نگاهی به بازی Amazing Alex

نگاهی به بازی Amazing Alex
  • 1391/4/27
  • امیر امام جمعه
  • 0

بدون شک شرکت بازی سازی Rovio در ساخت بازی قبلی خود بسیار موفق عمل کرده است و پرندگان عصبانی یک بازی بسیار موفق و تجربه ای با ارزش برای این شرکت بوده است. Rovio پس از پرندگان عصبانی عنوان دیگری از بازی های خود را با نام Amazing Alex معرفی کرد که در سبک بازی های پازل میباشد که با داشتن معما های بسیار بازیکن را به چالش میکشد. این بازی دارای ویژگی های بسیاری است که از دیگر بازیها قرض گرفته است برای مثال میتوانید المنت هایی از بازی “طناب را ببر” را در آن مشاهده کنید یا این که کلید ها و رابطه کاربری این بازی بسیار شبیه به پرندگان عصبانی است که بازیکن را به یاد آن بازی می اندازد. این بازی در مارکت برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است و دارای قیمت 0.99 دلار میباشد. البته نسخه دیگری از این بازی با نام Classroom وجود دارد که جنبه ای آموزشی دارد و به صورت رایگان عرضه شده است. و در آخر نسخه دیگر این بازی Amazing Alex HD نام دارد که با قیمت 2.99 دلار موجود است.

در ابتدا باید بگوییم این بازی بسیار چالش برانگیز میباشد و کاربر باید به تفکر بسیاری بپردازد تا بتواند مراحل آن را پشت سر بگذارد و ساعت ها بازیکن را سرگرم میکند چیزی که دقیقا سازندگان بازی قصد انجام آن را دارند. با این که با باز شدن مراحل بیشتر درجه سختی آنها بیشتر میشود باز هم کاربر علاقه مند به ادامه آن میباشد.

آغاز بازی بسیار ساده است و از Classroom شروع میشود ، جایی که شما با تمام 35 ابزاری که در تولید بازی از آنها استفاده میکنید ، آشنا میشوید. این اشیا شامل توپها ، نیمکت ها ، کتاب ها ، جعبه ها و … میباشد. قسمت آموزشی بازی به شما یاد میدهد که چگونه به کمک این اشیا و ابزار ها مراحل مختلف را پشت بر بگذارید برای مثال به شما یاد میدهد که چگونه با حرکت انگشتان خود یک پل را در محیط بازی ایجاد کنید و سپس میتوانید آن را به مکان دلخواه خود انتقال دهید.

لذت واقعی بازی وقت شروع میشود که شما به مراحل اصلی آن میرسید و با معما های بسیار ویژه ای برخورد میکنید که برای حل آنها باید در مراحل قبلی استفاده های مختلف از هر یک از وسایل را یاد گرفته باشید که بر اساس نکته های موجود در هر مرحله است. هم چنین گزینه ای با نام level creator وجود دارد که این امکان را به کاربر میدهد تا مرحله دلخواه خود را ایجاد کند.

Amazing Alex بسیار اعتیاد آور است و میتوان گفت شرکت Rovio توانسته موفقیت دیگری را در زمینه بازی های گوشی های هوشمند کسب کند. البته از نظرهای مختلف این بازی با پرندگان عصبانی تفاوت دارد و هیچ وقت نمیتواند به محبوبیت آن دست پیدا کند. برای مثال در این بازی هیچ گونه شخصیت خاصی در نظر گرفته نشده است تا تصویر آن بر روی محصولات مختلف حک شود و یا فنجان ها و وسایل تزیینی از روی آن ساخته بشود ولی با این وجود Amazing Alex واقعا به شما و سلول های مغزیتان کمک میکند و میتواند یک سرگرمی بسیار سالم و مفید برای شما باشد.

لینک بازی در : Google Play | iTunes

منبع : PhoneArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *