بررسی بازی Fieldrunners 2

بررسی بازی Fieldrunners 2
  • 1391/6/5
  • امیر امام جمعه
  • 0

نسخه اصلی بازی Fieldrunners در حدود یک سال پیش عرضه شد. شاید بتوان گفت این بازی یکی از اولین عناوین در زمینه tower defense بر روی سیستم عامل iOS بوده است. به همین جهت تاکنون توانسته است محبوبیت بسیار زیادی را در میان کاربران کسب کند. و اما سازنده این بازی یعنی Subatomic Studios نسخه دیگری از این ژانر را منتشر کرده است و گفته کاربران میتوانند در آن لذت بیشتری را نسبت به نسخه های قبلی تجربه کنند.

عنوان

Fieldrunners 2
پلتفرم
iOS
توسعه دهنده
Subatomic Studios, LLC
تاریخ عرضه
July 19, 2012
امتیاز
9+
حجم
43.5MB
قیمت
$2.99

گیم پلی

 در این بازی شما تعدادی وسیله جنگی و یا برج در اختیار دارید که با گذشت بازی میتوانید تعداد بیشتری از آنها را از طریق امتیاز بدست آورده در اختیار بگیرید. البته تعداد معینی مکان نیز برای هر وسیله دارید و باید بسته به نیاز خود وسایل مورد نظر را قبل از شروع بازی انتخاب کنید. بعد از شروع بازی کاربر باید وسایل یا برج های خود را از طریق قابلیت drag&drop در جای مشخص قرار دهد. در این نسخه از بازی مسیر دشمنان شما از طریق پیکان هایی مشخص میشود. این پیکان ها در زمانی پدیدار میشوند که شما قصد قرار دادن برج جدیدی را داشته باشید و به شما کمک میکند تا آنها را در جایگاه های مناسب قرار دهید.

دشمنان شما پس از گذشت چند ثانیه از شروع بازی شروع به ظاهر شدن میکنند. چند ثانیه اولیه در هر مرحله به شما کمک میکند تا برج های خود را به سرعت بنا کنید. برج های مختلف دارای قدرت و قیمت های گوناگون هستند و وقتی که پول شما تمام میشود باید صبر کنید تا چند عدد از دشمنانتان کشته شوند و پول کافی بدست آورید. هم چنین در سوی دیگر دشمنان و وسایل نقلیه مختلف حریف دارای امتیاز های متفاوتی است و شما با از بین بردن هر یک به آن دست پیدا میکیند. با استفاده از پولی که جمع میکنید میتوانید برج های خود را ارتقا نیز بدهید. بیشتر برج ها میتوانند دوبار پس از خرید ارتقا داده شوند. شما نمیتوانید محل برج ها را عوض کنید ولی امکان این را دارید تا برج های خود را به فروش برسانید و از این طریق کمی پول نیز بدست آورید که بسیار کمتر از پولی میباشد که صرف خرید آن شده است.

با انتخاب کردن هر برج موارد مربوط به آن نمایش داده میشود که شامل ارتقا دادن ، فروش و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن میباشد. اندازه دایره ای که با این کار نمایش داده میشود مشخص کننده مساحتی است که این برج پوشش میدهد. بازی Fieldrunners 2 هم چنین موارد ویژه ای را نیز در خود جای داده است که در طول بازی در اختیار قرار خواهند گرفت. هر چقدر که امتیاز بیشتری را کسب کنید تعداد زیادتری از این آیتم ها در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

Fieldrunners 2 یک بازی بسیار سرگرم کننده میباشد که بر پایه موارد بسیار اصولی میباشد. برای مثال شما در حالت Survival میتوانید بیشتر از نیم ساعت را فقط برای یک مرحله اختصاص دهید که در هر بار 60 مرحله را دارا میباشد. البته اگر قصد ندارید که وقت زیادی را برای این بازی سپری کنید میتوانید حالت Sudden Death را انتخاب نمایید. در این حالت بازی بسیار سخت تر میشود و شما فقط برای چند ثانیه میتوانید دشمنان خود را تحمل کنید.

صدا و گرافیک

در نسخه دوم Fieldrunners شاهد تغییراتی بسیار خوب گرافیکی در کنار کارکتر های انیمیشنی میباشیم. حتی طراحی برج ها و کاربرد های مختلف آنها بسیار جذاب و عالی است. محیط بازی بسیار چشم نواز است و در نمایشگر های Retina هم بسیار خوب جلوه میدهد. البته باید گفت که گرافیک بر روی آیفون کمی فرق دارد ولی در طول بازی نیازی به دقت کردن بر روی جزییات بازی نمی باشد. متاسفانه نسخه مخصوص این بازی برای iPad در دسترس نمیباشد. ولی با این حال نیز نسخه مربوط به آیفون بر روی new iPad نیز به خوبی جلوه میدهد.

مزیت ها : طولانی بودن زمان بازی ، گرافیک بسیار مناسب

معایب : تنها نسخه آیفون در دسترس است

دانلود : iOS

منبع : GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *