مجموعه نرم افزار LibreOfficeبرای اندروئید عرضه می شود

مجموعه نرم افزار LibreOfficeبرای اندروئید عرضه می شود
  • 1391/4/17
  • عليرضا شیری
  • 0

در حال حاضر LibreOffice یک مجموعه‌ی استاندارد آفیس برای سیستم عامل Linux است، این مجموعه از Open Office گرفته شده و اکنون خبر خوب این است که سازندگان آن در حالی که نسخه‌ی 3.6.0 را برای دستاپ توسعه می‌دهند، به طور موازی نسخه‌ی همراه را نیز برای سیستم عامل Android فراهم می‌کنند.

 

تیم سازنده برای عرضه‌ی نسخه‌ی اندروئیدی LibreOffice به شکلی زیبا، به سختی فعالیت می‌کنند. هنوز کارایی محصول در حدی نیست که روی یک تبلت عملکرد خوبی داشته باشد، حتی اگر از موس و صفحه کلید هم استفاده کنیم باز هم عملکرد خوب نیست و باید منتظر نسخه‌های بهتری در آینده باشیم.

برای بهینه کردن مجموعه‌ی LibreOffice برای وسایل اندروئیدی، باید مجموعه‌ای از تغییرات روی آن اعمال شود. یکی از تغییراتی که اعمال شده، رندر کردن صفحه به صورت تکه تکه است. با این تغییر هر بخش یک فایل به سرعت رندر می‌شود و کاربر راحت‌تر با نرم‌افزار کار می‌کند.

تا این مرحله، تیم LibreOffice تلاش خود را برای عرضه‌ی مشاهده‌گر اسناد (Viewer) متمرکز کرده و بعدها قابلیت ویرایش فایل‌ها اضافه خواهد شد. بنابر اظهارات مدیریت تیم، وقتی نسخه‌ی نهایی عرضه شود شاهد بهینه‌سازی‌های زیادی در بخش واسط کاربری، افکت‌های سه بعدی تغییر صفحه یا ورق زدن صفحات و … خواهیم بود.

منبع: phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *