4 نرم افزار عالی زمان بندی و تهیه گزارش زمانی برای اندروید

4 نرم افزار عالی زمان بندی و تهیه گزارش زمانی برای اندروید
  • 1391/5/4
  • امیر امام جمعه
  • 0

فرقی ندارد چه کسی هستید یا چه شغلی دارید باید قبول کنید که زمان اهمیت بسیار زیادی در زندگی ما دارد. همه ما در هر روز 86.400 ثانیه را در اختیار داریم ولی مسئله مهم این است که چگونه از این وقت خود استفاده میکنیم. آیا شما هر از افرادی هستید که احساس میکنید در هر روز مقدار زمان زیادی از وقت خود را هدر میدهد؟ خب شاید شما بتوانید به کمک یک ابزار مناسب برای سنجش زمان و تهیه گزارش از فعالیت های خود این مشکل را حل کنید. سنجش زمان در هر روز یکی از موثرترین راه ها برای برنامه ریزی روزانه است و میتواند برنامه زمانی شما را به خوبی بهینه سازی کنید. خب برای این کار چهار برنامه مناسب را به شما پیشنهاد میکنیم که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا میشوند . البته دارای قابلیت های جانبی دیگری نیز میباشند.

Toggl

Toggl کار خود را در سال 2006 و به صورت یک ابزار برای سنجش زمان شروع کرد که تحت وب اجرا میشد. سپس توانست در این زمینه شناخته شود و بعد از آن جایگاه خود را در این قسمت تثبیت کند. اگر شما هم در قبل از این سرویس استفاده کرده باشید میدانید که تاریخچه کارهای شما در این سیستم ثبت میشود و در هر روز میتوان اطلاعات مربوط به روز های قبل را مشاهده کرد. به تازگی Toggl تصمیم به گسترش سرویس های خود کرده است و راه ارتباطی را به صورت مستقیم برای استفاده از این سرویس بر روی سیستم عامل اندروید ایجاد کرده است. برای شروع میتوانید گزینه “Start” را انتخاب کنید و پس از پایان کار خود خلاصه ای از آن در نرم افزار وارد کنید. جزییات وارد شده توسط شما با سرور این برنامه همگام سازی میشود و بر روی وب دخیره میگردد. کار کردن با این برنامه فقط به آسانی فشردن یک کلید در آن است. وقتی که به سایت این سرویس مراجعه کنید میتوانید لیست کاملی از گزارش های ثبت شده توسط خود را مشاهده کنید. گزارشات در دوره های زمانی مشخص طبق بندی میگردد. هم چنین کاربر میتواند با انتخاب فیلتر های دیگر نیز گزارش ها را از یک دیگر جدا کند. اطلاعات شما میتوانند به صورت فرمت های CSV و PDF ذخیره گردند. متاسفانه اگر قصد استفاده از تمامی امکانات این سرویس به طور کامل را داشته باشید باید مبلغ 5 دلار در ماه را برای اشتراک خود بپردازید.

Yast

مثل Toggl سرویس Yast نیز برنامه ای در زمینه زمان بندی میباشد که اطلاعات اصلی آن تحت وب میباشند و از طریق برنامه ای اندرویدی به ایجاد رابطه با کاربر میپردازد. در این برنامه نیز میتوانید به تهیه گزارشی از فعالیت های روزانه خود بپردازید و در آخر مکان یا دیگر جزییات مربوط به آن را انتخاب کنید و پس از انجام تمامی امور با استفاده از قابلیت همگام سازی آنها را بر روی وب ذخیره نمایید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از این برنامه باید حتما آنلاین و به اینترنت متصل باشید و راهی برای اجرای برنامه در حالت آفلاین وجود ندارد. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و فقط کافیست فعالیت های دلخواه خود را که قصد ثبت و تهیه گزارش از آنها را دارید در داخل برنامه وارد کنید. برای شروع این کار باید کلید “Track” را انتخاب کنید. اگر تمایل داشته باشید میتوانید نظرات و نکاتی را به هر یک از فصل های گزارشات خود اضافه کنید. بعضی از قابلیت های این برنامه بسیار فوق العاده هستند. بر روی وب سایت Yast میتوانید گزارشاتی را که قبلا ثبت کرده اید را ببینید. دوره زمانی و نحوه گروه بندی اطلاعات را انتخاب کنید تا آنها را به صورت طبقه بندی شده مشاهده کنید. برنامه قابلیت انتشار گزارشات را بر روی فرمت های CSV ، XLS و PDF دارا میباشد. قابلیت دیگری نیز در برنامه وجود دارد که نحوه عملکرد شما را در زمان حال و گذشته نشان میدهد ولی برای استفاده از آن باید مبلغ 14 دلار در ماه را پرداخت کنید.

Time Recording

اگر شما فقط قصد دارید اطلاعات و گزارشات زمانی خود را بر روی گوشی اندرویدی خود ذخیره کنید و تمایل به استفاده از سرور های اینترنتی را ندارید برنامه Time Recording گزینه مناسبی برای شما میباشد. این برنامه کمی پیچیده تر از دیگر برنامه های مشابه در نوع خود به نظر میرسد ولی با این حال نیز یادگیری استفاده از آن بسیار راحت و آسان است. وقتی که وارد نرم افزار شدید باید “Check In” را انتخاب کنید تا برنامه شروع به ثبت گزارشات زمانی شما بکند. یکی از ویژگی های این برنامه این است که میتوانید برای در هر ساعت امتیاز خاصی را به هر یک از فعالیت ها اختصاص دهید. این برنامه دارای قابلیت دیگری نیز با نام Worktime Overview میباشد که به کاربر این امکان را میدهد تا خلاصه ای از فعالیت های کاری خود را در هر ساعت مشاهده کند. شما میتوانید تاریخ شروع و پایان را برای انتخاب یک دوره زمانی خاص مشخص کنید. این برنامه گزارشات زمانی را به صورت فرمت های CSV ، HTML و XML ذخیره میکند. این اطلاعات میتوانند به طور مستقیم به ایمیل شما ارسال شوند و یا به Google Docs اضافه گردند یا اینکه بر روی Dropbox آپلود شوند. البته انتشار گزارشات زمانی در این برنامه کمی گیج کننده است ولی به مرور زمان در آن خبره میشوید. نسخه سفارشی نیز برای این برنامه وجود دارد که نیازمند پرداخت مبلغ 2.95 دلار از سوی کاربر میباشد. با استفاده از نسخه سفارشی قابلیت همگام سازی با Google Docs و Dropbox نیز به برنامه اضافه میشود.

Timesheet

در میان برنامه های موجود برای ثبت گزارشات زمانی ، Timesheet یکی از مناسب ترین گزینه ها میباشد. محیط این برنامه بسیار ساده و کارآمد است که یکی از فاکتور های اساسی در انتخاب این نوع برنامه ها محسوب میگردد. باید گفت که در این برنامه قدرت ، فدای سادگی نشده است و میتوان قابلیت های مناسبی را در کنار سادگی آن مشاهده کرد. چندین گزینه برای شخصی سازی بیشتر برنامه در اختیار کاربر قرار گرفته است که بسیار کارآمد و مفید هستند. با برنامه Timesheet شما باید از قبل تعدادی از کارها و فعالیت های مورد نظر خود را مشخص کنید و وقتی که قصد شروع به کار را داشتید گزینه مناسب را انتخاب “Start Working” را بزنید. در هر یک از پروژه ها یا همان گزارشات ایجاد شده میتوانید پنجره جزییات را مشاهده کنید که در آن مقدار زمان کارکرد و در صورت وجود مقدار درآمد کسب شده را نمایش میدهد. هم چنین این اختیار را دارید که اطلاعات خود را در Timesheet بر روی فایل هایی با فرمت XLS ، CSV و XML ذخیره و در هرجا از آنها استفاده کنید. در هنگام ذخیره میتوانید پروژه های خاصی را برای این کار انتخاب نمایید.

در قسمت های بالا سعی شد تا نرم افزار های رایگان مناسب در زمینه زمان بندی و تهیه گزارشات زمانی را که معرفی کنیم. با این حال اگر شما برنامه های دیگری را نیز در این زمینه و برای سیستم عامل اندروید سراغ دارید لطفا آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران نیز بتوانند در تجربیات شما سهیم شوند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *