Ouya یک کنسول بازی اندروئیدی، رکورد جمع آوری سرمایه را شکست

Ouya یک کنسول بازی اندروئیدی، رکورد جمع آوری سرمایه را شکست
  • 1391/4/22
  • عليرضا شیری
  • 0

پروژه‌ی کنسول اندروئیدی Ouyaدر چند ساعت اولیه توانست بیش از 1000 پشتیبان برای خودش دست و پا کند و 150 هزار دلار هزینه نیز جمع شد و حالا رکورد 2 میلیون دلاریسرمایه‌گذاری پشتیبان‌هارا رد کرده است. 2 برابر تعدادی که در هدف‌گذاری پروژه پیش‌بینی می‌شد. در واقع قرار بود 950 هزار دلار سرمایه جمع‌آوری شود. تمام این هزینه فقط در 24 ساعت اول جمع آوری شده و این نشان می‌دهد که کنسول‌های بازی همچنان بسیار مورد توجه هستند و به ویژه این کنسول ارزان قیمت که شاید بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایگان زیادی برای آن عرضه شود.

 

حالا با این مقدار پولی که جمع شده، برنامه‌ریزی برای خرج آن هم یک مشکل جدی است! Ouya فضایی برای پشتیبان‌ها فراهم کرده تا نظرات خود را برای قدم‌های بعدی پروژه ارسال کنند و در واقع آینده‌ی این پروژه را مشخص کنند.

اما Ouya چیست؟

این کنسول بازی جدید از سیستم عامل رایگان Android 4.0 استفاده می‌کند و قرار است طرفداران بازی در گوشی‌ها و تبلت‌ها را به سمت خود بکشد. اما چه سخت‌افزاری دارد؟ سیستم عامل ICS روی سخت‌افزاری که شامل چیپ‌ست Tegra 3 محصول NVIDIA، 1 گیگابایت حافظه‌ی RAM و 8 گیگابایت حافظه‌ی فلش برای ذخیره سازی است، نصب می‌شود. خروجی HDMI که نهایتاً تا رزولوشن 1080p را پشتیبانی می‌کند، اتصال بی سیم Wi-Fi b/g/n، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و یک پورت USB 2.0، اتصالات آن را تشکیل می‌دهند. قیمت این کنسول جالب تنها 99 دلار پیش‌بینی شده است و عرضه‌ی آن بعد از ماه مارس سال آتی می‌باشد، یعنی حدود 9 ماه دیگر!

کنترلر دستگاه (دسته بازی) به صورت بی سیم است و دارای دو استیک آنالوگ می‌باشد. یک d-pad (کلید‌های جهت) و 8 دکمه‌ی تابع در کنار یک دکمه‌ی سیستمی و در نهایت یک صفحه لمسی (تاچ‌پد) برای استفاده در بازی‌هایی که از تبلت یا گوشی پورت شده، روی آن دیده می‌شود.

 

اما کاربرد Ouya فقط محدود به بازی‌ها نمی‌شود. با توجه به اینکه نرم‌افزار آن منبع‌باز است و اینکه گفته می‌شود به راحتی قابل روت شدن است (بدون از بین رفتن گارانتی) و همچنین دسترسی ساده به فضای داخلی، تیم سازنده بر این باور است که نرم‌افزارهای اضافی برای پخش فایل‌های صوتی تصویری (مالتی‌مدیا) برای آن عرضه می‌شود.

منابع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *