همکاری فیس بوک و NBC در پخش بازی هالی المپیک

همکاری فیس بوک و NBC  در پخش بازی هالی المپیک
  • 1391/4/26
  • آزاد
  • 1

همکاری فیس بوک و NBC
در پی توافقی که بین دو شرکت NBC  و فیس‌بوک صورت گرفت، بازیهای المپیک 2012 در شبکه اجتماعی فیس بوک پوشش داده می شوند.  به اعتقاد هر دو شرکت این اتحاد  منافعی متقابل برای NBC و فیس‌بوک در پی خواهد داشت.
تحت مفاد این اتحاد، بینندگان ضمن تماشای بازیهای المپیک بر روی تلویزیون شاهد وعده‌هایی خواهند بود که آنها را به بحث درباره بازیها بر روی اینترنت تشویق می کنند، کاربران اینترنت و فیس‌بوک نیز تذکراتی جهت بازگشت به NBC دریافت خواهند کرد.
همچنین با اضافه کردن پیامی منحصر به فرد برای طرفداران خود در شبکه اجتماعی، NBC با ردیابی داده‌ها از فیس‌بوک، به دیدگاههای مختلف راجع به این رویداد دست یافته و از آنها برای شکل دادن به بازدهی خود استفاده می کند.
به همین شکل، یک ” Facebook Talk Meter ” بر روی صفحه‌های تلویزیون ظاهر شده و نشان می دهد که چه چیزی تکنولوژی‌های امروز ( netizens ) را به خود جذب می کند؟ به گفته گری زنکل، مدیر NBC Olympics، در مصاحبه با نیویورک تایمز، این شرکت می داند که یک مکالمه اجتماعی، بازیهای المپیک را در بر خواهد گرفت.

به گفته زنکل این تاکتیک بخشی از تلاشهای مستمر NBC برای جذب مجدد مخاطبانی به شمار می رود که روز به روز بیشتر متقاعد می شوند که کانال‌های رسانه‌ای جدید جاذبه بیشتری دارند.
او ادامه داد که فیس‌بوک توجه بخش عمده ای از مخاطبان آمریکایی را به دست آورده و ما فکر می‌کنیم که اطلاع لحظه به لحظه از موضوع بحث میان افراد برای مخاطبان بسیار جالب و آگاهی دهنده خواهد بود.

المپیک لندن
در کنار نمایش بازیها بر روی شبکه اصلی خود، NBC به پخش زنده این رقابت در وب‌سایت خود نیز می پردازد. بینندگان قادر خواهند بود تا با وارد کردن جزئیات اشتراک معتبر برای استفاده از خدمات تلویزیون پولی به تماشای رقابتها نشسته و سپس لینک‌های محتوا را بر روی فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.
بخش تبلیغاتی NBC همچنین ضمن اطلاع رسانی درباره یک نظرسنجی روزانه در فیس‌بوک، با استفاده از یک سری تذکرهای اضافی، خبر از ارائه این سرویس در آینده داده و اطلاعات آن را قانع کننده می‌داند.
هنگام برگزاری المپیک تابستانی 2008 بیجینگ در دوره گذشته فیس‌بوک تقریبا 100 میلیون نفر عضو داشت. اخیرا این رقم به 900 میلیون نفر رسیده که به گفته NBC این یک فرصت برای جذب جامعه بزرگی از مخاطبان به شمار می رود.
به نوبه خود، فیس‌بوک در یکی از با ارزش ترین برنامه‌های تلویزیونی اعتبار بالایی کسب خواهد کرد و تعداد مراجعان به آن افزایش می یابد.
به این ترتیب حجم بالای پوشش دهی لبنک‌ها در فیس‌بوک منجر به کشف بازیها، ورزشکاران و رویدادهای جدید می شود.
گروه کوچکی از کارمندان فیس‌بوک در لندن همچنین به کمک NBC آمده و با هم آمار مربوط به تعاملات کاربر را به دست می آورند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *