اپل با فروش 6 درصد گوشی‌ها و تبلت‌ها، 77 درصد سود این صنعت را به خود اختصاص داد

اپل با فروش 6 درصد گوشی‌ها و تبلت‌ها، 77 درصد سود این صنعت را به خود اختصاص داد
  • 1391/5/19
  • عليرضا شیری
  • 0

بالاخره پس از اتمام ربع دوم سال 2012، اعداد و ارقام جدید بازار فروش گوشی‌ها منتشر شد و بار دیگر شاهد نتیجه‌ی خیره‌کننده‌ی فروش اپل هستیم. این کمپانی در سه ماهه‌ی اخیر توانست 77 درصد سود عملکرد صنعت گوشی‌های هوشمند را به دست آورد. در نمودار زیر رنگ فروش اپل است، آبی نیز فروش سایر کمپانی‌ها را نشان می‌دهد. محور افقی از ربع دوم سال 2007 (2Q.07)شروع شده و تا ربع دوم سال جاری (2Q.12) ادامه دارد.

 

نمودارهای جالبی است، اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که اپل از نظر تعداد تنها 6 درصد گوشی‌ها و تبلت‌های را روانه‌ی بازار فروش کرده است، مخصوصاً در مورد گوشی‌ها که شاهد نزول فروش iPhone بودیم. در مقابل سامسونگ، با موفقیت گوشیGalaxy S III و البته فروش سایر گوشی‌ها، دو برابر اپل فروش داشته است.

 اما تعداد گوشی فروخته شده نشان‌دهنده‌ی سود نیست. درست است که اندروئید اکنون سیستم عامل iOS را به سختی هدف قرار داده و آمار نشان‌دهنده‌ی اقبال عمومی مشتریان به دستگاه‌های اندروئیدی است اما جالب است که اپل در به دست آوردن سود بهتر عمل کرده است. در نمودار زیر مشاهده می‌کنید که سامسونگ علی‌رغم فروش بیشتر تنها 29 درصد سود بازار را به دست آورده در حالی‌که اپل با فروش کمتر، 77 درصد سود بازار را از آن خود کرده است.

منبع: gsmarena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *