سامسونگ و تولید انبوه حافظه هایی برای گوشی ها که 4 برابر سریعتر از چیپ های موجود هستند

سامسونگ و تولید انبوه حافظه هایی برای گوشی ها که 4 برابر سریعتر از چیپ های موجود هستند
  • 1391/5/17
  • عليرضا شیری
  • 0

کمپانی سامسونگ، پیشرو در عرصه‌ی تولید انواع حافظه‌های سریع در جهان، این بار حافظه‌هایی برای گوشی‌ها و تبلت‌ها تولید می‌کند. این حافظه‌های فلش 4 برابر سریع‌تر از چیپ‌های حافظه‌ی موجود هستند و خوشبختانه به مرحله‌ی تولید انبوه رسیده‌اند.

 

Samsung Pro Class 1500 از نظر سرعت بیشتر شبیه حافظه‌های حالت جامد (SSD) هستند، تعداد اعمال ورودی و خروجی در ثانیه بالغ هنگام خواندن به 3500 عدد می‌رسد و سرعتی برابر با 140 مگابایت بر ثانیه به دست می‌آید. در حالت نوشتن نیز با 1500 عمل ورودی و خروجی در ثانیه (IOPS)، نهایت سرعت 50 مگابایت می‌باشد.

در حالی که سرعت کلاک پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند به 2 گیگاهرتز نزدیک می‌شود و همچنین با توجه به اینکه تعداد هسته‌ها به 4 عدد افزایش یافته، به حافظه‌ی سریع‌تری نیاز است تا عملکرد کلی دستگاه الکترونیکی مطلوب باشد. وظیفه‌ی حافظه‌ی RAM در یک دستگاه الکترونیکی این است که تمام برنامه‌های در حال اجرا را مدیریت کند، اگر در این بخش ضعیف باشد، به خوبی می‌توان کند بودن وسیله را حس کرد. بنابراین حافظه‌های جدید سامسونگ قدم مهمی در بهبود کارکرد گوشی‌ها و تبلت‌ها و البته دیگر وسایلی است که از حافظه‌های داخلی (embedded) استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای رسیدن به این سرعت از چند تکنولوژی مختلف بهره برده است، به عنوان مثال فرآیند تولید 20 نانومتری در تولید حافظه‌ای از نوع quick toggle DDR2.0 استفاده شده است، حافظه‌ای که دارای کنترلر سامسونگ، مبتنی بر یک استاندارد جدید JEDEC می‌باشد.

منبع: tweaktown

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *