5 افزونه کارآمد برای ارزیابی تاریخچه در مرورگر کروم

5 افزونه کارآمد برای ارزیابی تاریخچه در مرورگر کروم
  • 1391/4/22
  • امیر امام جمعه
  • 0

یکی از مهم ترین موارد امنیتی در زمینه مرورگر های وب از بین بردن تازیخچه وبگردی کاربر میباشد. ممکن است افراد سودجو و یا هکرها برای بدست آوردن اطلاعات و سرقت آنها به نقاط مختلف رایانه شما سرک بکشند که تاریخچه مرورگر یکی از مهم ترین آنها است. در تاریخچه تمامی سایت هایی که کاربر به آنها رجوع کرده است وجود دارد و میتواند لیستی از فعالیت های کاربر را بیان کند.

با این که ممکن است  تاریخچه مرورگر موجب ایجاد دردسر برای کاربر بشود ولی میتوان از اطلاعات آن به نحوه ای درست نیز استفاده کرد. به کمک جزییاتی که تازیخچه مرورگر در اختیار ما قرار میدهد میتوان فهمید که کاربر به چه میزان وقت خود را برای وبگردی سپری میکند و چه مقدار از آن مفید است و حتی میزان علاقه مندی کاربر را به سایت های مختلف سنجید. در این مطلب قصد داریم 5 افزونه برای مرورگر کروم را به شما معرفی کنیم که با نشان دادن نمودار های گرافیکی عادت های کاربران در استفاده از اینترنت را نمایش میدهد.

History Trends

History Trends تاریخچه مرورگر شما را به صورت نمودار های ستونی نمایش میدهد. البته برای درک مفهوم این نمودار ها نیاز به تخصص خاصی نیست. هم چنین کاربر میتواند با انتخاب هر نمودار و ستون فیلتر های مورد نظری را برای نمایش آمار به وجود آورد. این افزونه 10 آدرس پربازدیدی را که به صورت روزانه به آنها رجوع شده است را نیز نشان میدهد. نمودار ها هم چنین مقدار اطلاعات جا به جا شده را در روز ، هفته و ماه بیان میکنند.

Visual History

افزونه ای دیگر در این زمینه Visual History میباشد که البته نسبت به نسخه های مشابه خود محیط پیچیده تری دارد. آمار و تاریخچه مرورگر در این افزونه به صورت خطوط نمایان میگردد. این خطوط بیانگر عادات استفاده از وب توسط کاربر و روابط بین سایت های مختلف هستند. مثلا اگر سایتی چندین بار از طریق آدرسی دیگر لینک شده باشد افزونه رابطه آنها را به صورت خطوط و اعداد نشان میدهید. در Visual History رنگ های مختلفی وجود دارند که هر یک بیانگر مفهومی خاص هستند.

History Analyzer

History Analyzer ابزاری بسیار ساده برای به تصویر کشیدن اعداد و آمار میباشد. این افزونه آمار مرورگر شما را به صورت نمودار دایره ای (نمودار کلوچه ای) نمایش میدهد به طوری که برای هر شخصی به آسانی قابل فهم باشد. هر بخش از دایره معرف درصدی است که توسط کاربر به بازدید برای هر سایت پرداخته شده است. هر آدرس اینترنتی دارای رنگ متفاوتی با سایرین است.

Chrome History X

افزونه Chrome History X جایگزینی برای تاریخچه پیش فرض مرورگر است و امکانات و ابزار بیشتری را در اخیتار شما قرار میدهد. در این افزونه دو قسمت در اختیار شما قرار میگیرد که  این امکان را به وجود می آورد تا تاریخچه مرورگر خود را به ترتیب تاریخ و یا کلمات کلیدی مدیریت کنید و در صورت نیاز به جستجو در آنها بپردازید. هم چنین میتوان تاریخچه مرورگر را به صورت های دلخواه حذف کرد. در صورت نیاز برای مشاهده نمودار فقط کافی است 1 کلیک نمایید تا تاریخچه مرورگر به صورت حبابی به نمایش درآید. روابط بین سایت های مختلف نیز از طریق همین حباب ها مشخص میگردد.

HistoryStats

این افزونه نسبت به نسخه های مشابه خود جزییات بیشتری را به کاربر نشان میدهد. به کمک History Stats میتوان مقدار زمانی که در هر سایت سپری شده است را اندازه گیری کرد و به همین ترتیب به آنها رتبه ای داد. کاربر میتواند با اعمال فیلترهای در دسترس نحوه طبقه بندی سایت ها را مشخص کند برای مثال میتوان سایت ها را به تناسب مقدار زمان سپری شده برای آنها و یا به ترتیب آخرین بازدید از این سایت ها نمایش داد.

در آخر باید گفت بیشتر کاربران اینترنت نسبت به تاریخچه مرورگر خود دقت عمل کافی را به خرج نمیدهند و پس از مدتی اطلاعات آن را حذف میکنند. ولی بهتر است در بعضی از مواقع به تاریخچه خود سری بزنیم و به کمک اطلاعات آن رفتار اینترنتی خود را بسنجیم. امیدواریم 5 افزونه معرفی شده تا به اینجا در این راه به شما کمک های لازم را انجام دهند.

منبع : Make Use Of

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *