آیا نام کنسول بعدی مایکروسافت Xbox 8 است؟

آیا نام کنسول بعدی مایکروسافت Xbox 8 است؟
  • 1391/4/15
  • عليرضا شیری
  • 0

پیش از این همه فکر می‌کردیم که نام کنسول بعدی مایکروسافت Xbox 720 است، درست شبیه نسخه‌ی فعلی که Xbox 360 درجه نام دارد. اما شواهد چیزی دیگری را نشان می‌دهند!

کمپانی واشنگتنی Redmond مامور شده است که برخی دامین‌ها (به بیان دیگر نام وب‌سایت‌ها) را از کمپانی چینی به نام Cheng Juan خریداری کند. در میان این دامین‌ها عناوینی مثل XboxCompanion.com، Xbox8.us و Xbox8.org دیده می‌شود.

اگر سطحی به مساله نگاه کنیم شاید بگوئیم که مایکروسافت قصد دارد برای آینده آماده شود و از حالا برای مسل هشتم کنسول بازی خود برنامه‌ریزی کند. دامین‌های احتمالی و مرتبط را تهیه کرده و منتظر است که در سال‌های آتی از آن استفاده کند. نسخه‌ی فعلی Xbox نسل سوم کنسول Xbox است و تا نسل هشتم زمان زیادی باقی مانده است. شاید یک دهه یا بیشتر! بنابراین حفظ این دامین‌ها از حالا کمی عجولانه به نظر می‌رسد.

 

اما اگر به سیستم عامل معروف مایکروسافت توجه کنیم، سیستم عاملی که مایکروسافت هزینه‌ی زیادی روی آن کرده و آن را برای تبلت‌ها و گوشی‌ها در نسخه‌های متفاوت نیز آماده کرده متوجه می‌شویم که شاید این نام‌ها زودتر از یک دهه مورد استفاده قرار بگیرند. Windows 8، Windows Phone 8 و حالا نوبت به کنسول Xbox8 می‌رسد.

Xbox 8 تنها یک کنسول بازی نیست، در حال حاضر استفاده‌ی گسترده‌ی کاربران از Xbox 360 برای کاربردهای مالتی مدیا نشان می‌دهد که Xbox 8 نیز می‌تواند سیستم عاملی با امکانات مشابه ویندوز 8 داشته باشد و نام Xbox 8 برای آن بسیار مناسب خواهد بود. این مساله از نظر بازار فروش نیز بسیار حائز اهمیت است و توجه مشتریان را بیش از پیش به محصولات جدید مایکروسافت جلب خواهد کرد.

منبع: vr-zone

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *