کروم 21 با پشتیبانی از وبکم ، میکروفون و گیم پد

کروم 21 با پشتیبانی از وبکم ، میکروفون و گیم پد
  • 1391/4/22
  • علیرضا
  • 6

گوگل سخت در حال تلاش برای افزودن قابلیت های جدید به مرورگر خود یعنی کروم است . ظاهر در نسخه 21 ( که البته هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد ) گوگل قصد اضافه کردن این امکانات جدید را دارد . این قابلیت ها بیشتر در زمینه مدیا هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد .

نسخه 21 کروم از getUserMedia API پشتیبانی خواهد کرد . این قابلیت باعث میشود تا وبسایت ها بتوانند بدون نصب هیچ افزونه و پلاگین خاصی روی مرورگر کاربر ، از امکاناتی نظیر وبکم و میکروفون سیستم کاربر استفاده کنند . getUserMedia API در حال حاضر توسط برنامه های خاصی استفاده میشود که به شما امکان تماشای وبکم کامپیوترتان را میدهند . البته این برنامه های بیشتر در زمینه سرگرمی فعالیت میکنند .

getUserMedia API اولین و یکی از مهمترین قدم ها در زمینه اجرای WebRTC میباشد . WebRTC در واقع یکی از فناوری های آینده وب بر پایه استاندارد HTML5 خواهد بود که امکان ارتباطات Real Time را از طریق مرورگر فراهم می آورد . ارتباطاتی نظیر تماس های تلفنی ، چت ویدیویی و اشتراک فایل P2P از جمله این موارد هستند . امکاناتی که هم اکنون از طریق نرم افزارهای مجزا و یا پلاگین هایی نظیر فلش قابل دستیابی هستند ( مثل اسکایپ ، Google Plus Hangout و … ) همگی از طریق مرورگر و بدون هیچ پلاگین جانبی در دسترس خواهند بود .

شرکت اپرا در آخرین نسخه پایداری که ارائه کرد ( نسخه 12 ) پشتیبانی از وبکم را به مرورگر خود افزود ( بررسی نسخه 12 اپرا را از اینجا بخوانید ) . موزیلا نیز در ماه آپریل در یک نسخه شبانه ( Nihghtly ) مرورگر فایرفاکس نشان داد که در حال کار بر روی این قابلیت است .

پشتیبانی از Gamepad

از دیگر قابلیت های جالب کروم 21 پشتیبانی از گیم پد میباشد . در واقع در این نسخه از Gamepad API برای جاوا اسکریپت پشتیبانی به عمل خواهد آمد . پشتیبانی از گیم پد به توسعه دهندگان بازی های تحت وب اجازه میدهد که به دسته بازی کاربران از طریق جاوا اسکریپت دسترسی داشته باشند . کروم در حال حاضر برای بازی های Native Client از گیم پد پشتیبانی میکند .

پشتیبانی از این قابلیت ها شاید در حال حاضر کاربرد زیادی نداشته باشد اما مسلما زمینه را برای ایجاد برنامه های تحت وب قدرتمند در آینده فراهم خواهد کرد . چیزی که دور از ذهن نیست این است که در آینده همه چیز تحت وب خواهد شد . حتی برنامه ها و بازی های پیشرفته .

منبع

دانلود نسخه 21 ( آزمایشی ) مرورگر کروم از سایت سافت گذر

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. سلام نسخه به روز رسانی شده 20 کروم رو من دیدم و رو سایت قرار دادم تا جناب میری تایید کنن
    ولی مطلب شما هم جالب بود

    1. سلام .
      بله ، توی آپدیت جدید کروم 20 یه سری مشکلات هم حل شده . مخصوصا اون هنگی که موقع تایپ حروف در آدرس بار داشت . کار خوبی کردین که گذاشتینش روی سایت .

      موفق باشید ….

  2. برای افزایش سرعت گوگل کروم توی آدرس بار عبارت:chrome:flags رو بنویسید بعدش GPU compositing on all pages رو فعال کنید حالا کروم رو ری استارت کنید به همین راحتی!!

    1. سلام .
      خیلی ممنون به خاطر ذکر این نکته .
      موفق باشید ….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *