قیمت DRAM (رم های معمولی کامپیوتر) همچنان کاهش می‌یابد

قیمت DRAM (رم های معمولی کامپیوتر) همچنان کاهش می‌یابد
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 0

تایوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان حافظه‌های DRAM است و طبق گزاراشات، قیمت فروش DRAM مرتباً کاهش یافته است. به عنوان مثال قیمت فروش DRAM نسبت به آنچه در قراردادها ذکر شده بود، تنها در ماه آگوست حدود 8 درصد کاهش یافته است.

بنابر گزارش MarketWatch در حال حاضر قیمت DRAM به پایین‌ترین حد خود در 5 ماه اخیر رسیده، گزارش دیگری از DRAMeXchange نشان می‌دهد که یک حافظه‌ی 4 گیگابایتی DRAM، در هفته‌ی گذشته 18.75 دلار به فروش می‌رسید و احتمالاً در این هفته قیمت آن به 18 دلار کاهش پیدا کند.

اما علت چیست؟

معمولاً در ماه سپتامبر (مصادف با شهریور هر سال) قیمت DRAM به دلیل افزایش نیاز بازار، بالا می‌رود. به هر حال فروش محصولات کامپیوتری با توجه به نزدیکی سال نوی میلادی افزایش دارد. اما امسال با توجه به بحران اقتصادی مقدار تولیدات و منابع بیش از نیاز بازار بوده و به همین علت قیمت DRAM کاهش داشته است. در واقع فروش بازار افزایش کمی داشته و یا اصلاً افزایش نداشته است.

حتی عرضه‌ی Windows 8 و محصولات ویندوزی جدید هم کمکی به صنعت DRAM نکرده و قیمت‌ها روز به روز کاهش یافته، لذا زمان خوبی است برای کاربرانی که می‌خواهند حافظه‌ی وسایل خود را ارتقا دهند.

در ایران هم قیمت RAM کاهش داشته و به نظر زمان خوبی برای ارتقا یا خرید RAM است. در صورتی که سیستم جدیدی جمع می‌کنید هم در خرید رم صرفه‌جویی نکنید!

منبع: tomshardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *