آموزش بکارگیری ابزار Disk Defragmenter در ویندوز 8

آموزش بکارگیری ابزار  Disk Defragmenter در ویندوز 8
  • 1391/6/8
  • سعيد
  • 5

Disk Defragmenterin and Optimize Drives Windows 8

ابزار بهینه سازی درایو هاردیسک در ویندوز 8

در ویندوز 8، نام بسیاری از ویژگی های ویندوز 7 تغییر کرده است.

برای مثال ما بروز رسانی را در ویندوز 7 ( Windows Anytime Upgrade ) می نامیم که برای دریافت لحظه ای بسته های ارتقاء ویندوز استفاده می شود ولی این قسمت در ویندوز  8 (Add Features) نامیده و به آن افزودن ویژگی می گویند.


این بار مایکروسافت اسم نرم افزار Disk Defragmenter در ویندوز 7 رو به نام جدید Optimize Drives در ویندوز 8 تغییر داده است… ما واقعا نمیدونیم این تغییر نام ها که از ویندوز اکس پی xp به ویستا و سون و حالا هم ویندوز 8 سرایت کرده چه لزومی دارد.. به هر حال موضوع بحث امروز ما این نیست اما اگر شما به دنبال این ابزار در ویندوز 8 هستید , باید دنبال این نام (Optimize Drives) باشد .در ویندوز 8، شما می توانید از نوار Charms bar و کادر جستجو برای دسترسی به بهینه سازی درایو  Optimize Drives استفاده کنید.خوشبختانه شما هنوز می توانید با نام Disk Defragmenter نیز آن را پیدا کنید.


optimize-drives


همچنین راه دیگری که شما می توانید به ابزار بهینه سازی هارد دسترسی پیدا کنید رفتن به My Computer و انتخاب یکی از درایو ها …

سپس بر روی تب مدیریت (Manage tab ) کلیک و ابزار Optimize را انتخاب کنید.


defragment-drive


پنجره نرم افزار بهینه سازی Optimize Drives برای شما نمایش می یابد. در اینجا شما لیست درایو ها به همراه اطلاعات و با کلیک بر روی  Analyze میزان پراکندگی فعلی دیتاها را ببینید.


percent-fragmented


در ویندوز 8، هر درایو به صورت خودکار یکبار در هفته برای بهینه سازی (Optimize Drives) مورد بازبینی قرار می گیرد.اما اگر شما می خواهید این کار را به صورت دستی و زمان دلخواه انجام بدهید هم اکنون می توانید بر روی دکمه بهینه سازی Optimize کلیک کنید.


manual-defrag


با این کار روند Defrag کردن به صورت دستی شروع می شود و شما خواهید دید که فایل های پراکنده و تکه تکه شده بر روی هاردیسک چطور شروع به نظم گیری و بهینه شدن می شوند.سپس می توانید با کلیک روی دکمه Analyze اطلاعات تجزیه و تحلیل را به روز رسانی کنید .


diskdefrag-files

این یک نمونه تصویر از فعالیت  نرم افزارهای بهینه ساز است

خب شاید شما بخواهید برنامه بهینه سازی درایو هاردیسک (Optimize Drives) رو به صورت دلخواه برنامه ریزی کنید…؟

برای این کار در قسمت scheduled optimization بر روی گزینه  تنظیمات Change settings کلیک کنید.


change-schedule


شما در این قسمت میتوانید برنامه بهینه سازی Optimize را کاملا خاموش و غیر فعال کنید و یا بهینه سازی خودکار را به صورت روزانه هفتگی و ماهیانه تنظیم کنید. همچنین می توانید این تنظیمات را برای تمام درایو ها یا فقط یک درایو خاص اعمال کنید.

برای این کار روی دکمه Choose  کلیک کنید. درایو مورد نظر تون رو انتخاب کنیدو تنظیمات دلخواه رو انجام بدهید.همچنین می تونید مشخص کنید در هنگامی که درایو جدیدی اضافه شد ابزار بهینه سازی برای آن نیز اجرا شود.


optimize-new-drives


همه ما به ابزار بهینه سازی (Optimize Drives) در ویندوز 8 نیاز داریم. و این برای همه است از یک کاربر معمولی و مبتدی تا متخصص . برای بیشتر مردم تنظیمات بهینه سازی خود کار خوب و مفید است اما شما امکان تغییر تنظیمات را دارید تا هر کسی با توجه به نیاز خود از استفاده از آن لذت ببرد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. مطلب کامل‌تر میشد اگر آدرس فایل اجرایی دیسک دی‌فراگمنت رو مینوشتید..‌.
    متاسفانه مثه ویندوزهای قبلی از طریق سیستم۳۲ قابل اجرا نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *