روباتی که نقاشی می کشد

روباتی که نقاشی می کشد
  • 1391/3/13
  • آزاد
  • 1

برای سال ها مشکل محققان و هنرمندان، این بود که چطور می توان الگوریتم پردازش تصویر را طوری تنظیم کرد که بتوان به وسیله آن یک تصویر پرتره کامل کشید.

اما این مشکل با کمک یک روبات صنعتی در حال حل شدن است. البته این روبات کمی با هنرمندان واقعی تفاوت دارد چون هنرمندان بیشتر شخصیت های با احساس و پر جنب و جوشی هستند، اما این روبات در نگاه اول سرد، بی احساس، فلزی ولی دقیق به نظر می رسد.

روبات نقاش

در دنیایی که تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است خیلی جای تعجب نیست که در نمایشگاه CeBit  یک غرفه را تبدیل به یک استودیوی هنری بکنند. کافی است یک نفر جلوی روبات به عنوان مدل بنشیند تا در مدت کمی نبوغ هنری این روبات مشخص شود.

روبات نقاش

ابتدا دوربین های روبات یک تصویر از مدل گرفته و سپس شروع به کشیدن تصویر روی سه پایه می کند. پس از حدود 10 دقیقه روبات کاغذ را برداشته و هنر خود را با افتخار به مردم ارائه می کند.

این روبات توسط گروهی از محققان و هنرمندان در مرکز هنر و تصویر ZKM در کالسروهه راه اندازی شده است. تعدادی از این روبات ها در موسسه فران هوفر برای تصویر برداری استفاده می شود.

روبات نقاش

اما چگونه روبات حالات صورت فرد را شناسایی می کند؟

مارتینا ریشتر از محققان این پروژه می گوید آنها با استفاده از فرایند ارزیابی تصویر با حس بینایی روبات این کار را انجام می دهند. یک دوربین روی بازوی روبات نصب است که بعد از گرفتن عکس از فرد، با یک نرم افزار، تصویر گرفته شده پردازش شده و اطلاعات آن به مختصات تبدیل شده و با این مختصات بازوی روبات شروع به حرکت و کشیدن تصویر می کند.

نگاه هنری یک نقاش در نتیجه کار بسیار مهم است اما باید توجه داشت که این روبات تمام مراحل را به صورت خود کار انجام می دهد. این گروه با نصب این سیستم موفق به ایجاد رابطه بین هنر، علم و تکنولوژی شده اند.

 منبع: labkultur

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. س.من چند روز دیگه پروژه ای با عنوان پردازش تصویر در روباتیک دارم ک دو عکس فوق و مطالب بالا میتونه بسیار به پر کردن اسلایدهام کمک کنه.خدا خیرت بده.مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *