استفاده آسان از مرورگر Dolphin HD برای اندروید

استفاده آسان از مرورگر Dolphin HD برای اندروید
  • 1391/4/24
  • امیر امام جمعه
  • 0

Dolphin HD یکی از چندین مرورگر موجود برای سیستم عامل اندروید نسخه 2.0.1 به بالا میباشد که تاکنون در حدود 250.000 بار توسط کاربران دانلود شده است و از این نظر یکی از محبوب ترین مرورگرها در فروشگاه اندروید است. از امکانات اصلی این مرورگر میتوان به پشتیبانی از Flash ، پشتیبانی از HTML 5 ، کنترل توسط اشاره و multi-touch zoom اشاره کرد. در کنار این مرورگر مجموعه ابزار هایی مثل bookmark و speed dial برای دسترسی سریع تر و آسان تر به سایت های دلخواه قرار دارد. ویژگی دیگر این مرورگر آدرس بار هوشمند است که باعث میشود کاربر بتواند سریع تر آدرس مورد نظر خود را در مرورگر وارد کند. هم چنین کاربر میتواند به آسانی از محیط مرورگر وارد محیط اصلی گوشی بشود. تنظیمات پیشرفته این مرورگر نیز این امکان را در اختیار کاربر قرار میدهد تا محیط مرورگر را هرچه بیشتر به دلخواه خود شخصی سازی کند.

کنترل توسط اشاره و حرکات (Gesture Navigation)

به طور حتم میتوان گفت که صفحه نمایش یک ویژگی بسیار خارق العاده است که در گوشی های هوشمند و تبلت ها وجود دارد. کاربران میتوانند به آسانی با لمس کردن صفحه نمایش کلید های مورد نظر خود را انتخاب کند یا به انجام امور دیگر توسط گوشی خود بپردازند. ولی انجام تمامی این کار ها توسط صفحه نمایش کمی از سرعت عمل کاربر میکاهد. ولی به کمک ویژگی بسیار عالی مرورگر Dolphin HD میتوان تمامی این کار ها را با سرعت بیشتر و حتی آسان تر از قبل انجام داد. Gesture Navigation قابلیتی ویژه ای است که در این مرورگر وجود دارد و کاربر میتواند مرورگر را به وسیله اشاره و حرکات اعضای بدن خود کنترل کند. برای دسترسی به این قابلیت باید تصویر “دست” که در گوشه مرورگر قرار دارد را انتخاب کنید.

حالا میتوانید حرکات و اشاره های مورد نظر خود را در مرورگر رسم کنید تا به حافظه آن سپرده شوند.

برای دسترسی به تمامی حرکات و اشاره های رسم شده توسط شما گزینه Draw a gesture را در حالت Gesture Navigation مرورگر انتخاب کنید. این گزینه در گوشه پایین سمت راست قرار دارد.

در قسمت gesture settings شما میتوانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید و یا اقدام به ساخت حرکتی جدید کنید. تمامی حرکات ساخته شده توسط شما در این قسمت به صورت لیست شده قرار دارند.

در این قسمت هم چنین میتوانید حرکات خاصی را فقط برای یک صفحه اینترنتی در نظر بگیرد. مثلا مشخص کنید این انجام این حرکت باعث میشود که مرورگر بر روی صفحه مورد نظر زوم و یا آن صفحه را بازآوری کند. در اینجا لیستی از حرکات پیشنهاد شده به شما قرار دارد. البته با این حال شما بازهم  میتوانید حرکات دلخواه خود را ثبت کنید.

تنظیمات

این مرورگر دارای رابطه کاربری بسیار ساده میباشد که استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت و آسان است. ولی وقتی وارد تنظیمات مرورگر میشوید میتوانید به قسمت های مختلف مرورگر و گزینه ها و قابلیت هایی متعددی دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به تنظیمات مرورگر از داخل منوی اصلی تولبار اندروید را انتخاب کنید. سپس گزینه More را بزنید و در آخر با انتخاب Settings به تنظیمات مرورگر دسترسی پیدا کنید. این مکان را رنگ قرمز در تصویر زیر مشخص شده است.

مرورگر Dolphin HD نسبت به سایر مرورگر های موبایل اختیارات بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهد تا جایی که میتوان گفت آزادی عمل کاربر در این مرورگر مانند مرورگر های رایانه های شخصی میباشد.

در قسمت  Dolphin settings شما میتوانید تنظیمات پایه و اصلی مرورگر را کنترل کنید. این موارد شامل تنظیمات پنجره ها ، کاربرد کلید های صدا و … میباشد.

 page content settings نیز برای کنترل تنظیمات مربوط به صفحات وب است. این موارد شامل اندازه صفحات و مقدار زوم ، اندازه فونت ها ، بازگذاری تصاویر و حتی نحوه انکودینگ صفحات وب میباشد. کاربر در این قسمت مرورگر میتواند هرگونه  تغییر دلخواهی را بنا بر سلیقه خود اعمال کند ولی باید یادآوری کرد که قبل از تغییر تنظیمات پیش فرض مرورگر به امکانات و ویژگی های اصلی گوشی خود نیز دقت کنید.

در بخش بعدی یعنی data storage settings شما به اطلاعات مختلف موجود در مرورگر دسترسی دارید. هم چنین میتوانید این اطلاعات را از بین نیز ببرید. این اطلاعات شامل حافظه پنهانی مرورگر ، اطلاعات HTML 5 و حافظه پنهان Webzine است. شما میتوانید در این قسمت محل دانلود فایل های خود را تغییر دهید و یا حافظه پنهان مرورگر را بر روی کارت حافظه قرار دهید و تنظیماتی را مخصوص به هر صفحه مستقل وب اعمال کنید.

قسمت privacy & security settings نیز مربوط به موارد و تنظیمات امنیتی مرورگر است. اطلاعاتی مانند کوکی ها ، رمز های عبور و هشدار های امنیتی در این بخش قرار دارند.

و آخرین بخش تنظیمات Backup & Restore میباشد که به شما این امکان را میدهد تا تمامی اطلاعات خود را مانند رمز های عبور ، بوک مارک ها و … بازگردانی کنید. این اطلاعات بر روی کارت حافظه شما ذخیره میشوند.

 

افزونه ها

اگر در این مرورگر احساس کمبود دارید و فکر میکنید که بعضی از قابلیت های مورد نیاز شما در آن وجود ندارد ، دیگر نگران نباشید. برای مرورگر Dolphin HD حدود 60 افزونه در دسترس میباشد که میتوانید آنها را به مرورگر خود اضافه کنید. لیستی از افزونه های موجود در بلاگ مخصوص این مرورگر وجود دارد.

منبع : Make Use Of

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *