کلیپ و تصاویر خیره‌ کننده از گرافیک بازی Crysis 3

کلیپ و تصاویر خیره‌ کننده از گرافیک بازی Crysis 3
  • 1391/5/22
  • عليرضا شیری
  • 8

سال قبل زمانی که اِپیک گیمز (Epic Games) پیش‌نمایشی از موتور گرافیکی قدرتمند آنریل آنجین 4 (Unreal Engine) ارائه کرد، کمپانی آلمانی Crytek هم بیکار نبود و حالا می‌بینیم که پیش‌نمایشی از بازی Crysis 3 که از موتور گرافیکی CryEngine 3 استفاده می‌کند، منتشر کرده است.

محیط بازی خیره‌کننده است و کمپانی سازنده قسم می‌خورد که کلیپ منتشر شده همان محیط واقعی بازی را نشان می‌دهد. موتور گرافیکی این بازی منعطف است و نسخه‌ی PC کمی با نسخه‌ی PS3 و Xbox متفاوت خواهد بود.

برای مشاهده‌ی کلیپ منتشر شده به Youtube مراجعه فرمائید و يا در آپارات مشاهده كنيد .

وقتی اولین نسخه‌ی بازی Crysis منتشر شد، شاید بیشتر کاربران به این فکر بودند که چه طور باید این بازی سنگین را اجرا کنند؟ اما به هر حال جاذبه‌های گرافیکی Crysisها همیشه کاربران را راضی می‌کرد و البته توقع هواداران روز به روز بیشتر شده است. نسخه‌ی جدید به نظر عجیب می‌رسد چرا که این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان این بازی را روی کنسول‌های بازی فعلی هم اجرا کرد؟ جزئیات گرافیکی بی‌نظیری که در کلیپ منتشر شده به چشم می‌خورد، نشان می‌دهد که این بازی برای کامپیوترهای درجه اول نسل آینده مناسب است نه کنسول‌های فعلی.

پوشش گیاهی با استفاده از Tessellation (تسلیشن یا مفروش‌سازی برای بهبود سطوح هندسی و اضافه کردن جزئیات به کار می‌رود و سطح را طبیعی‌تر نمایش می‌دهد) طبیعی‌تر و زیباتر شده، نورپردازی قوی‌تر و روشنایی کلی محیط واقعی‌تر شده است.

نورپردازی و روشنایی محیط واقعی تر شده است

دو تصویر زیر را مشاهده کنید که در اولی از per-pixel displacement mapping یا ترسیم پیکسلی جابجایی استفاده نشده، در حالی که تصویر دوم با استفاده از این ویژگی واقعی‌تر است:

per-pixel displacement mapping فعال است
per-pixel displacement mapping فعال است

 محیط بازی آن‌قدر خیره‌کننده است که بی‌شک می‌توان گفت که ارزش بازی کردن را دارد. در تصویر زیر قورباغه‌ای را می‌بینید که با استفاده از قابلیت مفروش‌سازی (تسلیشن) سطح پوست آن بسیار طبیعی شده است:

قورباغه ای که با استفاده از تسلیشن رندر شده است
قورباغه ای که با استفاده از تسلیشن رندر شده است

 منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
    1. تنها کرای انجین نیست که داره پیشرفت میکنه
      کریستال انجین و آنریل انجین هم تو نمایشگاه ای تری امسال حسابی سرو صدا کردند

  1. salam.migam ps3 mitune az pasesh bar biad ya na 😀 manye ps3 daram age ru in bazi nakeshe mizanam khurdesh mikonam 😀 .akhar mikeshe ya na /:D

  2. منظورم این هست که بازیهای سه بعدی برای کامپیوتر هم ساخته شده یا فقط ps3 بازیهای سه بعدی رو اجرا میکنه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *