مراقب فیشینگ باشید!

مراقب فیشینگ باشید!
  • 1391/4/8
  • omid.kamangar
  • 0

فیشینگ اصطلاحی است انگلیسی (Phishing) که در واقع نوعی از هک محاسبه می شود که با شبیه سازی سایتهای مختلف با استفاده از کپی رابط گرافیکی آن انجام می شود. یعنی با استفاده از شیوه های مختلف کد و ظاهر کامل یک سایت را بر روی صفحه ای دیگر شبیه سازی می کنند و با استفاده از راههای مختلفی مانند تبلیغ در سایتهای دیگر و یا ایمیل، شما را به آن صفحه ها راهنمایی و انتقال می دهند و قربانی ها با تصور اینکه به سایت رسمی وارد شده است به راحتی اطلاعاتش را وارد کرده و در نهایت از دست می دهد.

عمل فیشینگ بیشتر برای سایت بانک ها و یا صفحه های پرداخت آنلاین به منظور دریافت رمز و شماره حسابها صورت می گیرد. و یا حتی ممکن است این کار برای هر سایتی انجام شود شاید آی دی ایمیلتان مورد هدف قرار گیرد و یا نام کاربریتان در یک سایت و یا…

برای مقابله با فیشینگ ساده ترین راه دیدن آدرس سایت و اطمینان از صحیح بودن آن است با وجود اینکه با ترفندهایی هم میتوان آدرس را نیز شبیه سازی کرد. اما فیشرها معمولا از آدرس های اینچنینی برای صفحه های خود استفاده می کنند:

gmail.examle.com

که شاید کمی گمراه کننده باشد و فکر کنید در سایت gmail.com هستید و با وارد کردن اطلاعات به راحتی اکانتتان را به دست هکرها بسپارید.

اما در نهایت مطمان ترین راه برای مقابله با فیشینگ و یا هر نوع هکی استفاده از نرم افزار امنیتی مناسب است که شرکت های بزرگ نرم افزاری ایزت، کسپر اسکای، کومودو و… در این ضمینه نرم افزارهای قدرتمندی دارند.

و اما هم اکنون آماری ببینید از گوگل که درباره مکان قرار گیری سرورهای سایتهای فیشینگ و کاربرانی که قربانی این صفحات می شوند:

طبق اعلام رسمی گوگل 9500 سایت فیشر در روز کشف می شوند. و همچنین امار بیشتری را در زیر ببینید:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *