اثر بازی های آنلاین بر روی عادات غذایی کودکان

اثر بازی های آنلاین بر روی عادات غذایی کودکان
  • 1391/4/28
  • زهرا معبودی
  • 0

طبق یکی از تحقیقات محققان ، بازی های اینترنتی بر روی نوع انتخاب غذا  تعداد وعده های غذایی کودکان اثر داشته است .البته نمیتوان گفت که صرفا تاثیر بد یا صرفا خوب داشته است اما به هر ترتیب بر روی برخی از کوکان دارای اثر منفی و برخی دارای اثر مثبت بوده است .

 

بیشتر شرکت های اینترنتی از بازی های آن لاین برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند . این شرکت ها با معرفی این بازی ها به نحوی هم بازدید سایت خود را افزایش داده و همچنین از طریق تبلیغات ضمنی که در بازی های برای محصولات خود تدارک دیده اند کودکان را به خوردن  محصولات خود ترغیب می کنند . این محصولات اغلب به عنوان  میان وعده مورد استقبال کودکان قرار گرفته است .

در مطالعه جدید، محققان در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن، دی سی به این نتیجه رسیده اند که این گونه شرکت ها یک فاجعه بزرگ برای جمعیت کودکان به شمار می آیند زیرا نحوه خورد و خوراک آنان را تحت تاثیر قرار داده اند . محققان با تحقیقاتی که بر روی گروه کودکان داشته اند توانسته اند به این نتیجه برسند که برخی از این کودکان به محض راغت از بازی به دنبال میان وعده هایی همچون نوشابه چیپس و پفک بوده اند و عده ای دیگر فقط میوه جات و آب میوه را انتخاب کرده اند . در ادامه یافته ها ، محققان به این نتیجه رسیده اند که  تعدادی از این شرکت ها در تبلیغات خود سلامت کودکان را در نظر نمیگیرند و باید به طرز جدی با آن ها مقابله شود .از طرفی می توان از تبلیغات و بازی های انلاین توسط شرکت ها برای انتخاب بهینه میان وعده توسط کودکان استفاده کرد .از این روش می توان به نحو موثری برای کاهش چتقی و بیماری های اینچنینی برای کودکان استفاده کرد . در مطالعه ای که صورت گرفت حدود 30 کودک آفریقایی بین 9 و 10 ساله مورد آزمایش قرار گرفتند .

این کودکان به طور تصادفی در سه گروه مختلف قرار گرفتند . در بین بازی هایی که برای این افراد تدارک دیده شده بود ، افراد مورد تحقیق می توانستند بعد از بازی از میان ، میان وعده های متفاوت اعم از نوشابه چیپس پفک میوه و.. یکی را انتخاب کنند . در بین این گروه ها تنها یک بازی بود که کودکان پس از آن به خوردن میان و عده های سالم روی آوردند .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *