برای بروزرسانی به ویندوز 8 آماده شوید

برای بروزرسانی به ویندوز 8 آماده شوید
  • 1391/5/7
  • محمد مفيد
  • 0

ویندوز 8 در 26 اکتبر برای مصرف کنندگان با قیمت 39.99 دلار عرضه خواهد شد. اگر می خواهید به ویندوز 8 مهاجرت کنید، بهتر است هر چه سریعتر خود را آماده کنید. داشتن یک برنامه برای بروزرسانی می تواند بسیاری از خطرات ویندوز کنونی را کاهش دهد. در ادامه برای آنکه ویندوز خود را براحتی بروزرسانی کنید چند پیشنهاد داریم:

سیستم خود را برای سازگاری با ویندوز 8 چک کنید

اولین قدم آن است که رایانه ی خود را بررسی کنید ببینید می تواند ویندوز 8 را بدرستی اجرا کند یا خیر. سیستم مورد نیاز برای ویندوز 8:

  • Processor: 1GHz CPU or faster
  • RAM: 1GB (32-bit) or 2GB (64-bit)
  • Disk space: 16GB (32-bit) or 20GB (64-bit)
  • Graphics: DirectX 9-capable video card with WDDM driver

برای استفاده از فروشگاه ویندوز جدید، به یک صفحه نمایش با وضوح حداقل 768*1024 پیکسل نیاز دارید. همچنین برای استفاده از برنامه ها حداقل وضوح 768*1366 مورد نیاز است.

در هنگام بروزرسانی بصورت خودکار سیستم شما چک خواهد شد. البته می توانید با  Windows 8 Compatibility Center نرم افزار و سخت افزار خود را بصورت دستی بررسی کنید.

جمع آوری درایورهای سخت افزاری

سخت افزار شما ممکن است نیاز به یک درایور مناسب برای ویندوز 8 داشته باشد، بخصوص اگر قطعات واقعاً قدیمی هستند. به وبسایت سازنده ی سخت افزارهای خود مانند پرینتر، پد لمسی، کارت گرافیک و کارت صدا حتما سری بزنید. اگر توانستید درایور مربوط به ویندوز ویستا را پیدا کنید امیدوار باشید که آن ها فرصت برای کار با ویندوز 8 را دارند.

خنک کردن رایانه

آزاد کردن فضای هارد، چک کردن سیستم های امنیتی ویندوز و حتی تمیز کردن فیزیکی سخت افزار باعث می شود تا بروزرسانی سریعتر انجام شود و به ویندوز 8 اجازه می دهد تا برنامه ها را روان تر اجرا کند.

از فایل های شخصی تان Back Up بگیرید

برای از دست دادن اطلاعات شخصی خود در هنگام بروزرسانی ریسک نکنید. از تمام اسناد، عکس ها، موزیک و ویدئوهای خود در یک هارد اکسترنال پشتیبان تهیه کنید و در هنگام بروزرسانی مطمئن شوید که هارد اکسترنال را از رایانه جدا کرده اید. همچنین اگر از desktop e-mail client استفاده می کنید، گرفتن پشتیبان از آن ها را فراموش نکنید. با وجود اینکه کروم و فایرفاکس قابلیت همگام سازی بوک مارک ها را دارند، اما گرفتن یک کپی از بوک مارک ها باعث می شود تا در صدمه دیدن صرفه جویی کنید.

جمع آوری نرم افزارها و License Key آن ها

اگر در حال از ویندوز XP یا ویستا استفاده می کنید، در ویندوز 8 مجبورید تا نرم افزارها را مجدداً نصب کنید. از نرم افزارهایی که نیاز به نصب مجدد دارند لیستی تهیه کنید. همچنین License key نرم افزارها را فراموش نکنید.

غیر فعال کردن برنامه ها

برخی از نرم افزارها مانند iTunes یا فتوشاپ نیاز به Deauthorizeو یا غیرفعال کردن license خود دارند تا بتوانید در هنگام نصب مجدد از آن ها استفاده کنید.

رمز عبور وای فای خود را فراموش نکنید

اگر از رمز وای فایتان مدتی طولانی استفاده نکنید، خیلی راحت آن را فراموش می کنید. قبل از اینکه بروزرسانی را شروع کنید مطمئن شوید که رمز عبور وای فایتان را فراموش نکرده اید. در غیراینصورت ممکن است نتوانید از اینترنت استفاده کنید.

قبل از بروزرسانی سیستم خود را Clone کنید

اگر به هر دلیلی موفق به بروزرسانی سیستم خود نشوید، بازگشت به نسخه ی قدیمی ویندوز تنها انتخاب خواهد بود. کلون کردن سیستم با برنامه هایی مثلClonezilla، Acronis true image و یا Norton Ghost می تواند شما را به ویندوز قدیمی تان بازگرداند.

منبع: cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *