تبلت 199 دلاری گوگل- ایسوس حدود 152 دلار هزینه‌ی سخت ‌افزاری دارد

تبلت 199 دلاری گوگل- ایسوس حدود 152 دلار هزینه‌ی سخت ‌افزاری دارد
  • 1391/4/22
  • عليرضا شیری
  • 0

قبلاً در مورد هزینه‌ی ساخت تبلت جدید گوگل که ایسوس وظیفه‌ی تولید آن را عهده‌دار شده، حرف و حدیث‌هایی منتشر شد. بنابر تخمین‌های اولیه هزینه‌‌ی ساخت نسخه‌ی 8 گیگابایتی 184 دلار است و می‌توان نتیجه گرفت که سود حاصل 15 دلار می‌باشد. البته این تخمین بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی بازار، تحقیقات و توسعه‌ی این تبلت می‌باشد، تمام هزینه‌های دیگری که در تولید یک گجت الکترونیکی مهم است نیز حذف شده است. اکنون iSuppli نگاهی دقیق‌تر به Nexus 7 دارد و هزینه‌ی تولید آن را 151.75 دلار تخمین می‌زند.

 

تولید نسخه‌ی 16 گیگابایتی نیز 159.25 دلار هزینه در بردارد، اختلاف مربوط به قیمت حافظه‌ی فلش است. تیم iSuppli با باز کردن این تبلت ارزان قیمت و بررسی دقیق سخت‌افزار به کار رفته سعی کرده است که بهترین تخمین‌ها را داشته باشد. بنابر اظهارات این تیم، گوگل از فروش نسخه‌ی 8 گیگابایتی سود چندانی نمی‌کند اما از فروش نسخه‌ی 16 گیگابایتی کمی سود می‌کند. در واقع هزینه‌های جانبی قیمت تمام شده را افزایش می‌دهند.

به هر حال قیمت تمام شده برای این سخت‌افزار که شامل پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Tegra 3 و صفحه‌ نمایش IPS با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل می‌شود، بسیار مناسب است.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *