بررسی کامل آفیس 2013 به صورت تصویری

بررسی کامل آفیس 2013 به صورت تصویری
  • 1391/5/8
  • عليرضا شیری
  • 8


با نزدیک شدن تاریخ عرضه‌ی رسمی ویندوز 8 (آبان ماه) مایکروسافت نسخه‌ی از آفیس جدید خود را به عنوان پیش نمایش برای کاربران عرضه کرده است. همان‌طور که در اخبار خواندید، نام این نسخه Office 365 یا Office 2013 می‌باشد. این مجموعه دارای امکانات و قابلیت‌های جدید زیادی است اما مهم‌ترین آن، واسط کاربری است (UI: User Interface) است، ظاهری که درست مثل واسط گرافیکی موزائیک مانند ویندوز 8 است. این محصول برای کامپیوترها (PC) و تبلت‌هایی که از سیستم عامل ویندوز 8 استفاده می‌کنند طراحی شده ولی کاربران ویندوز 7 نیز می‌توانند کار با آن را تجربه کنند. اما نسخه‌های قبلی ویندوز مثل ویستا و XP پشتیبانی نمی‌شود. اما برگردیم به تیتر اصلی، بررسی گسترده‌ی آفیس با تصاویر:

Microsoft Word

 

مایکروسافت رایانش ابری (Cloud Computing) را بسیار جدی گرفته، همان‌‌طور که در ویندوز 8 جدی گرفته است، Office 2013 از سرویس ابری Skydrive به طور پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند. اگر دارای حساب کاربری در Hotmail هستید، حتماً متوجه شده‌اید که 25 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره‌سازی و ویرایش آنلاین فایل‌های آفیس در اختیار شماست. منظور از سرویس ابری Skydrive همین فضای ذخیره‌سازی آنلاین است.

در واقع از این به بعد به راحتی می‌توانید فایل‌ها را باز کرده، ویرایش کرده و سپس روی فضای Skydrive ذخیره کنید. اگر در زمان ویرایش به اینترنت دسترسی ندارید نگران نباشید، Word 2013 یک نسخه از فایل‌ها را روی کامپیوتر شما نگه داشته و به محض اتصال به اینترنت، فایل‌های آنلاین را به روز می‌کند.

 

منوها کم و بیش شبیه منوهای Office 2010 هستند، سمت چپ تمام منوها را در بر می‌گیرد و سمت راست نیز شامل تنظیمات مرتبط با یک موضوع خاص است.

 

تنها تفاوت مهم، واسط کاربری مترو (منظور از Metro UI واسط موزائیک مانند ویندوز 8 است) است که اگر آفیس 2013 را در ویندوز 8 اجرا کنید، آن را مشاهده می‌کنید و بسیار جالب و دوست داشتنی است. تصویر منوی New را مشاهده کنید:

 

PowerPoint 2013

 

منوی آخرین فایل‌ها به صورت مترو در شکل نمایش داده شده:

 

 

قابلیت جدیدی که در تمام مجموعه‌‌ی Office 2013 اضافه شده، نمایش به صورت پرزنتیشن است. نام این قابلیت جالب Presenter view است. در این شیوه‌ی نمایش شما می‌توانید بزرگنمایی را توسط چرخ موس خود، کم و زیاد کنید و اگر وسیله‌ی شما لمسی باشد، می‌توانید برخی اسلایدها را نشانه‌گذاری و مدیریت کنید.

 

Excel 2013

 

با توجه به اینکه برای استفاده از آفیس 2013 باید یک حساب کاربری در Windows Live داشته باشید، تمام تنظیمات شخصی شما، آخرین فایل‌ها و قالب‌ها (templates) در این حساب کاربری ذخیره شده و به طور مداوم با تمام وسایلی که آفیس 2013 روی آن نصب شده، همگام‌سازی می‌شود. بنابراین هر تنظیمی که روی کامپیوتر شخصی خود انجام دهید، روی تبلت ویندوز 8 شما نیز اعمال می‌شود و بالعکس. در اکسل 2013 نیز برخی قابلیت‌های جدید اضافه شده است.

 

OneNote 2013

 

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در آفیس 2013 می‌خواهد نرم‌افزار نگهداری یادداشت خود را بیش از پیش متداول کند. همواره OneNote در سینی ویندوز (بخشی از نوار Task Bar در کنار ساعت و تاریخ را سینی ویندوز یا Windows Tray می‌گویند) قرار دارد. با استفاده از آن می‌توانید به سرعت یادداشت‌هایی برداشته و به حساب کاربری OneNote خود بفرستید. این نرم‌افزار دارای ابزاری برای گرفتن عکس از صفحه نمایش نیز می‌باشد.

 

Outlook 2013

 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در تمام مجموعه‌ی آفیس 2013 اضافه شده، People Card است. همان‌طور که از نام آن متوجه شده‌اید ابزاری است که تمام اطلاعات مرتبط با یکی از افراد موردنظر شما را به سرعت در اختیارتان می‌گذارد. می‌توانید people link را به حساب کاربری خود در Facebook یا LinkIn لینک کنید تا اطلاعات از طریق وب همگام‌سازی شوند.

یک نمونه کارت:

 

Access 2013

 

Publisher 2013

 

منبع: guidingtech

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
  1. واقعا ممنون ولی من یه سوال خیلی مهم دارم که ممکنه با چند سوال به جواب اون سوالم برسم-ممنون میشم جواب بدین-
    اولا با وجود Notepad و Wordpad در خودِ ویندوز دیگه چه احتیاجی به آفیس داریم؟
    دوما میگن که به درد حسابدارها میخوره(میگن دانشجوهای حسابداری باید آفیس داشته باشن)
    من خودم دانشجوی سال اول حسابداری هستم ولی نشده که نیازم بشه و اصلا توی هیچ کتاب و سر هیچ کلاسی تا الآن بحثی درباره آفیس نبوده-من نمیفهمم بدرد کجای حسابداری میخوره؟
    اصلا چرا همه اینقدر تاکید دارن که از آفیس استفاده کنین؟
    بارها شده برای امتحان کردن مردم که ببینم آیا ازش استفاده میکنن یا نه ازشون پرسیدم:
    (شما از آفیس استفاده میکنین؟مثلا Word ؟)میگن نه! میگن اصلا چرا باید داشته باشیمش؟
    به چه دردمون میخوره؟ حتی داستان نویس ها و تایپیست های حرفه ای. خودم هم همین سوال ها برام هست

    1. سلام مهدی جان.
      مهدی جان آخه Notepad و Wordpad برنامه های ادیت خیلی خیلی ساده ای هستن. مثلا شما فرض کن بخای پایان نامه بنویسی. فکر میکنی با Wordpad بشه پایان نامه نوشت؟
      مسلما داری اشتباه میکنی. البته من خودم از گوگل داکز استفاده میکنم واسه کارم. ولی مطمئن باش کسایی که به صورت حرفه ای کار میکنن حتما به برنامه های آفیس احتیاج پیدا میکنن.
      موفق باشی….

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

  3. Word2013 با متن فارسی مشکل داره
    مخصوص فایلهایی که پاورقی دارن
    وقتی فایلی که دارای پاورقی فارسی هست pdf میکنید میبینید که فایل بهم خورده
    و یا وقتی فایل word 2013 رو در word2010 باز میکنید میبینید که فایل بهم خورده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *