مايکروسافت ويندوز 9 موسوم به ويندوز آبي را کليد زد‎

مايکروسافت ويندوز 9 موسوم به ويندوز آبي را کليد زد‎
  • 1391/5/22
  • ITTeach
  • 7

شايعه شده است که مايکروسافت حال پس از اتمام ساخت و انتشار ويندوز 8 در بين شرکاي خود، مدتي است که پروژه ويندوز 9 موسوم به ويندوز آبي را آغاز نمود است.
اگرچه هنوز هيچ تاييد رسمي از سوي مايکروسافت که نشان دهنده کار بروي پلت فرم بعدي باشد ارائه نشده است، اما شايعه شده که مايکروسافت مدتي قبل از ارائه نسخه RTM ويندوز 8 روند توسعه و ساخت ويندوز بعدي را به جريان انداخته است.
برخي از کارکنان مايکروسافت در شبکه اجتماعي عنوان کرده اند که هنوز هيچ اطلاعات خاص و رسمي از سيستم عامل بعدي منتشر نشده است و علاقه مندان به پيگيري اين موضوع بايد منتظر خبرهايي که بعد از عرضه رسمي ويندوز 8 منتشر خواهند باشند.
با اين حال، اطلاعات به بيرون درز شده حاکي از آن است که ساخت و توسعه پلت فرم موسوم به ويندوز آبي چند ماهيست که کليد خورده است و از سوي ديگر، نسخه مربوط براي تلفن هاي همراه و تبلت ها نيز در دستور کار قرار دارد.
اگرچه مايکروسافت در جريان به اتمام رساندن ساخت ويندوز 8 به يکباره تصميم به نقل مکان از لوگوي سنتي ويندوز را گرفت، اما شواهد نشان مي دهد که مايکروسافت از هم اکنون قصد دارد تا لوگو ويندوز 9 را متفاوت تر، جذابتر و در خور نسل بعدي سيستم عامل خود طراحي و انتخاب نمايد و روند تغيير لوگو را همچنان دنبال کند.
ويندوز 8، براي بسياري از افراد، همچنان همان پلت فرم اي است که بسياري مايل به کار با ماوس و صفحه کليد با آن مي باشند اما با اميدواري بايد بگوييم آنها بايد براي آينده، ذهنيت خود را نسبت به نسل بعدي ويندوز تغيير دهند چراکه اتفاقات جالبتري در ويندوز 9 منتظرشان است.
نکته جالبتر اينجاست که بدليل بازار گرم و پر رونق تبلت ها و سيستم عامل هايشان، به احتمال زياد مايکروسافت مي بايست عرضه نسخه هاي جديدتر سيستم عامل ويندوز خود را حداقل هر 2 سال يکبار به انجام رساند و در اين در حاليست که با عرضه تبلت ساخت اين شرکت با نام Surface روند عرضه نسخه هاي جديدتر سيستم عامل ويندوز تحت تاثير قرار خواهد گرفت.
پيش بيني مي شود نسخه پيش نمايش ويندوز 9 در نيمه دوم سال 2015 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بايد منتظر نشست و ديد که شاهکار بعدي مايکروسافت قرار است چه نويدي را براي همه به ارمفان آورد.

منبع: softpedia

ارسال شده توسط: سيد محمد علي اسلامي

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. واقعا عالی هست

    من هنوز ویندوز 8 رو به طور کامل حشس نکردم دارند ویندوز بعدی رو معرفی می کنند ویندوز بلو اسم خیلی قشنگی هست

    1. والا اینا که ماهنوز اینو امتحان نکردیم هی دارن سری حدید می دن بیرون:)
      من هنوز ویندوز ۸رو نگاه هم نکردم!!!!

  2. هنوز ویندوز 8 تو بازار ایران جا نیفتاده بودکه 9 امد فکر کنم تا ما بیاییم از 8 استفاده کنیم 10و11و12 ویندوز بیاد بازار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *