سامسونگ صدر نشین در آسیا

سامسونگ  صدر نشین در آسیا
  • 1391/4/20
  • آزاد
  • 0

بر اساس گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی جهانی  Nielsen در زمینه بازاریابی و تبلیغات در قاره آسیا انجام شده است، شرکت کره ای سامسونگ در میان 1000 برند برتر حاضر در بازار قاره آسیا رتبه اول را  به دست آورد.
بر اساس این گزارش پنج برند برتر در قاره آسیا  به ترتیب عبارتند از سامسونگ، Apple، سونی، نستله و پاناسونیک.
متخصصان بازاریابی بر این عقیده هستند که موفقیت  سامسونگ ناشی از به کاربردن نوآوری و ابتکار جذاب او در محیط‌ های فروش می باشد. این در حالی است که سامسونگ همچنان به سرمایه گذاری گسترده در زمینه بازاریابی و تبلیغات ادامه می دهد که به دنبال نفوذ در بازارهای قدیمی و جدید است.
به گفته زین خان، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه در FutureBrand، بخشی از گروه شرکتهای Interpublic و نامی برتر در زمینه مشاوره برند، سامسونگ بودجه زیادی به رسانه اختصاص داده که به نفوذ بیشتر برند کمک می کند.

رتبه اول سامسونگ در آسیا
با توجه به داده های دریافتی از شرکت Nielsen، سامسونگ سال گذشته ( در فاصله بین ژانویه 2011 تا دسامبر 2011 ) حدود 866 میلیون دلار صرف تبلیغات در منطقه آسیا و اقیانوسیه کرد.
از جمله سایر گرایش‌های کلیدی در گزارش امسال می توان به برندهای سازنده لوازم الکترونیکی اشاره کرد که برای سومین سال متوالی به سلطه خود بر دیگر برندها ادامه می دهند. به گفته درسه گلنون، مدیر عامل بخش دیدگاههای مشتری و نوآوری، در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، این انعکاسی از سطح استفاده بالای مصرف کنندگان از این نوع محصولات، به خصوص دستگاه‌های دستی و لوازم بازی و سرگرم کننده الکترونیکی در دنیایی با روند فزاینده توسعه ارتباطات به شمار می رود.
گرایش مهم دیگر در این میان ارتقای سریع جایگاه برندهای لوکس در این رتبه بندی است که از رشد ثروت و درآمدهای قابل تصرف در منطقه، مخصوصا در بازارهای در حال توسعه مانند چین و ویتنام حکایت دارد.
برندهای جهانی همچنین باعث می شوند تا پول برندهای محلی جریان یابد. در حالی که دلبستگی مصرف کنندگان در منطقه همچنان به این برندهای جهانی افزایش پیدا می کند، بسیاری از بازارها اولویت را بر روی این برندهای بزرگ قرار می دهند که کیفیت بالای آنها در مقایسه با محصولات داخلی اثبات شده است. این گرایش همچنین جنبه ای مهم از شیوه تمرکز این کسب و کارهای جهانی بر روی آسیا به عنوان یک منطقه کلیدی برای رشد تجارت خود را نشان می دهد، این در حالی است که بازارهای خارجی همچنان به روند تزلزل خود ادامه می دهند.
گلنون افزود که رشد در رتبه بندی برندها وابسته به توسعه ردپای آنها و نوآوری جهت تحقق خواسته های مصرف کنندگان آسیایی است که ارتباط و علاقه زیادی به کیفیت همراه با ارزش بالای محصولات دارند. در ادامه ثبات زیادی در رتبه بندی‌ها سالانه برای برندهایی مشاهده می شود که بر روی کیفیت پایدار محصول- یک عنصر حیاتی برای حفظ وفاداری طولانی مدت مصرف کنندگان – تمرکز می کنند.
برترین تحقیق دنیا در نهمین سال انتشار خود، مصرف کنندگان 12 بازار منطقه ای حیاتی دنیا در آسیا و اقیانوسیه، 14 محصول اصلی و انواع خدمات با 73 زیرشاخه را هدف قرار می دهد. رتبه بندی ها بر اساس پاسخ‌های افراد درباره بهترین برند از نظر آنها انجام شده بود. نتایج بر اساس سن، جنس و درآمد ماهانه یک خانوار به نمایندگی از کل جمعیت اندازه گیری شده است.

منبع: www.campaignasia.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *