معرفی سری جدید گوشی‌های لمسی آشا (Asha Touch)

معرفی سری جدید گوشی‌های لمسی آشا (Asha Touch)
  • 1391/3/17
  • ITTeach
  • 4

نوکیا با معرفی سری جدید گوشی‌های لمسی آشا (Asha Touch) سفر به اینترنت در موبایل را شتاب می‌دهد این گوشی‌های لمسی جالب و رنگی مرور سریع اینترنت و بازی را برای میلیون‌ها نفر به ارمغان می‌آورند.

 

بانکوک،6 ژوئن- نوکیا امروز با معرفی خانواده گوشی‌های معمولی Asha Touch گامی دیگر در راستای برقراری ارتباط یک میلیارد مصرف‌کننده بعدی به اینترنت برداشت و تجربه لمسی کامل را با قیمت‌های ارزان ارائه کرد. سه گوشی جدید با مدل‌هایNokia Asha 305،Nokia Asha 306  و Nokia Asha 311 خانواده موفق آشا را که در اکتبر 2011 برای اولین بار معرفی شد، توسعه می‌دهند.امروز 10 گوشی خانواده آشا در بیش از 130 بازار، انتخاب گوشی مطابق با سبک زندگی شخصی را برای جوانان و مصرف‌کننده اجتماعی فراهم می‌کند.

هدف از طراحی این گوشی‌های جدید ارائه تجربه بی‌نهایت غنی و مشابه یک گوشی هوشمند برای مصرف‌کنندگانی بوده که می‌‍‌خواهند از هزینه‌های گزاف مصرف اطلاعات و عمر باتری کم خلاص شوند. گوشی‌های Nokia Asha 305،Nokia Asha 306  و Nokia Asha 311 رابط کاربری لمسی نوین با طراحی کاملا جدیدی ارائه می‌دهد که میراث نوکیا یعنی راحتی استفاده اثبات شده را با ابتکارات طراحی دیجیتال که به همین منظور صورت گرفته ترکیب می‌کند.

Nokia Asha 311 با مهارت ساخته شده و یک گوشی سریع و روان با پشتیبانی از شبکه3.5G است که صفحه‌نمایش لمسی خازنی و پردازنده یک گیگاهرتز برای ارائه تجربه بی‌نظیر اینترنت دارد.Nokia Asha 305یک گوشی جالب دو سیم‌کارتهبا صفحه‌نمایش روشن و طراحی لبه‌دار است کهقیمت ارزانی دارد و از قابلیت انحصاری تعویض آسان سیم‌کارت‌ها برخوردار است. خواهر این گوشی Nokia Asha 306 مدل تک‌سیم‌کارته آن است که ارزان‌ترین گوشی Wi-Fi تا به امروز است.

مِری تی.مک‌داول، نایب رییس اجرایی گوشی‌های موبایل معمولی نوکیا می‌گوید: «ما با معرفی خانواده Asha Touch به بازار، در حال تسریع تعهدات خود برای برقراری ارتباط یک میلیارد مصرف‌کننده بعدی با اینترنت هستیم. این گوشی‌ها چیزی که جوانان و شهرنشینان برای آن ارزش بیشتری قایل هستند، یعنی ظاهر زیبای گوشی و تجربه حسی و ارزان‌قیمت برای برقراری ارتباط با اینترنت، دوستان، دنیایی از سرگرمی، برنامه‌های تحت وب و محتوا ارائه می‌دهد.»

 

بی‌نظیر برای بازی و وب‌گردی سریع و ارزان

این گوشی‌های جدید از به‌روزرسانی اخیر مرورگر نوکیا بهره‌مند است. نسخه دوم مرورگر نوکیا (Nokia Browser 2.0) از فناوری ابری (کلاود) نوکیا استفاده می‌کند که مصرف اطلاعات را تا 90 درصد کاهش می‌دهد تا مصرف‌‌کنندگان بتوانند از دسترسی سریع‌تر و ارزان‌تر به اینترنت لذت ببرند. وب‌سایت‌ها در مقایسه با گوشی‌هایی که مرور وب در آن‌ها بر پایه فناوری ابری نیست، سه برابر سریع‌تر بارگذاری می‌شوند. همچنین یافتن و انتخاب بیش از ده هزار برنامه کاربردی تحت وب که برای دانلود در دسترس است، برای کاربران راحت می‌شود. در نتیجه، ضمن استفاده از اطلاعات به اندازه کمتر از مصرف یک برنامه متصل به اینترنت،تجربه کاربری غنی‌تر و تعاملی‌تر فراهم می‌شود.

مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی با دوستان و خانواده تنها با لمس یک کلید در ارتباط بمانند و فایل‌ها و لینک‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارند. علاوه بر این، برنامه مدیریت دانلود (Download Manager) در مرورگر نوکیا به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا در حال مرور وب محتوای خارجی را به راحتی مدیریت کرده و موسیقی، ویدیو یا عکس روی کارت حافظه ذخیره کنند.

خانواده آشا پشتیبانی مثبت از برنامه‌نویسان و مصرف‌کنندگان به دست آورده است. فروشگاه مجازی نوکیا به تازگی به نقطه برجسته 5 میلیارد دانلود رسیده است. از ژانویه تا آوریل، 42 درصد از تمام دانلودها از فروشگاه مجازی برنامه‌های نوکیا مربوط به خانواده آشا و دیگر گوشی‌های نوکیا بر پایه اکوسیستم جاوا بوده است. درست در سال قبل، این رقم 10 درصد بوده است. هم چنین، 410 برنامه‌نویسبرای پلت‌فرم‌های نوکیا برنامه طراحی می‌کنند که تاکنون برنامه‌های آنها بیش از یک میلیون بار دانلود شده‌اند. India Games و Pico Brothers به تازگی از مرز 100 میلیون دانلود گذشته‌اند.

Nokia Asha 305، Asha 306  و Asha 311  علاوه بر ارائه تجربه عالی و اجتماعی آنلاین با هدف سرگرمی تولید شده‌اند. همه کاربران از 40 بازی انحصاری EA با دانلود رایگان و استفاده همیشگی از آنها بهره‌مند خواهند شد. این بازی‌ها از تمام سری‌ها -جنگی، ورزشی و آرکید- هستند که برخی از عناوین آنها عبارتند از:Tetris، Bejewelled، Need for Speed، The Run و FIFA 2012. گوشی Nokia Asha 311 با 15 مرحله بازی Angry Birds که از پیش روی گوشی نصب شده عرضه می‌شود. این بازی بهترین استفاده را از صفحه‌لمسی و پردازنده یک گیگاهرتز خواهد برد.

نِیل ماوستن، مدیر اجرایی تحقیقات گوشی‌ها در مرکز Strategy Analytics می‌گوید: «نوکیا گامی دیگر در راستای ارتباط مصرف‌کنندگان با اینترنت به پیش برداشته‌ است. جست‌وجوی بهبود تجربه از طریق رابط کاربری لمسی جدید به نوکیا امکان رقابت را در بازار انبوه گوشی‌هایی در چنین محدوده قیمتی می‌دهد. بازار انبوه یک بخش رقابتی است، اما ما بر این باوریم که خانواده ارتقایافته آشا در نوکیا بسته جذابی را شامل می‌شود که می‌تواند مصرف‌کنندگانرا بر آن دارد تا از قیمت‌های روبه نزولی برخوردار شوند و از چیزهایی نظیر مرورگر فشرده و عمر طولانی باتری بهره‌مند شوند. جالب است ببینیم چطور نوکیا استراتژی آشای خود را با عرضه‌های جهانی ترویج می‌دهد و در بازارهای مهم و با رشد بالایی نظیر آسیا جایگاهی کسب می‌کند. نام نوکیا در این مناطق به خوبی طنین‌انداز شده است و پاسخ مصرف‌کنندگانبومی نیز احتمالا مثبت خواهد بود.»

 

جزییات محصول

Nokia Asha 311 یک گوشی رنگی و لمسی جمع و جور است که با تمام امکاناتی که از تجربه موبایل سریع و سرگرم‌کننده انتظار دارید عرضه می‌شود. این گوشی از صفحه‌نمایش شیشه‌ای رنگی و روشن که لمسی خازنی و ضدخش است به همراه فیلترهای قطبش (پلاریزاسیون) برای ایجاد بهترین تجربه از رابط کاربری متفاوت و بصریِ سرگرم‌کننده برخوردار است. علاوه بر این، Nokia Asha 311 به دوربین 3.2 مگاپیکسل و نقشه‌های نوکیا که از پیش روی آن نصب شده به همراه 15 مرحله از نسخه بسته‌بندی شده بازی Angry Birds مجهز است.

مرورگر نوکیا دسترسی سریع و ارزان به اینترنت از طریق موبایل را فراهم می‌کند. همچنین، در این گوشی سرویس‌های پیام‌رسانی محبوبی تعبیه شده است. برایان آکتون، یکی از موسسان شرکت WhatsApp می‌گوید: « WhatsAppنگرش واضحی در ایجاد یک برنامه پیام‌رسانیِ قابل اعتماد، با کاربری آسان و قابل اجرا در چندین پلت‌فرم دارد که مردم را قادر می‌سازد با دوستان و اعضای خانواده در سراسر دنیا در ارتباط باقی بمانند. با مشارکت نوکیا به عنوان شرکتی که دسترسی جهانی به موبایل‌های آن به خوبی اثبات شده است،WhatsApp  برای گوشی‌هایلمسی آشا (Asha Touch) در دسترس قرار می‌گیرد و ما را بر آن خواهیم شد تا رسالت اصلی خود را بیشتر تحقق بخشیم.»

Nokia Asha 305 یک گوشی جالب و سرگرم‌کننده دوسیم‌کارته با قابلیت تعویض آسان است که به کاربران کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از تلفن همراهشان داشته باشند و در همان حال هزینه‌ها را در کنترل خود نگه دارند. این گوشی از صفحه‌نمایش روشن و رنگی 3 اینچ لمسی و مقاومتی WQVGA به همراه بلوتوث و ارتباط دوبانده برخوردار است. 40 بازی EA برای دانلود در هر گوشی، به همراه یک دوربین 2 مگاپیکسل، نقشه‎های نوکیا و مرورگر ابتکاری نوکیا برخوردار است. این مرورگر به میزان قابل توجهی در کم کردن هزینه‌های انتقال اطلاعات موثر است.

Nokia Asha 306 خواهر گوشی Nokia Asha 305 است. علاوه بر همه امکاناتی که خواهرش دارد، مانند صفحه‌نمایش 3 اینچ WQVGA لمسی مقاومتی و 40 بازی EA برای دانلود-که پیشنهاد انحصاری نوکیا است- از WLAN نیز برخوردار است و به کاربران امکان می‌دهد تا در حال حرکت نیز با دیگران در ارتباط بمانند. این گوشی از پخش ویدیو از طریق شبکه‌های WLAN و GPRS نیز پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که Nokia Asha 306یک وسیله واقعا سرگرم‌کننده برای در ارتباط ماندن است.

قیمت تقریبی Nokia Asha 305-  63 یورو است و انتظار می‌رود عرضه آن از سه ماهه دوم 2012 آغاز شود. Nokia Asha 306 تقریبا 68 یورو تخمین زده می‌شود.Nokia Asha 311 نیز به قیمت تقریبی 92 یورو عرضه می‌شود. عرضه هر دو گوشی از سه ماهه سوم 2012 آغاز می‌شود. تمامی قیمت‌های ذکر شده قبل از اعمال مالیات و گمرک است و برخی برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها در برخی مناطق ممکن است روی گوشی قابل دسترس نباشد.

تصاویر این گوشی‌ها را می‌توانید در وب‌سایت نوکیا به نشانی Nokia.com/pressمشاهده کنید.

ارسال شده توسط:

حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام
    کار باهاشون خیلی راحت تره برای کاربر عادی
    البته اگه نوکیا استور باز باشه بهتر هم میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *