داستان تولد ترنسفورمرها

داستان تولد ترنسفورمرها
  • 1391/4/7
  • آزاد
  • 0

خلق شدن هر دنیایی فارغ از واقعی یا خیالی بودنشان شروع و سرآغازی دارد. دنیای فانتزی و مکانیکی ترنسفورمرها و روبات های غول پیکرش هم نمی تواند از این قاعده مستثنا باشد. خلق این دنیای روباتی ابتدا مثل هر دنیای دیگر کامل و بدون اشکال نبود، اما با گذشت 26 سال از تولد آن هر روز این دنیا رو به تکامل بود تا اینکه به جایگاهی رسیده که حالا می بینید.

بازی ترنسفورمر

در سال 1984 ابتدا فقط تصمیم بر این بود شرکت هاسبرو روبات هایی را در دو دسته خیر و شر بسازد و آنها را در معرض فروش بگذارد. اما وقتی این ایده به مرحله اجرا در آمد و اسباب بازی ها به دست مشتریان رسید، ماجرا به کل تغییر شکل داد. استقبال خوب از روبات ها آن قدر موج رسانه ای درست کرد که چند وقت بعد مارول برای فرستادن ان ها به دنیای کتاب های کمیک دست به کار شد و امتیاز آنها را خریداری کرد. این شروع کار روبات های ترنسفورمر برای طی پله ترقی بود.

ماجرا از کتاب های کمیک مارول شروع شد اما در ادامه آنها سر از انیمیشن ها در آوردند. این ماجرای گذر از کمیک به انیمیشن نقطه عطفی بود در کارنامه روبات ها. شهرت روز افزون روبات ها کار را به جایی کشاند که انیمیشن ها یشان به یکی از پرطرفدارترین انیمیشن های دهه 80 و 90 میلادی تبدیل شد و مسیر را برای ورود به دنیای فیلم و بازی هموار کرد.

 اولین بازی ترنسفورمر

اولین بازی ترنسفورمری در سال 1986 ساخته شده، این بازی که اسمش The Transformers  بود در سبک تلفیقی پلت فرمر و اکشن ساخته و روی کنسول های کمدور 64 و Sinclair Spectrum  منتشر شد.

بازی در همان موقع که کمتر نشانی از تکنولوژی های امروزی وجود داشت توانست نظر بازیکنان را به سمت خود جلب کند. در این بازی شما باید در نقش اتوبات ها ظاهر می شدید و به دنبال چهار قطعه ای می گشتید که از یک جعبه انرژی جدا افتاده بود. شما در هنگام ورود به بازی می توانستید کنترل  یکی از پنج روبات گروه  اتوبات ها را بر عهده بگیرید ( اپتیموس پرایم، هوند، جز، میراژ، بامبلی زرد رنگ ).

اما به طرز عجیبی بعد از این بازی کمتر کسی به دنبال ساخت یک بازی به عنوان ترنسفورمر بود. این شرایط نه چندان خوشایند تا سال 1999 ادامه داشت تا اینکه در این سال شرکت ژاپنی تاکارا دست به ساخت بازی به نام Keto Transformer Beast Wars: Best Senshi Saikyo Ketteisen  زد.

بازی ترنسفورمر

این بازی علی رغم اسم طول و درازش در حجم بسیار کوچکی برای کنسول دستی Game Boy Color  نینتندو منتشر شد. اما با این همه و در حالی که بازی فقط در زاپن حق انتشار داشت، چنان محبوبیت پیدا کرد که سازنده بازی را مجبور کرد چند ماه بعد  این بازی را برای دو کنسول نینتندو 64 و پلی استیشن 1 منتشر کند.

تا سال 2007 کمابیش بازی های ترنسفورمری به صورت پراکنده ساخته می شدند. یکی از بازی های این دوره Transformers  بود که در سال 2004 روی کنسول پلی استیشن2 ساخته شد، البته این بازی ابتدا در ژاپن منتشر شد و هدف سازنده این بود که وضعیت بازار را نسبت به بازی ببیند و بعد انتشار آن را به صورت گشترده انجام دهد. اما بعد از اینکه اولین فیلم مایکل بی روی پرده سینما رفت، قظیه ساخت بازی دچار تغییرات گسترده ای شد .

Transformers

دیگر بیشتر شرکت های سازنده بازی به این فکر بودند که هر چه سریع تر برند ترنسفورمرها را به چنگ بیارند تا دست شان از این بازار کوتاه نماند.

Transformers: War For Cyberton  ماحصل تکاپویی است که مایکل بی و فیلم هایش به جان بازی سازان انداخت. هر چند در این مدت هم بازی های دیگری از روی سومین فیلم او منتشر شد تا نشان دهد این روبات ها منبع درآمد خوبی هم برای فیلم سازان و هم بازی سازان هستند.

ترانسفورمر

 منبع: http://www.gamezone.com/products/transformers-dark-of-the-moon/originals/rolling-out-a-history-of-transformers-games

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *