آموزش ساخت PDF دارای صدای پس زمینه

آموزش ساخت PDF دارای صدای پس زمینه
  • 1391/6/5
  • عليرضا شیری
  • 1

معمولاً وقتی می‌خواهیم فایلی را در یک سیستم عامل دیگر و یک کامپیوتر دیگر مشاهده کنیم، فرمت PDF مشکل‌گشاست. معمولاً به هم ریختن چیدمان صفحه و فنت در PDF پیش نمی‌آید. اما PDF اشکالاتی هم دارد. مثلاً افکت‌های بین صفحات حذف می‌شود. در این مقاله به بررسی نرم‌افزار PDFrizator می‌پردازیم. کار این نرم‌افزار این است که افکت تغییر صفحه و موسیقی پس زمینه را در فایل PDF حفظ می‌کند.

ابتدا باید مجموعه‌ای از تصاویر یا یک فایل PDF آماده را وارد نرم‌افزار کنیم. وارد کردن تصویر از وب‌سایت‌هایی مثل Picasa، Flickr، Twitpic، Bing Images و فروشگاه Windows Azure، SoundCloud و Google Images نیز امکان‌پذیر است. انواع فرمت‌های تصویری مثل gif، png، jpg و همچنین فرمت‌های کتابی مثل cbr و cbz را هم می‌توان به PDF تبدیل نمود.

هنگام نصب هم می‌توان نرم‌افزار را به صورت معمولی نصب کرد و هم می‌توان آن را به صورت پرتِبِل (منظور همان واژه غلط پرتابل است) نصب نمود. وقتی نرم‌افزار نصب شد، واسط گرافیکی کامل آن نمایش داده می‌شود. قابلیت‌های اصلی در نوار ابزار قرار دارد و بخش‌های Resources و Page editor در تب‌های مربوطه در سمت چپ واقعند. قاب سمت چپ برای انتخاب منابع از روی سیستم و یا از اینترنت به کار می‌رود. می‌‌توان جست‌وجو کرد و تصاویر و موزیک‌ها را به محیط کاری اضافه نمود. پنل میانی برای کنترل ساده‌تر PDFها و تصاویر کاربرد دارد.

یادتان باشد که حالت نمایش Presentation Mode در General Options در نوار سمت راست را فعال کنید. 

برای واردر کدرن تصاویر از سرویس‌های آنلاین باید از تب Internet استفاده کنید، این تب در General Category واقع است. می‌توانید اندازه، رنگ و نوع را از منوی Options انتخاب کنید. وقتی موس را روی تصویری نگه دارید، مسیر آن مشخص می‌شود و اگر روی آن دبل کلیک نمایید، به منابع اضافه می‌گردد.

 

به همین ترتیب می‌توانید موزیک‌ها را هم از کامپیوتر شخصی خود یا از اینترنت به محیط کار اضافه کنید. برای جست‌وجو در اینترنت باید از سرویس ابری SoundCloud استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید موزکی مناسب کار شماست، می‌توانید در محیط نرم‌افزار آن را پخش کنید. نهایتاً مسیری که موزیک پس زمینه در آن قرار دارد باید در قسمت مربوطه در نوار سمت راست مشخص گردد. 

می‌توان صفحه‌ها و تصاویر را در فایل PDF قرار داد. استفاده از منابع مختلف امکان‌پذیر است.

نرم‌افزار PDFrizator برای ایجاد فایل‌های PDFی که دارای صدا، تصویر و صفحات مختلفی هستند، بسیار مفید است. این نرم‌افزار در سیستم عامل‌های ویندوز XP، 7، 8 و Vista قابل استفاده است.

برای دانلود PDFrizator به اینجا مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *