تبلت Archos 97 carbonمحصولی از سری Elements، ، قیمتی پایین و کیفیتی بالا

تبلت Archos 97 carbonمحصولی از سری Elements، ، قیمتی پایین و کیفیتی بالا
  • 1391/4/18
  • عليرضا شیری
  • 0

محصولات سری Elements تبلت‌هایی هستند که همگی دارای سیستم عامل اندروئید نسخه‌ی 4 یا Ice Cream Sandwich بوده و از نظر سخت‌افزاری نیز دارای 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM ، پردازنده‌ی 1 گیگاهرتزی و نمایش‌گر IPS (تکنولوژی خاصی که برای ایجاد زاویه دید بالا و کیفیت رنگ فوق‌العاده استفاده می‌شود) هستند.

 

اولین مدل سری Elements با قیمتی نسبتاً پایین عرضه شده است، Archos 97 carbon همان طور که از نام آن مشخص است دارای نمایش‌گر 9.7 اینچی (قطر صفحه نمایش) است و نسبت طول به عرض نمایش‌گر 4 به 3 می‌باشد. به همین علت نمی‌توان آن را برای تماشای ویدیوهای HD که نسبت تصویر 16 به 9 دارند، مناسب دانست. رزولوشن صفحه نمایش 1024 در 768 پیکسل است، درست مثل iPad قدیمی، خبر خوبی نیست چرا که امروزه محصولاتی که رزولوشن صفحه نمایش آنها بسیار بالاست، روانه‌ی بازار می‌شود. البته این صفحه نمایش احتمالاً یکی از عوامل مهم کاهش قیمت تبلت جدید آرکاس است.

پردازنده‌ی این تبلت دارای 1 هسته‌ی Cortex A8 است و احتمالاً یکی از مدل‌های نسل سوم TI OMAP می‌باشد، پردازنده‌ای در رده‌ی معمولی که دارای قدرت پردازشی معمولی است و شاید در مقایسه با محصولات گرانقیمت ضعیف بازار، به نظر برسد. حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایت است و می‌توان با اضافه کردن یک کارت حافظه‌ی microSD آن را افزایش داد.

تمام سخت‌افزار تبلت وزنی در حدود 21.8 اونس (حدود 677 گرم) دارد، ضخامت آن نیز 0.45 اینچ (معادل 1.14 سانتی متر) است. پشت تبلت دارای سطح آلومینیومی زیبایی است و یک دوربین پشت علاوه بر دوربینی که در سمت جلو نصب شده، روی آن دیده می‌شود.

محصولاتی مثل Google Maps، Gmail و Google+ به همراه مجموعه Office Suite Viewer برای مشاهده‌ی انواع اسناد روی آن نصب شده است. Google Play نیز در این سری پشتیبانی شده است. نرم‌افزارهای News Republic و Brief Me نیز برای اطلاع از اخبار در این تبلت گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که محصولات سری Elements در اندازه‌های 7 و 8 اینچ نیز عرضه خواهند شد، همگی دارای صفحه نمایشی از نوع IPS، پردازنده‌ی 1 گیگاهرتز و 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM هستند.

منابع:phonearena، electronista و slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *