اندروید صاحب 51.8 درصد سهم بازار در آمریکا

اندروید صاحب 51.8 درصد سهم بازار در آمریکا
  • 1391/4/26
  • امیر امام جمعه
  • 0

شرکت صاحب نام Nielsen که در زمینه های آماری و آنالیز فعالیت میکند آماری جدیدی را درباره بازار گوشی های هوشمند کشور آمریکا در ربع دوم سال 2012 منتشر کرده است. این آمار نشان میدهد که در این کشور کاربران بیشتری به گوشی های هوشمند روی آورده اند. سیستم عامل اندروید نیز هم چنان در حال حکمرانی در بازار میباشد و 51.8 درصد از سهم آن را در اختیار دارد. البته به طور مشخص نیز در سه ماهه گذشته اندروید توانسته 54.6 درصد از بازار گوشی های هوشمند را تصاحب کند.

در طرف دیگر نیز سیستم عامل iOS اپل توانسته در چند هفته اخیر 36.3 درصد از گوشی های هوشمند فروش رفته را پوشش دهد و به طور کلی 34.3 درصد از سهم بازار را در دست دارد. در این قسمت سیستم عامل iOS شروع به روند نزولی کرده است البته انتظار میرود پس از عرضه iPhone 5 به بازار این ارقام تغییر کند.

BlackBerry نیز یکی دیگر از پلتفرم هایی میباشد که توسط Nielsen اندازه گیری شده است و هم چنان به سقوط آزاد خود ادامه میدهد و سیستم عامل شرکت RIM در حال حاضر فقط بر روی 8.1 درصد از گوشی های موجود در بازار است و گوشی های تازه فروخته شده فقط 4 درصد از این شرکت میباشند. انتظار میرود این شرکت نیز از صحنه بازار آمریکا حذف شود و بازار فقط به دست دو قدرت اصلی حال حاضر بیافتد.

و در آخر نیز سیستم عامل فراموش شده ویندوز فون قرار دارد که 1.3 درصد از گوشی های موجود مبتنی بر آن هستند و فقط رقم اندک 0.3 درصد از گوشی های تازه فروش رفته متعلق به آن هستند.

منبع : GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *