IFA: سه اولترابوک جدید Satellite توسط توشیبا رونمایی شد

IFA: سه اولترابوک جدید Satellite توسط توشیبا رونمایی شد
  • 1391/6/9
  • عليرضا شیری
  • 0

دیروز تبلت هیبریدی U925t رونمایی شده و امروز نوبت سه اولترابوک جدید از Toshiba است. دو مدل جدید U945 و P845t را می‌توان در دسته‌ی اولترابوک‌ها قرار داد اما مدل سوم یعنی S955 خیلی به اولترابوک‌ها شبیه نیست.

ضعیف‌ترین مدل U945 اولترابوکی است که ارزان‌تر است و مدل بعدی P845t است که علاوه بر صفحه نمایش لمسی، سخت‌افزار خوبی هم دارد.

اما مشخصات سخت‌افزاری دقیق مدل‌ها را بررسی می‌کنیم. مدل رده پایین U945 دارای صفحه نمایش 14 اینچی است که برخلاف مدل‌های قبلی توشیبا، بدنه‌ی آلومینیومی ندارد و از پلاستیک مقاوم برای ساخت آن استفاده شده است. این اولترابوک را می‌توان با پردازنده‌ی Core i3 و Core i5 سفارش داد، هارد دیسک 500 گیگابایتی در کنار 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD فعالیت می‌کند و سرعت بوت و خاموش شدن سیستم را بهبود می‌بخشد. 3 پورت USB و خروجی تصویری HDMI و در نهایت پورت Ethernet از دیگر مشخصات این اولترابوک است.

مدل حرفه‌ای‌تر S955 است که باریک و سبک بوده و نسبت به نسل قبلی خود 30 درصد باریک‌تر شده است. پردازنده‌ی Core i5، حافظه‌ی 8 گیگابایتی RAM، فضای ذخیره‌سازی 750 گیگابایتی و سیستم صوتی Harmen Kardon از تجهیزات سخت‌افزاری S955 است. می‌توان پردازنده‌ی ضعیف‌تری از AMD نیز برای آن سفارش داد.

قوی‌ترین اولترابوک P845t است که صفحه نمایش لمسی 14 اینچی دارد. ویندوز 8 طوری طراحی شده که در صورت استفاده از صفحه نمایش لمسی می‌توان از امکانات ساده و خوب آن استفاده‌ی بهینه کرد و توشیبا هم با این محصول در این راه قدم برداشته است. پردازنده‌ی Core i3 یا Core i5 را می‌توان برای این مدل انتخاب نمود، 750 گیگابایت هارددیسک و 32 گیگابایت SSD برای بهینه شدن سرعت بوت و خاموشی سیستم از مشخصات دیگر این مدل است. پورت‌های این مدل هم HDMI و USB و در نهایت Ethernet می‌باشد.

هنوز قیمت این سه محصول مشخص نشده ولی از 26 اکتوبر به بعد (روز انتشار رسمی ویندوز 8) می‌توان در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی محصول اطلاعات کاملی به دست آورد.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *