IFA: رونمایی رسمی فبلت جدید سامسونگ، Galaxy Note 2 در نمایشگاه IFA

IFA: رونمایی رسمی فبلت جدید سامسونگ، Galaxy Note 2 در نمایشگاه IFA
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 0

سامسونگ بالاخره فبلت Galaxy Note 2 را به طور رسمی در نمایشگاه IFA 2012 رونمایی کرد. منظور از فبلت گوشی‌های بسیار بزرگی است که صفحه نمایشی در حد و اندازه‌ی تبلت دارند. اولین سوالی که شاید برای هواداران سامسونگ در آمریکا پیش بیاید این است که با توجه به دادگاه اخیر اپل و سامسونگ و ممنوعیت فروش برخی محصولات آن در آمریکا، آیا این فبلت در آمریکا هم به فروش می‌رسد یا نه؟ این فبلت در ابتدا به صورت بین‌المللی عرضه می‌شود و مدتی بعد در آمریکا البته با برخی محدودیت‌ها و مشکلات به فروش می‌رسد. 

دیروز صبح Galaxy Note 2 رونمایی شده است. صفحه نمایش زیبای 5.5 اینچی که می‌توان از قلم الکترونیکی استایلوس (Stylus) برای کار با آن استفاده کرد، سیستم عامل اندروئید 4.1 یا Jelly Bean، 2 گیگابایت حافظه‌ی RAM و پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز از مشخصات سخت‌افزاری و نرم افزرای آن است.

قلم استایلوس کمی ضخیم‌تر شده و نوک آن بهتر ساخته شده و در بدنه‌ی فبلت مکانی برای آن در نظر گرفته شده است. ضخامت فبلت علی‌رغم اینکه صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به Galaxy Note دارد، همان مقدار قبلی یعنی 9.4 میلی متر است. وزن فبلت حدود 180 گرم است.

Galaxy Note 2 در دو رنگ ساخته می‌شود، مقدار حافظه‌ی داخلی نیز 16، 32 و یا 64 گیگابایت است. رزولشون صفحه نمایش نیز 1280 در 720 پیکسل می‌باشد.

نکته‌ی مهم دیگر باتری است که ظرفیت شارژ آن افزایش یافته و به 3100 میلی آمپر ساعت رسیده است. البته شارژ شدن فبلت سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی صورت می‌گیرد.

بلوتوث، WiFi، NFC و سرویس اینترنتی 4G از راه‌های ارتباطی و اتصالات فبلت است.

بیشترین تغییرات در زمینه‌ی نرم‌افزاری است. سامسونگ بهینه کردن نرم‌افزار نوت‌برداری دیجیتالی را ادامه داده است. به محض خارج کردن S Pen از بدنه‌ی دستگاه، نرم‌افزار نوت‌برداری باز می‌شود تا سریعاً بتوانید یادداشت کنید.

با نگه داشتن کلید کنار گوشی و چرخاندن به سمت بالا، Quick Command یا دستور سریع باز می‌شود. به کمک آن می‌توانید نام نرم‌افزار یا بخش‌های مربوط به تنظیمات فبلت را با S Pen بنویسید و سریعاً به نرم‌افزارها و تنظیمات دسترسی پیدا کنید. کارایی آن بسیار خوب و پیشرفته است، مثلاً می‌توانید با دست‌خط خود بنویسید: @Paul، و سپس یادداشت کوتاهی بنویسید، یک ایمیل برای شما باز می‌شود که آدرس طرف مقابل یعنی Paul به عنوان گیرنده انتخاب شده و می‌توانید یادداشت خود را پیست کنید و برای او ارسال کنید.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *