدم بهره‌وری و هزینه نهایی نظام بهداشت و درمان آمریکا (و نظام‌های بهداشت و درمان در سراسر جهان) طی سال‌های زیادی معضل بزرگ سیاسی و اجتماعی بوده است. در امریکا سالانه بیش از 2 هزارمیلیارد دلار صرف بهداشت و درمان می‌شود که به اندازه 15 درصد ازارزش کل تولیدات داخلی کشور است. حسگرهای تشخیص سلامت ظرفیت توسعه این گرایش را دارند. استفاده مشتریان از راهکارهای تشخیص حسی و حسگرها این پتانسیل را دارد کهدریافت خدمات بهداشت و درمان و هم چنین کاهش هزینه‌ها به سود سلامت بیماران و تأمین‌کنندگان را بهبود، توسعه و سهولت ببخشد.

دکتر تیری در این مورد گفت: «نوکیا در سطوح بسیار متفاوتی در ابتکارات آزاد فعالیت دارد. این نوع “چالش بزرگ” نه تنها یک روش متفاوت  از ایجاد پیشرفتِ قابل توجه در دوره‌ای کوتاه مدت است، بلکه روشی است که می‌تواند در ایجاد اکوسیستم کلی نیز سودمند باشد. این رقابت به ما امکان می‌دهد تا پتانسیل کامل موبایل‌های حسی را شناسایی کرده و پیشرفت‌هایی در فناوری‌های مبتنی بر حس ایجاد کنیم که نقش اصلی در تحول زندگی میلیاردها نفر از مردم سراسر دنیا بازی می‌کنند.

رقابت Nokia Sensing X CHALLENGE سه سری رقابت خواهد بود که در سه سال آینده ادامه خواهد داشت. هر رقابت سه مرحله دارد: ثبت نام، داوری ابتدایی و داوری نهایی. برندگان هر رقابت تیم‌هایی خواهند بود که بهترین درجه از فناوری را ارائه دهند که توسط هیئت داورانی بی‌طرف و متشکل از کارشناسان صنایع مختلف تشخیص داده می‌شود.

این طور پیش‌بینی می‌شود که راهکارهای ایجاد شده به عنوان بخشی از Nokia Sensing X CHALLENGE ممکن است به عنوان قسمتی از تلاش گروهی جایزه 10 میلیون دلاری Qualcomm Tricorder X PRIZE را نیز از آن خود کند. این رقابت در نمایشگاه CES 2012 طی سخنرانی دکتر پاول جاکوبز، رییس و مدیر ارشد اجرایی مشترک Qualcomm Incorporated وQualcomm Foundation Chair اعلام شد. هدف از رقابت جهانیQualcomm Tricorder X PRIZE تولید گوشی‌های موبایلی است که به مشتریان امکان ‌دهد تا دسترسی به بهداشت و درمان از طریق موبایل‌هایشان امکان‌پذیر شود. Nokia Sensing X CHALLENGE و Qualcomm Tricorder X PRIZE به ایجاد اکوسیستمی از مبتکران و فناوری‌های ابتکاری کمک خواهد کرد که صنعت بهداشت و درمان رادوباره خلق می‌کندو هزینه مشتریان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد Nokia Sensing X CHALLENGE به وب‌سایت nokiasensingxchallenge.org مراجعه کنید.


ارسال شده توسط:

حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *