یوگای لنوو و تاییچی ایسوس، نوت‌بوک‌هایی جالب که به تبلت هم تبدیل می‌شوند

یوگای لنوو و تاییچی ایسوس، نوت‌بوک‌هایی جالب که به تبلت هم تبدیل می‌شوند
  • 1391/5/23
  • عليرضا شیری
  • 0

هفته‌ی گذشته شایعاتی منتشر شد که نشان میداد لنوو (Lenovo) روی تبلتی با سیستم عامل Windows RT کار می‌کند، تبلتی که با پلتفرم ARM طراحی شده و نسخه‌ی مخصوص ARM ویندوز 8 یا به عبارت دیگر ویندوز RT را به دوش می‌کشد.

طرح محصول همان طرح اولیه‌ای است که در نمایشگاه CES سال 2012 نمایش داده شد، منظور مدل IdeaPad Yoga است، اما در ابتدا قرار بود از پردازنده‌ی اینتلی Core i5 در آن استفاده شود ولی حالا به نظر می‌رسد که یکی از پردازنده‌های Tegra 3 محصول NVIDIA در آن به کار برده شده و ویندوز 8 با ویندوز RT جایگزین گشته است. 

بنابر اخباری که ABC News منتشر کرده، قرار است دو مدل از این تبلت روانه‌ی بازار شود، نسخه‌ای که از پلتفرم تگرا 3 استفاده می‌کند، 2 برابر نسخه‌ای که Core i5 قدرتمند اینتل را به دوش می‌کشد، شارژ باتری نگه می‌دارد.

زمان عرضه نیز تقریباً هم‌زمان با ورود رسمی Windows 8 به بازار مصرف‌کننده یعنی روز 26 اکتوبر است. هفته‌ی پیش لنوو اشاره‌ای به ساخت تبلتی با ویندوز RT کرده بود اما از افشای جزئیات بیشتر خودداری کرد.

نکته‌ی جالب در مورد تبلت یوگا این است که قابلیت تبدیل به یک اولترابوک را نیز دارد. این وسیله به صورت یک لپ‌تاپ عادی هم قابل استفاده است و می‌توان صفحه‌نمایش را به عقب باز کرده و نوت‌بوک را به یک تبلت تبدیل کرد. در این حالت می‌توان نوت‌بوک را به شکل یک تبلت استفاده کرده و از قابلیت‌های لمسی ویندوز 8 نیز بهره‌مند شد.

قیمت نسخه‌ی اینتلی 1199 یورو یا 1880 دلار آمریکاست.

قابل ذکر است که ASUS نیز روی محصول مشابهی کار می‌کند، قبلاً در نمایشگاه Computex در ماه ژوئن نیز آن را نشان داده بود. محصول ایسوس از پردازنده‌ی اینتلی با معماری Ivy Bridge استفاده می‌کند و نام آن TAICHI است. تاییچی دارای دو صفحه‌نمایش 13.3 اینچی و 11.6 اینچی می‌باشد. هر دو صفحه‌نمایش رزولوشن فوق‌العاده‌ای دارند و 1080p هستند. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر معمولی است و صفحه‌نمایش کوچک‌تر به عنوان نمایش‌گر لمسی تبلت ایفای نقش کرده و به طور کامل از استایلوس پیشتیبانی می‌کند.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *