آشنایی با سرویس فکس اینترنتی تحت cloud افرانت (FAX.IR)

آشنایی با سرویس فکس اینترنتی تحت cloud افرانت (FAX.IR)
  • 1391/4/23
  • ITTeach
  • 2




مقدمه:

اولین سرویس فکس اینترنتی در کشور با نام تجاری FAX.IR بهمن ماه ۱۳۹۰ توسط شرکت افرانت رونمایی شد. در این سرویس که توسط شرکت آتریسا وابسته به افرانت ارائه میشود، کاربران بدون نیاز به دستگاه فکس، خط تلفن و نصب نرم افزار میتوانند به ارسال و دریافت فکس بپردازند.

ارسال فکس:

جهت ارسال فکس، کاربران می توانند با ورود به حساب کاربری در سایت FAX.IR و انتخاب گزینه ارسال فکس، متن دلخواه خود را نوشته و یا فایل PDF، WORD، EXCEL و غیره را بارگذاری کرده و به شماره فکس (های) مورد نظر ارسال نمایند. جهت اطلاع رسانی از وضعیت ارسال فکس، SMS و ایمیلی از سایت برای وی ارسال و وضعیت ارسال فکس را که شامل “ارسال موفق”، “ارسال ناموفق به علت اشغالی خط” و یا “ارسال ناموفق به علت عدم وجود دستگاه فکس در مقصد” می باشد اعلام می نماید.

دریافت فکس:

در این سرویس به کاربران شماره فکسی اختصاصی داده می شود و تمامی فکس های دریافتی به این شماره بصورت فایل PDF به ایمیل شخصی ایشان ارسال و در صورت تمایل یک نسخه از آن در قسمت بایگانی حساب کاربری در سایت FAX.IR ذخیره می شود. جهت اطلاع رسانی در مورد دریافت فکس نیز یک SMS به شماره موبایل کاربر با متن “دریافت فکس جدید از شماره …” از سایت FAX.IR ارسال می گردد. کاربران می توانند شماره فکس فعلی خود را نیز به این شماره اختصاصی divert کرده و نیازی به اعلام مجدد شماره جدید خود نداشته باشند.

خلاصه:

بطور خلاصه می توان فرض کرد، که این سرویس مانند ایمیل gmail و یا yahoo کاربر می باشد که ورودی از دستگاه فکس و خروجی به دستگاه فکس را دارا می باشد و به این ترتیب امکان ارسال و یا دریافت فکس را در هر مکان، در هر زمان  و با هر دستگاه متصل به اینترنت (مانند کامپیوتر، موبایل های هوشمند و …) بدون نیاز به نصب نرم افزار و سرور، مقدور می سازد. کاربر هیچگونه هزینه ای بابت مخابرات، شماره فکس، دستگاه فکس و غیره نداشته و تنها اشتراک ماهیانه پرداخت می نماید. ثبت نام در این سرویس چند دقیقه طول میکشد و راه اندازی شماره فکس بلافاصله انجام میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.fax.ir مراجعه فرمایید.

مشخصات حساب کاربر
صفحه ارسال فکس
صفحه بایگانی فکس های ارسالی و دریافتی
فکس های ارسالی و دریافتی در ایمیل
SMS اطلاع رسانی
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام
    من سرويس را خريدم ولي هر وقت شماره را ميگيرم اشغال است
    به نظر من ما اول بايد بتوانيم در ايران يك وب هاست خوب ارايه كنيم بعد اين جور چيزها پيش كش مان باشد

  2. من یه یک ماه پیش عضو شدم. کارم رو خیلی خوب راه انداخته و مشکلی هم ندارم. ولی اگر یک سری قابلیت بهش اضافه بشه خیلی میتونه بهتر باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *