IFA: مدل های ATIV Smart PC و ATIV Smart PC Pro دو کامپیوتر هوشمند جالب محصول سامسونگ

IFA: مدل های ATIV Smart PC و ATIV Smart PC Pro دو کامپیوتر هوشمند جالب محصول سامسونگ
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 1

کامپیوتر هوشمند، اصطلاح جدیدی که سامسونگ برای نام‌گذاری دو محصول جدیدش انتخاب کرده است. ATIV Smart PC و ATIV Smart PC Pro نام دو محصول جدید سامسونگ است که به تازگی در نمایشگاه IFA رونمایی شده‌اند. صفحه نمایش این تبلتها 11.6 اینچی است و در کنار یک صفحه کلید قرار می‌گیرد. بنابراین شبیه دیگر محصولات تبدیل شونده است و همیشه می‌توان از یک صفحه کلید کامل و راحت استفاده کرد. 

از دادگاه اخیر سامسونگ و اپل خیلی نگذشته اما به تصویر بالا دقت کنید، خیلی شبیه به دو تبلت اندروئیدی ASUS یعنی Transformer Prime و Transformer است. البته به تبلت ویندوزی سامسونگ که اخیراً معرفی شد (یعنی ATIV Tab 10.1) هم خیلی شبیه است و شاید تنها فرق آن یک صفحه کلید سخت‌افزاری است که به کمک آن می‌توان به راحتی از ویندوز استفاده کرد.

این تبلت به همراه صفحه کلیدی که می‌توان آن را جدا کرد و قلم استایلوس S Pen برای نوشتن روی تبلت، هم با ویندوز جدید 8 سازگار است و هم با نسخه‌ی قبلی که هنوز خیلی طرفدار دارد.

صفحه نمایش 11.6 اینچی رزولوشن فوق‌العاده‌ای ندارد و در واقع 1366 در 768 پیکسلی است ولی سایر مشخصات سخت‌افزاری جالب است.

مدل Smart PC که دارای پردازنده‌ی ضعیف‌تری است، از ATOM Intel استفاده می‌کند، RAM آن 2 گیگابایت است، اتصالات ایترنتی نسل سوم و چهارم را پشتیبانی کرده و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. خروجی HDMI و دوربین 8 مگاپیسکلی از دیگر امکانات آن است. بنابر اعلام سازنده، در صورت استفاده از باتری می‌توان 13 ساعت با این تبلت کار کرد.

مدل قوی‌تر یعنی Smart PC Pro از پردازنده‌ی بسیار قوی‌تر Core i5 استفاده می‌کند. 4 گیگابایت حافظه‌ی RAM و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD (دیسک حالت جامد که بسیار سریع‌تر از هارد دیسک است)، صفحه نمایشی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل،  پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0 و خروجی HDMI از مشخصات سخت‌افزاری آن است. دوربین آن 5 مگاپیکسلی است و در نهایت شارژ باتری است که مثل مدل ضعیف، زیاد نمی‌توان با تبلت کار کرد.

در مورد قیمت و زمان عرضه هنوز رسماً خبری منتشر نشده اما با توجه به عرضه‌ی ویندوز 8 ، خیلی نباید صبر کنیم.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *