دوربینهای هوشمند هم مثل تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل بوده و به زودی عرضه می‌شوند

دوربینهای هوشمند هم مثل تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل بوده و به زودی عرضه می‌شوند
  • 1391/5/20
  • عليرضا شیری
  • 0

 تعدادی از تولیدکنندگان دوربین قبلاً اعلام کرده بودند که می‌خواهند دوربین‌های هوشمند تولید کنند، دوربین‌هایی که با استفاده از چیپ وایرلس (بی سیم) داخلی به شبکه‌های اجتماعی متصل شده و از امکانات به اشتراک گذاری محتوا استفاده کنند. به نظر می‌رسد که Nikon اولین کمپانی است که قصد تولید دوربین هوشمند را دارد. بنابر اطلاعات یک آژانس ارتباطاتی اندونزی، دوربین Coolpix S800 دارای سیستم عامل اندروئید است. بنابر شایعات نسخه‌ی 2.3 اندروئید در این دوربین به کار رفته و با تمام نرم‌افزارهای Play Store سازگار است.

 

لنز 25-250 میلی‌ متری و GPS و WiFi داخلی از دیگر امکانات S800 است. نمایش‌گر 3.5 اینچی آن از نوع OLED می‌باشد. مشخصات خوبی است اما همه چیز به سیستم عامل اندروئید بستگی دارد، اگر نرم‌افزارها و سیستم عامل درست کار کنند، کاربر به سادگی می‌تواند از نرم‌افزارهایی مثل اینستاگرام و Facebook استفاده کرده و عکس‌ها را به اشتراک بگذارد.

عرضه‌ی رسمی گوشی در 22 آگوست صورت می‌گیرد، کمتر از دو هفته به  انتشار مشخصات دقیق گوشی باقی مانده است. آیا ممکن است در آینده دوربین‌های حرفه‌ای (DSLR) نیز به سیستم عامل مجهز شوند؟ احتمال چنین چیزی زیاد است، دیگر کمپانی‌های بزرگ مثل پاناسونیک هم قبلاً اعلام کرده‌اند که دوست دارند از سیستم عامل اندروئید برای دوربین‌های خود بهره برند. سامسونگ هم چنین قصدی دارد و قبلاً در ماه فوریه نام Galaxy Camera را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کرده است.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *