مشخصات تبلت 199 دلاری گوگل لو رفت

مشخصات تبلت 199 دلاری گوگل لو رفت
  • 1391/4/6
  • عليرضا شیری
  • 0

چند ماه است که شایعاتی در مورد تبلت گوگل شنیده می شود. تبلتی 7 اینچی که یک رقیب ارزان قیمت برای تبلت معروف Amazon یعنی Kindle Fire است،این تبلت بر خلاف رقیبش که از یک نسخه ی بسیار سفارشی سیستم عامل اندروئید 2.3 یا Gingerbread استفاده می کند از سیستم عامل Vanilla Android بهره می برد.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد تبلت گوگل به صورت رسمی منتشر نشده اما اخباری که دوستان Gizmodo Australia منتشر کرده اند، عکس ها و جزئیات منتشر شده از احتمالات و خیالات بسیار دور به نظر می رسد.

 

بنابر اخباری که منتشر شده این تبلت دارای صفحه نمایشی از نوع IPS*با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل با قطر 7 اینچ دارد، در مقابل Kindle Fire از صفحه نمایش 1024 در 600 پیکسلی استفاده می کند. پردازنده ی چهار هسته ای Tegra 3 با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز در آن استفاده شده و مقدار حافظه ی RAM آن 1 گیگابایت است. باتری 9 ساعتی، دوربین جلو با رزولوشن 1.2 مگاپیکسل و حافظه ی ذخیره سازی 8 یا 16 گیگابایتی به ترتیب در مدل های 199 و 249 دلاری به کار گرفته شده است.

این تبلت از نسخه ی فعلی اندروئید یعنی Ice Cream Sandwitch استفاده نمی کند بلکه نسخه ی بعدی یعنی Android 4.1 یا Jelly Bean را به کار خواهد گرفت. با توجه به اینکه Google این تبلت را مستقیماً عرضه می کند کاربران احتمالاً آپدیت های سیستم عامل اندروئید را سریعاً دریافت می کنند، چیزی که در دنیای اندروئید کم‌تر اتفاق افتاده است.

نام این تبلت جالب Nexus 7 است و برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد آن باید اخبار کنفرانس مطبوعاتی گوگل Google I/O در هفته ی آینده (روز 27 جولای در سان فرانسیسکو) را دنبال کنیم.

پ.ن.

مخفف In-Plane Switching است و به صفحه نمایشی اطلاق می شود که با استفاده از این تکنولوژی زاویه دید بالا و کیفیت رنگ فوق العاده ای دارد.

منابع: techreport و  wikipedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *