بررسی بازی Dead Trigger

بررسی بازی Dead Trigger
  • 1391/4/22
  • امیر امام جمعه
  • 0

صنعت بازی های موبایل راه بسیار طولانی را برای رسیدن به جایگاه فعلی خود کسب کرده است. در ابتدا بازی های موبایل در صفحه نمایش های سیاه و سفید اجرا میشد که گرافیک پیکسلی داشت. گل سر سبد این بازی ها در آن زمان Snake بود. ولی امروزه شاهد رشد بسیار سریع این صنعت هستیم تا جایی که بازی هایی به صورت 3 بعدی و موبایل هایی با پردازشگر های چند هسته ای طراحی شده است. در این مطلب قصد داریم به یکی از آخرین عناوین این بازی ها یعنی Dead Trigger نگاهی بیاندازیم.

بازی Dead Trigger توسط Madfinger Games توسعه یافته است ، شرکتی که در گذشته نیز سازنده بازی هایی مثل Shadowgun و Samurai II: Vengeance بوده است. این بازی در سبک اول شخص شوتر میباشد و مناسب برای کسانی است که به بازی هایی خشونت آمیز همراه با کشتار زامبی ها و موجودات عجیب علاقه دارند.

بر خلاف بازی Shadowgun ، این بازی دارای داستان بسیار قوی و خوبی نیست. در ابتدا بازی از نقشه ای شروع میشود که مرحله های گوناگونی در آن مشخص شده اند و کاربر باید به صورت جداگانه به انجام هر یک از آنها بپردازد. پس از انتخاب یک مراحله باید به بازی در آن بپردازید و وقتی که مرحله تمام شد دوباره از نقشه مرحله ای دیگر را انتخاب کنید. شاید بهتر بود بازی دارای یک داستان خوب بود تا بتواند دلیلی باشد تا بازیکن به انجام ادامه آن تشویق شود. مرحله های انفرادی زیادی در این بازی وجود دارد که هریک از آنها بیشتر از چند دقیقه طول نمیکشند.

تنوع نوع مراحل در بازی Dead Trigger بسیار کم میباشد تا جایی که بعضی از مراحل بسیار ساده هستند و بازیکن فقط باید به کمک اسلحه خود زامبی ها را بکشد تا به امتیاز مشخصی دست پیدا کند. در مراحل دیگر بازی شما باید تا زمان مشخصی در مقابل زامبی ها مقاومت کنید تا بتوانید مرحله را به پایان برسانید. در نوع سوم از مرحله های این بازی باید تعداد مشخصی از اشیا را از مکانی به مکان دیگر جا به جا کنید. و در آخرین حالت باید از دروازه های خود در مقابل زامبی ها دفاع کنید.

موارد گفته شده در بالا اصول اساسی این بازی هستند و با پیشرفت در بازی فقط تعداد دشمنان شما بیشتر میشود و یا تعداد اشیایی که لازم به جا به جایی دارند افزایش میباشد. حالت های دیگری در این بازی برای مراحل مختلف در نظر گرفته نشده است. البته تصاویر این بازی به نوعی کاربر را فریب میدهند. ولی پس از مدتی انجام کار های تکراری در بازی و عدم وجود یک داستان مشخص برای آن ، کاربر را از ادامه بازی منصرف میکند.

این بازی برای کشتن دشمنان ، تنوع زیادی از سلاح ها را در اختیار بازیکن قرار میدهد. این سلاح ها شامل اسلحه های ماشینی ، شاتگان و مینی گان ها هستند. هر چقدر که به مراحل بالا تر بروید اسلحه های بیشتری در دسترس قرار میگیرند. البته باید این سلاح ها را با پولی که در اختیار شما قرار گرفته است خریداری کنید. با کشتن دشمنان خود مقداری پول به دست می آوردید. البته مقدار پولی که در بازی وجود دارد بسیار کم است و اگر قصد دارید از سلاح های پیشرفته این بازی استفاده کنید باید به بازی پول بپردازید.

در قسمت گرافیک این بازی بسیار خوب عمل کرده است و هر دو نسخه مربوط به Tegra3 و iOS بسیار عالی میباشند. البته تنها مشکل این بازی در قسمت گرافیک این است که پس از مدتی رنگ های به کار رفته در آن برای جشم زننده میشوند. نسخه مربوط به اندروید این بازی دارای سه گزینه برای گرافیک میباشد که متناسب با سخت افزار دستگاه بر روی “کم” ، “متوسط” و “زیاد” تنظیم میشوند. البته اگر موبایل و یا تبلت شما دارای پردازشگر Tegra3 باشد بازی به صورت اتوماتیک بر روی گرافیک “بسیار زیاد” قرار میگیرد.

کنترل Dead Trigger بسیار شبیه هم خانواده خود یعنی Shadowgun است. در نیمه چپ صفحه نمایش کلید هایی برای کنترل حرکت بازیکن قرار دارد و در قسمت راست نیز کلید هایی برای انجام امور دیگر بازی مثل شلیک کردن و هدف گیری در نظر گرفته شده است. البته در قسمت راست صفحه نمایش چند کلید دیگر نیز در قرار دارد که کمی بازی کردن را دشوار میکند و استفاده از آنها بر روی گوشی هایی با صفحه نمایش کوچک مثل آیفون مقداری سخت میباشد.

کنترل این بازی بسیار سخت میباشد. مشکلی که در خیلی از بازی های مخصوص موبایل مشاهده میشود. بعضی اوقات مشاهده میکنید که بازیکن شما به صورت رندوم به جهت های مختلف حرکت میکند و کنترل آن بسیار دشوار است. این موضوع وقتی دردسر ساز میشود که شما سعی دارید از دشمنان خود دوری کنید ولی بدون کنترل صحیح بر روی بازیکن ممکن است خود به سمت آنها بروید.

هم چنین بهتر بود که بر روی صداگذاری این بازی بیشتر کار میشد. البته صدای زامبی ها و شلیک اسلحه بسیار خوب میباشد ولی بقیه صداهای موجود در بازی کمی غیر طبیعی به نظر میرسند. بعضی اوقات نیز صدای موسیقی راک به گوش میرسد که بهتر بود غیر فعال شود. بازیکن اصلی بازی نیز عادتی دارد که پس از کشتن دشمنان شروع به دست انداختن آنها و ایجاد صدا میکند.

در آخر باید گفت که Dead Trigger بازی سرگرم کننده ای برای مدت زمانی کوتاهی است ولی برای بازی در طولانی مدت کمی خسته کننده به نظر میرسد. این بازی دارای محدودیت های زیادی مثل کنترل شخصیت بازی ، عدم وجود داستان اصلی در آن و از همه مهم تر نبود پول کافی برای خرید همه اسلحه ها است. از دیگر مشکلات این بازی عدم وجود افکت های گرافیکی برای موبایل هایی که پرداشگر Tegra3 ندارند است.

دانلود از مارکت : Android | iOS

منبع : GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *