گوگل سیستم عامل مبتنی بر دسک تاپ کروم خود را با نام Chromebox معرفی کرد

گوگل سیستم عامل مبتنی بر دسک تاپ کروم خود را با نام  Chromebox معرفی کرد
  • 1391/3/20
  • محمد رشيدي
  • 4

گوگل و سامسونگ  اولین دستگاه ها را  مبتنی بر سیستم عامل تلفیقی Chrome OS  معرفی کردند .   سیستم عاملخانواده کروم از دستگاه های گسترش یافته است.Chromebox دارای ویژگی های  Chromebooks قبلی است، اما در تنظیمات دسکتاپ تفاوت دارد.

پایه و اساس  اولیه  سیستم عامل کروم    ساده است ، کاربران کامپیوتر اکثر وقت و زمان خود را  به طور متوسط ​​صرف اینترنت می کنند، بنابراین سیستم عامل کروم چیزی جز “وب” نیست! اولین ابر مبتنی بر سیستم عاملی از نوع خود است. گوگل و شرکای آن اولین خرده فروشی  دستگاه هایکروم  خود را مبتنی بر این سیستم عامل در ماه مه سال 2011 آغاز کردند، اما آنها به سختی جهان را به آتش کشیده است. این است که احتمالا با توجه به ظهور و افزایش بیش از اندازه تبلت ها شاهد ورود آن به جامعه ی تبلت ها باشیم.

Chromebooks ها(همان نسل قبلی)ی اصلی نیز با مسائل مربوط به عملکرد فلج شدند، سخت افزار قادر به اجرای  برنامه های گرافیکی و  وب سنگین و اغلب در طول پخش ویدئو HD هنگ می کند .

مشخصات کامل
پردازنده: اینتل سلرون 1.9 گیگاهرتز
RAM: 4GB DDR3
ذخیره سازی: 16 گیگابایت هارد حالت جامد
ویدئو: DVI 1X، 2X  پورت نمایش
اینترنت: از Wi-Fi 802.11 A / B / G / N، Gigabit اترنت
USB port:6
بلوتوث: 3.0 استاندارد
صدا:  تک بلندگو، خروجی 3.5 میلیمتری هدفون

برخی از مشخصات دیگر صدای underwhelming است، اما برای این PC های سنتی مبتنی بر ویندوز – سیستم عامل کروم یک سیستم عامل سبک وزن است و به خوبی می تواند برنامه ها را انجام دهد و با قدرت پردازش کمتر، به کمک cloud میتواند شما را یاری کند و سرعت را چندین برابر کند. خود دستگاه 4 گیگابایت رم دارد ولی به کمک ابزار “ابر”  دقیقا 16 گیگابایت رم را در اختیار شما قرار می دهد .

Chromebox همچنین موفق به ارائه عملکردی قوی  است که انتظار می رود از PC بیشتر است. به عنوان مثال، با وجود داشتن یک کارت گرافیکی یکپارچه، Chromebox ساخته شده است که مسئولیت رسیدگی به دو رزولوشن بالا 30-اینچ مانیتور در یک بار را داشته باشد.

Chromeboxبا اندازه ی  7.5 * 7.5 * 1.3 اینچ (19 * 19 * 3.3 سانتیمتر)و وزن 2،6 پوند (1.2 کیلوگرم) در دسترس است و در حال حاضر در آمریکا دلار 329 قیمت دارد.صفحه کلید و موس بسته به عنوان یک انتخاب اضافی در دسترس است. این هم  با توجه به ارزشی که در حال حاضر دارد گوئگل قصد دارد این دستگاه را به عنوان یکی از پرفروش ترین ها تبدیل کند.
در کنار Chromebox، سری جدید 5 550 Chromebook نیز معرفی شد که قوی تر از پیشینیان خود است و قیمت آن 449 دلار برای این مدل از Wi-Fi و 549 دلار برای مدل های 3G فعال است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
    1. چه طور مگه عزیزم ؟
      من از بچگی انشام زیاد خوب نبود !
      شاید مشکل همین باشه !

  1. کاش یه ویرایش قبل از انتشار می کردی ، به هر حال بهت خسته نباشید میگم ، من کلا وب نویسایی که اخبار گوگل رو نشر میدن خیلی دوست دارم

    1. ممنون ” هوک ” عزیز !
      سعی می کنم…
      تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *