بررسی تخصصی iMac ( قسمت دوم )

بررسی تخصصی iMac ( قسمت دوم )
  • 1391/5/10
  • مهدي ده نبي
  • 0

در بررسی نرم افزار و سخت افزار آی مک ، به موارد زیر خواهیم پرداخت :

1 – صفحه نمایش

2 – پردازنده

3 – گرافیک

4 – مشخصات ThunderBolt

5 – دوربین  HDمخصوص FaceTime

6 – Magic Mouse & Magic TrackPad

 

 

 

صفحه نمایش :

 

 

صفحه نمایش آی مک ها با پشتیبانی از تکنولوژی LED-backlit ، روشنایی خارق العاده ای به شما تقدیم می کنند ، طوری که در زیر نور خورشید ، یا حتی با نور شمع هم بتوانید بدون هیچ آزار و اذیتی به کا خود ادامه بدید .

 

صفحه نمایش آی مک 21.5 دارای رزولوشن 1080 * 1920 و آی مک 27 اینچ دارای رزولوشن 1440 * 2560 است که 78 تعداد پیکسل های آن بیشتر از نوع 21.5 اینچی است . پیکسل های بیشتر بدین معنی است که تصاویر را واقعی تر و شبیه تر به زندگی روزمره خواهید دید . کنتراست 1000:1 ، باعث می شود که رنگ ها با جنب و جوش بیشتری نشان داده شده ، و همچنین رنگ های مشکی ، با عمق بیشتری دیده خواهند شد . همچین با نسبت ابعاد 16:9 ، می توانید تصاویر را مانند یک تلویزیون اچ دی تماشا کنید .

صفحه نمایش آی مک با بهره گیری از تکنولوژی in-plane switching ، به شما این امکان را می دهد تا در هر قسمتی از روبروی تلویزون ، حتی اگر در کناره ها باشید بتوانید تصاویر را همانطور که در روبروی تلویزیون می بینید ، ببینید .

پردازنده 4 هسته ای intel :

 

 

آی مک جدید با بهره گیری از پردازنده چهار هسته ای نسل جدید اینتل ، دارای سرعت بیش از 70% نسبت به نسل قدیم آی مک ها است . تمامی مدل های جدید با پردازنده چهار هسته ای i5 و یا در صورت نیاز i7 ارائه می شوند . هم چنین رم دستگاه ها به 16 گیگابایت ارتقا داده شده است .

کارت گرافیک پیشرفته AMD Radeon HD :

آی مک جدید با بهره گیری از کارت گرافیک پیشرفته AMD Radeon HD ، قدرت گرافیک خود را 3 برابر نسبت به نسل قدیم آی مک ارتقا داده است . پس شما می توانید فریم های بیشتری را در هر قانیه از بازی های سه بعدی تماشا کنید ، یا می توانید ویدئوهای HD خود را با سرعت ، دقت و گرافیک بیشتر نسبت به قبل ویرایش کنید .

پورت ThunderBolt :

آی مک جدید با دو پورت ThunderBolt که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 10 GB/S هست ، سرعت بیشتری را به شما ارائه می دهد . این میزان سرعت ، 12 برابر بیشتر از FireWire 800 و 20 برابر بیشتر از USB 2.0 است . همانطور که در مشخصات آی مک ها ذکر کردم ، آی مک 21.5 اینچی دارای یک پورت و 27 اینچی دارای دو پورت ThunderBolt است .

دوربین HD برای FaceTime :

 

به وسیله دوربین آی مک ، میتوانید مکالمه تصویری با کیفیت 720p با دوستان و آشناین تان داشته باشید . تصویر ارسالی به قدری دارای کیفیت است که ممکن است فکر کنید در آن اتاق حاضر هستید . شما می توانید مکالمه تصویری خودتان را با آی مک دیگر ، مک بوک ، آیفون 4 و 4S ، آی پد 2 و آیپاد تاچ نسل چهارم داشته باشید .

Magic Mouse & Magic TrackPad :

 

هنگام خرید آی مک از اپل استور ، میتوانید بین مجیک موس یا مجیک ترک پد یکی را انتخاب کنید ، بدون اینکه هزینه ای بپردازید . در اشکال زیر به بررسی نحوه عمل کرد این دو وسیله و دلیل اینکه عنوان مجیک یا معجزه را بهشان داده شده را بررسی می کنیم :

از چپ به راست به توضیح می پردازم :

1 – در صورتی که قابلیت تک کلید فعال باشد ، هر جای موس که کلیک کنید کار Left Click را انجام خواهد داد .

2 – اگر قابلیت دو کلید فعال باشد ، میتوانید از Right Click هم استفاده کنید .

3 – با کشیدن انگشت روی موس میتوانید روی صفحه حرکت کنید ( هنگام طراحی ، یا وبگردی )

4 – با نگه داشتن Ctrl و بالا و پایین کردن انگشت می توانید زوم کنید .

5 – با کشیدن دو انگشت همزمان به سمت راست یا چپ می توانید به صفحه بعدی یا قبلی بروید .

از ردیف بالا و از چپ به راست توضیح میدم :

1 – حالت کلیک معمولی .

2 – با گذاشتن انگشت شصت روی صفحه و به وسیله چرهاندن انگشت اشاره می توانید عکس ها را بچرخانید .

3 – با کشیدن 4 انگشت به به پایین به لیست برنامه های بز دسترسی خواهید داشت ، همچنین با کشیدن به سمت بالا ، نرم افزارها به کنار رفته و به دسکتاپ دسترسی خواهید داشت .

4 – به وسیله 3 انگشت و حرکت دادن به سمت راست یا چپ به صفحه بعدی یا قبلی خواهید رفت .

5 – به وسیله دو انشگت و حرکت به سمت بالا و پایین ، یا چپ و راست می توانید در امتداد عمودی یا افقی حرکت کنید .

6 – با باز و بسته کردن انگشتان میتوانید روی عکس ها زوم کنید ، یا فونت صفحات را کوچک و بزرگ کنید .

7 – با دوبار لمس کردن هم می توانید Double Click کنید .

8 – با لمس همزمان دو انگشت می توانید Right Click کنید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *