IFA: لپ‌تاپ‌های سری IdeaPad S محصول Lenovo باریک‌تر و ارزان‌تر می‌شوند

IFA: لپ‌تاپ‌های سری IdeaPad S محصول Lenovo باریک‌تر و ارزان‌تر می‌شوند
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 0

در نمایشگاه IFA 2012 کمپانی معروف Lenovo محصولات جدید خانواده‌ی IdaePad S را رونمایی کرد. از مشخصات کلی محصولات جدید می‌توان به ضخامت کمتر و قیمت بهتر آنها اشاره نمود.

سری S شامل محصولاتی می‌شود که از نظر سرعت و کارایی قوی‌تر از نِت‌بوک‌ها هستند و در عین حال میزان مصرف انرژی و مدت زمانی که می‌توان با باتری کار کرد، نسبت به نوت‌بوک‌های معمولی بهتر است.

مدل‌های IdaePad S300، S400 و S 405 همه قیمت‌های مناسبی دارند.

 

هر سه مدل دارای ضخامت 21.9 میلی متر هستند و وزنشان حدود 1.8 کیلوگرم می‌باشد. تمام محصولات سری S از پردازنده‌های نسل سوم Intel Core i و یا یکی از مدل‌های سری A محصول AMD بهره می‌گیرند. بدنه‌ی همه‌ی مدل‌ها پوشش فلزی زیبایی دارد. این خانواده در رنگ‌های مختلفی مثل قرمز، نقره‌ای، خاکستری و صورتی ملایم تولید می‌شود.

S300 و S400 دارای پردازنده‌ی اینتلی Core i3 و یا Core i5 هستند اما مدل S405 از APUهای (ترکیب CPU و GPU است) 4 هسته‌ای AMD (سری A8) نیز می‌تواند استفاده کند. تمام مدل‌های 500 گیگابایت هارد دیسک دارند، برای S405 فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی هم قابل انتخاب است. دو مدل S400 و S405 یک انتخاب دیگر هم برای فضای ذخیره‌سازی دارند و هر دو دارای 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع دیسک حالت جامد یا SSD هستند که زمات بوت شدن سیستم عامل و سرعت پاسخ‌گویی نرم‌افزارها را بهبود می‌بخشد.

همه‌ی محصولات با سیستم عامل Windows 7 نسخه‌ی Home Peofessional عرضه می‌شوند و می‌توان آن را به ویندوز 8 نیز ارتقا داد. قابلیت Instant On که برای دسترسی سریع به اینترنت توسط Lenovo معرفی شده نیز در این مدل‌ها به کار رفته است.

قابلیت دیگر نجات سیستم عامل در صورت بروز مشکل است، OneKey Rescue System برای برگرداندن اطلاعات از دست رفته به کار می‌رود. صفحه کلید AccuType در این محصولات به کار رفته که با استفاده از کلیدهای گرد به راحتی می‌توان با آن تایپ کرد. تاچ‌پد محصولات سری S قابلیت‌هایی برای کار با ویندوز 8 (بزرگنمایی و اسکرول کردن) دارد.

صفحه نمایش هر یک از محصولات سری S تا 14 اینچ قابل انتخاب است. خروجی تصویری HDMI، تأییدیه تکنولوژی صوتی Dolby Advanced Audio v2 و بلندگوهای استریو، از جمله امکانات صوتی تصویری این سری است.

قیمت این محصولات از 499 دلار شروع می‌شود و بسته به انتخاب آپشن‌های متعدد افزایش می‌یابد. در آمریکا اکنون می‌توان این محصولات را تهیه کرد و برای سایر کشورها باید کمی صبر کنید.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *