مدیریت اطلاعات از طریق NCollector Studio

مدیریت اطلاعات از طریق NCollector Studio
  • 1391/6/2
  • امیر امام جمعه
  • 0

شاید برای شما هم در مواقعی پیش آمده است که بسیار ضروری باشد تا به اطلاعات و اسناد مورد نیاز خود به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید. در چنین مواقعی ابزار هایی مثل Teleport Pro بسیار مفید واقع میشوند اما باید برای استفاده از آنها مبلغ نسبتا زیادی را نیز پرداخت کنید. اما همیشه راه های دیگری نیز وجود دارد. NCollector Studio Lite یک برنامه رایگان است که به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات را از مقاصد مشخصی جمع آوری کنید و پس از دانلود آنها بر روی سیستم خود به آسانی در هر زمانی و بدون اتصال به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. شما میتوانید انواع مختلفی از فایل ها را دانلود کنید که شامل ویدیو ها ، اصوات ، اسناد و تصاویر میشود. هر یک از این موارد که از سایت های مختلفی دانلود شوند بر روی سیستم شما بایگانی میگردند. با امکاناتی مثل مرورگر آفلاین و گزینه هایی برای جستجو تخصصی شما میتوانید این برنامه را همانند زمانی تصور کنید که به اینترنت اتصال دارید.

پس از این که نصب برنامه به اتمام رسید شما با صفحه خوش آمد گویی و رابطه کاربری بسیار دوستانه مواجه میشوید. از این قسمت که داشبورد نامیده میشود میتوانید به قسمت های مختلف که از طریق کاشی های گوناگون مشخص شده اند دسترسی داشته باشید. هم چنین ستون سمت چپ به شما کمک میکند تا پروژه های خود را نمایان کنید. در این برنامه تصاویر میتوانند از سه طریق مختلف دانلود شوند که بستگی به نوع منبع دانلود دارد. اولین گزینه دانلود تصویر از موتور های جستجو آنلاین میباشد که میتوان موارد محبوبی مثل Google و Bing را مثال زد. کلیک بر روی گزینه مربوط به تصاویر برای هر موتور جستجو میتوانید محتوای مورد نظر را دانلود کنید. البته از این طریق میتوانید فایل های دیگر مثل ویدیو ها و اسناد را نیز دانلود کنید. اگر قصد دارید فقط یک صفحه از وب سایت را دانلود کنید بر روی گزینه Browse Single Page Offline کلیک کنید که به شما این امکان را میدهد تا در حالت آفلاین نیز قادر به مشاهده آن تصویر باشید. هم چنین قابلیت دیگری با نام Browse News/Blog کمک میکند تا آپدیت های مربوط به یک صفحه را نیز به لیست دانلود های خود اضافه نمایید.

از طریق سیستم Mirror Website قابلیت های دیگری را در اختیار دارید که مربوط به صفحات اینترنت میشود و به طور کلی میتوانید از اطلاعات موجود در یک صفحه نسخه بازآوری را تهیه کنید. طریق دانلود فایل ها به صورت گام به گام است و در هر مرحله شما باید ویژگی های پروژه خود را مثل نام ، آدرس اینترنتی ، جزییات و نوع فایل را مشخص کنید. در آخر پس از انجام کار گزینه Start را بزنید. شما میتوانید چندین لینک منبع را برای یک پروژه در نظر بگیرید که برای این کار میتوانید از طریق گزینه Add More اقدام نمایید.

در گام بعدی میتوانید چند نوع فایل را برای پروژه خود برگزینید. از این طریق و انتخاب فرمت های مختلف اطلاعات گوناگونی از صفحه های اینترنتی دانلود میشود.

برای انتخاب فرمت هایی مثل PDF و DOC باید آنها را از قسمت Documents Option فعال نمایید. از این طریق میتوانید در زمان صرفه جویی کنید و دیگر نیاز نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید.

سپس نوار مربوط به لودینگ برای شما ظاهر میشود و به شما مقدار کار انجام شده مربوط به کل پروژه را نشان میدهد. البته فرمت های مختلف فایل ها نیز نوار بارگذاری مربوط به خود را دارند.

البته توجه کنید این نرم افزار دارای دو نسخه میباشد. NCollector Studio Lite که نسخه رایگان است و NCollector Studio که نسخه پولی میباشد. ما در اینجا از نسخه رایگان استفاده کردیم و پاسخگوی بسیاری از نیاز های کاربرانی عادی است اما اگر قصد دارید از امکانات بیشتری بهره بگیرید نسخه خریداری شده را در پیش رو دارید. این برنامه بر روی ویندوز های 8 ، 7 ، Vista و XP پشتیبانی میشود.

دانلود NCollector Studio

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *